"תנו לנשים לעשות בגוף שלהן מה שהן רוצות"

הכירו את הפייס-טייפ, טרנד הביוטי החדש בהובלת הראפרית הפורצת שכובש את הוליווד: "הצהרה אופנתית נועזת, שמעידה אצלנו על שיפט תרבותי, כחלק ממגמת האותנטיות הפגיעות השקיפות ואימוץ היופי הגולמי"

דואצ'י. צילום: רויטרס

מדואצ'י עד צ'ארלי מסתבר שפייס טייפינג, מדבקות למתיחת הפנים, הם הבוטוקס שכולם מאמצים. אז נכון שהן לא דבר חדש, אך הם תמיד היו מוסתרות כמו טיפולי ביוטי והליכים קוסמטיים אחרים שידועניות היו עוברות.

עכשיו הן זוכות לפריחה ברשתות כחלק מתנועה חברתית שזונחת המילויים והזרקות הן זולות נגישות לא פולשניות. אז האם תם עידן הבוטוקס? צ'ארלי XCX כבר ניסתה ואצל דואצ'י הן לגמרי הצהרה אופנתית. הפייס-טייפ הפך לחלק בלתי נפרד מהסטייל, הזהות, שיווק הפרסונה האמנותית.

צ'ארלי XCX, צילום: תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

הראפרית הגיעה לטקס הגראמי שבו זכתה באלבום הראפ הטוב של השנה לבושה בטום בראון ומדבקות גלויות, שהיא לא מסתירה. היא חושבת מחוץ לקופסא, בכך היא יוצרת בידול וליגה משלה, מאתגרת סטנדרטים של ביוטי ומותחת גבולות וזוכה בהתאם לתגובות ברשתות.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by @forreal_celebs

הטיקטוק הגיב לגלאם החדש והאקססורי האייקוני זכה כבר למעלה מ 40 מיליון סרטונים. מה שאצל הכוכבת הוא הצהרה אופנתית נועזת מעיד אצלנו על שיפט תרבותי, כחלק ממגמת האותנטיות הפגיעות השקיפות ואימוץ היופי הגולמי, אינדיווידואליות בידול וסטייל אישי. מדובר בעוד עוד כלי אסתטי שמעבר לאתגור הנורמות המסורתיות חוקר את הגבולות וזועק "אל תתנצלי עשי מה שמשפר לך את ההרגשה".

דואצ'י, צילום: EPA

דואצ'י מגיבה בדרכה לתגובות הקשות ברשתות כלפי כל שינוי קוסמטי שידועניות עוברות: 'הפסיקו לבקר אותנו והנה אני שמה לכם את השיפורים האסתטיים שלי בפנים'. אחרי שמעריצים איימו להפסיק לעקוב אחריה אם תעבור ניתוחים פלסטיים ״כבר עשיתי אתם יכולים לעשות לי אנפולאו אתם לא מאיימים, תתנו לנשים לעשות בגוף שלהן מה שהן רוצות הפסיקו עם התגובות הפוגעניות". היא ממשיכה לחשוף את המדבקות ללא כל התנצלות, גם אם זה גורם לצופים חוסר נינוחות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

נושאים חמים