איך מתאמים הריון? נויה והדר בראיון

נויה והדר קרקו, התאומות הראשונות בבידור, בהריון שני – יחד! – חושפות את הסודות, ועונות על השאלות הפולשניות שקיבלו מהקהל

ערן סויסה מראיין את נויה והדר קרקו

נויה והדר קרקו, התאומות בנות ה-26, התחילו יחד בערוץ הילדים (ב-2010), עברו יחד ב"מירוץ למיליון", התארסו באותו היום, ונכנסו להריון ראשון בהפרש של שבועיים בלבד. ועכשיו? שתיהן בהריון שני, באותו הזמן בדיוק. בראיון מיוחד לערן סויסה, הן מדברות על השאלות הבלתי פוסקות מצד הקהל (והמשפחה), ועל הקשיים איתן הן מתמודדות בדרך לחדר הלידה.

"שאלות עוברות את הגבול"

נויה והדר כבר שמעו הכל – החל מ"מי הראשונה שנכנסה להריון?" ועד "תיאמתן את הסקס?". "אנשים עברו את הגבול ברמות", הן מספרות. "כשהיינו בביקורת אצל הרופאה שלנו, שמענו מטופלות שמדברות ביניהן איך זה קרה לנו בדיוק באותו הזמן. אז כן, היינו בהלם בהתחלה, אבל גם הבנו שזה חלק מהחיים שלנו."

מי הראשונה שבהיריון בעצם?

הדר: "אספר לך, כי באמת אנשים לא יודעים את הדברים האלה אז באנו לשתף. בגדול, נקלטתי אחרי 4 חודשים ואני זוכרת שבהתחלה הייתי בהלם. מהרגע שאת יודעת שאת בהיריון, במיוחד בהיריון ראשון, את כאילו רוצה להבין מה זה אומר. את מפחדת אפילו לשתות כוס מים. רק רציתי לשמור על זה שזה יהיה בסדר. אני ידעתי שגם אחרי החתונה של נוי היא גם תנסה להיכנס להריון".

נויה: "בוא נגיד שלא סתם התחתנו בגיל צעיר, התחתנו בנות 23".

הדר: " רצינו להיות אמהות מגיל קטן. אני מרגישה שאני כאילו ילדה אמהית. גם נויה בקטע הזה, זה מאוד דומה לי.

"אז באמת גיליתי שאני בהריון אני ובעלי, הכי שמחנו בעולם. זה הריון ראשון שאת זאת אומרת טוב. אז מה אני עושה עכשיו? החלטתי לשמור בשקט, הלכתי לרופא, ראינו שהכל בסדר. את האולטראסאונד וכו'. ואמרתי לעצמי שאני לא יכולה לשמור בבטן".

נויה: "היא עם בחילות מקיאה והיא לא מספרת לי שהיא בהיריון".

ואת לא קולטת? את אמורה לזהות אצלה הכל. בטח היריון.

נויה: "לא קלטתי. הייתי ב'היי' של החתונה שלי. רק שאנחנו נפגשות כמעט כל יום, אתה יודע. ואני לא מזהה שהיא בהיריון. אתה יודע איזה שוק קיבלתי, שהיא כבר שבועיים בהיריון ולא סיפרה?".

הדר: "נוי היתה הראשונה שסיפרתי לה אחרי שבועיים, הבאתי לה מכתב עם התמונה של האולטראסאונד".

נויה: "קודם כל הייתי בשוק והתחלתי לבכות. לא היו לי מילים. באמת".

הדר: "אז בדיעבד את היית הורמונלית. כי כנראה משהו התבשל אצלך".

נויה: "זה היה בדיוק שבועיים אחרי החתונה שלי ואז היא רושמת לי מכתב. שהיא אוהבת אותי ושאני אחות מושלמת והיא זכתה בי ולא הבנתי מה אני רוצה מהחיים שלי. ואז היא כותבת בסוף 'אוהבת אותך, אחותך וגם האחיין שלך או האחיינית שלך'.

הדר: "אני זוכרת שהתייחסת אליי ממש יפה, אמרת 'מה שצריכה. אני אעזור לך'. ואז אחרי שבועיים, נוי מתחילה לטפטף לי 'אני לא בטוב'".

נויה: "שבועיים אחרי שהיא סיפרה לי, התחלתי להרגיש משהו שונה בגוף שלי. שאני מזיעה, שהדופק שלי מהיר, פה יבש ולא חשבתי שאני בהיריון בכלל, למרות שניסיתי, אבל מי חשב שזה יקרה חודש אחרי החתונה. היו לי דימומים מטורפים והייתי בטוחה שאני לא בהיריון בוודאות, והרופא שלי ממש התעקש שאעשה בדיקה. עשיתי בדיקה, היא יצאה חיובית והייתי בהלם ובשוק. כמובן שישר סיפרתי להדר והיא היתה שמחה שאנחנו יכולות לעבור את זה ביחד. את התהליך הזה".

אני מת לדעת איך סיפרתן לאמא שלכן.

"הבאנו לה שקית עם סיר קציצות ושני מקלונים. גם המקל שלי וגם המקל שלה. היא פתחה את הקציצות ואמרנו לה להסתכל מה יש עוד בסל, ואז היא מוציאה את שתי המקלונים. והיא שאלה 'מי בהיריון? את? או את?'. אז אמרתי לה, 'אני', ואז היא אומרת לה 'גם אני, אמא'. היא הלכה שם ברחוב, התחילה לצעוק 'אני לא מאמינה, אני לא מאמינה'".

נוי והדר, צילום: פזית גואטה

"היה הריון כימי"

במהלך השיחה, נויה חושפת שעברה הריון כימי בתחילת השנה. "זה היה שוק", היא מספרת, "חשבתי שאני בהריון, היו לי דימומים והייתי בטוחה שזה לא קורה. אבל אז, בבדיקות, גיליתי שכן, הגוף שלי עבר את התהליך הזה, וזה היה ממש קשה. התחושות שלי היו מורכבות מאוד. אתה רוצה משהו כל כך, ואז הוא נלקח ממך ברגע."

איך היה לראות את נויה ככה מהצד?

הדר:  "התבאסתי בשבילה. אני גם לא ידעתי כל כך מה לומר לה. הכי התרגשתי בשבילה בעולם, והכי התבאסתי בשבילה בעולם. זה גם קרה מאוד מהר. שתינו גם עוד הנקנו בזמן הזה. כאילו, להיכנס להיריון תוך כדי הנקה זה משהו שהוא לא קורה".

ואז הדר, את מגלה שאת בהריון.

הדר : "חודש אחרי, כן".

אז את מגלה וישר מספרת לנויה?

נויה: "את ישר סיפרת לי הדר?".

הדר : "ברור, נוי".

נויה: "אני בכלל הייתי עם עצמי. מאוד שמחתי, אבל הייתי מכונסת בעצב שלי".

הדר : "לא הרגשתי נעים לספר. הסיטואציה היתה רגישה מאוד".

הריון שני ושוב יחד

כעת, שתיהן בהריון שני, ושוב, במקביל. "בהתחלה לא ידעתי אם זה הולך לקרות או לא, היה לי דימום והייתי בטוחה שזה לא יתפוס", אומרת נויה. "אבל עכשיו, אני בשיא הביטחון, אומרת – כן, אנחנו בהריון ביחד, ושום דבר לא ישבור אותנו."

נויה, אחרי כמה זמן אחרי את מגלה שאת בהריון?

נויה: "הלכתי לרופא, והוא אומר לי, תקשיבי, אני רואה את השק של העובר. הכל בסדר, אבל יש לך שם משהו שמאיים על העובר. זה נקרא המטומה, וזה נחשב הריון בסיכון. המטומה זה שק עם דם בפנים, והוא היה יותר גדול מהשק של העובר, וזה מה שגרם לדימומים ולאיום על ההיריון. זה היה ממש בתחילת ההיריון, שבוע חמש-שש. הוא אמר לי, תקשיבי, את חייבת לקחת עכשיו חודש-חודשיים הורמונים, שלוש פעמים ביום ונבין לאן ההיריון הזה הולך. אף אחד לא יודע מה קורה מאחורי הקלעים, עם מה צריך להתמודד, עם איזה תחושות".

אני זוכר שפרסמתן שאתן בהריון, ואני פרסמתי, ואני חייב להגיד לכן, ואני חוזר לתחילת השיחה שלנו, התחילו להגיע מיליון תגובות, אני לא יודע אם התגובות האלה גם מגיעות אליכן.

נויה: "נורא התעצבנתי עליך. אנחנו מקבלות את כל החרא אלינו וגם את כל האהבה. אנחנו סיפרנו שאנחנו ביחד בהריון, מישהו ידע מה עברתי לפני ההיריון הזה ולפני? מישהו בכלל תיאר לעצמו? אף אחד לא ידע. והיום אני בשיא הביטחון אומרת, כן, אנחנו ביחד בהריון. תודה להשם יתברך. לא מעניין אותי מה... מה תגידו? אתם לא מעניינים אותי בכלל. לא אכפת לי. על מה אנשים נתפסים? שזה קרה באותו זמן? אתה מבין עכשיו שאי שאפשר לתכנן הריון? יש אישה, יש מחזור ביולוגי, יש גבר עם הנתונים שלו, יש בריאות, יש מצב נפשי, יש מלחמה בחוץ".

הדבר שהכי חזר בתגובות זה אם תיאמתן את הסקס.

"זה שטויות. זה מעליב, זה מביך. אנחנו בנות כל כך צנועות בפרטיות, אתה לא מבין באיזה רמות. יש דברים שאנחנו לא מספרות אחת על השניה. כל אישה בבית שלה עם בעלה. ופתאום הדבר הכי פרטי... הופך להיות לא פרטי בכלל. מאוד ציבורי".

הדר: "ה-DNA של תאומים זהה, הם מחוברים כאילו גנטית ב-100 אחוז. הטביעת אצבע שלי, זהה לטביעת האצבע של נוי, יכול להיות סנכרון, אבל בחיים למשל לא בדקנו ביוץ, אנחנו שומרות נידה, זה מאוד שומר על שלום בית. זה לא סתם קיים, הדבר הזה. זה מאוד בריא לזוגיות".