ב-2007 כשעלתה העונה הראשונה של "משפחת קרדשיאן" בערוץ !E הסדרה הייתה די מהפכנית זמנו. ריאליטי על משפחה עשירה, דרמות בלתי נגמרות, נישואין, ריבים והשלמות – הכל היה על השולחן.
View this post on Instagram
הסדרה שודרה במשך 20 עונות והניבה אינספור סדרות בת על חלק מהאחיות, מה שהפך אותה לריאליטי הארוך ביותר בתולדות ארה”ב. אבל מאז שהמשפחה עברה ל"Hulu" ב-2021 עם הסדרה החדשה, “הקרדשיאנס”, התלהבות הקהל נעלמה בהדרגה.
הקרדשיאנס היו הראשונות להבין את כוח הרשתות החברתיות, עד היום. זה גם מה שסייע להן להגיע לגדולה, אפשר אפילו לקרוא להן ״המשפיעניות הראשונות״. אבל כיום עם הכוח והמעמד הענקי שלהן - הן יותר נזהרות. ומנשים שחשפו הכל מול כולם בלי בושה, היום הן חושפות טעימה מהן ברשתות על בסיס יום יומי ואת השאריות הן מפרסמות בריאליטי, מה שגרם לירידת העניין הציבורי.
גם תרבות הביטול והפוליטיקלי קורקט עשו את שלהן. אם ב-2007 אנשים אהבו לצפות במשפחות עשירות ומנותקות כמו הקרדשיאנס או בפריס הילטון, היום הציבור הרבה פחות סלחני לעושר ראוותני ומנותק מהמציאות, לעומת פעם שהיה "מגניב" להיות מנותק. בעידן של משברים כלכליים וערכים חדשים, אנשים מחפשים יותר כנות ופחות ראוותנות.
הרבה צופים גם טוענים שהתוכן פחות אותנטי. מאז שהבנות מעורבות בעריכת התוכנית, נראה שהן מצנזרות כל מה שעלול להיות "בעייתי". פחות דרמה, פחות עניין, והכל מרגיש מתוסרט ומחושב מדי.
ומה לגבי ישראל? כמו תמיד, אנחנו קצת באיחור. ז'אנר הריאליטי המשפחתי פורח ותכניות כמו “רפאליס” ו”הבוזגלוס” ומצליחות למשוך קהל. מה אתם חושבים? תם עידן הריאליטי, או שהקרדשיאנס עוד יחזירו את הקסם?
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו