רץ רחוק: קולין פארל במרתון דבלין

קולין פארל דהר במרתון דבלין לצד חברתו אמה פוגרטי וחצה את קו הסיום כשהוא דוחף את כסא הגלגלים שלה

קולין פארל במרתון דבלין 2024. צילום: AP Photo/Peter Morrison

קולין פארל, 48, הפגין סיבולת מרשימה וסולידריות נדירה כשסיים את מרתון דבלין לטובת עמותת Debra Ireland. בין 20,000 הרצים באירוע, פארל לא רק עבר את קו הסיום בזמן מרשים של קצת מעל ארבע שעות, אלא גם הצטרף לאמה פוגרטי, חברתו מזה 15 שנה, ודחף את כיסא הגלגלים שלה לאורך 4 הקילומטרים האחרונים.

"היא קסם מהלך"

פארל ואמה, הסובלת ממחלת עור נדירה בשם Epidermolysis Bullosa (או "עור פרפר"), הפכו את המרתון לאירוע שלא ישכחו במהרה. בראיון ל-RTÉ News, פארל תיאר את החוויה כ"לא רגילה, פשוט לא רגילה."

פוגרטי, שחגגה השנה 40 – הישג נדיר עבור מי שחיים עם המחלה הקשה – קיוותה שהמרתון יסמן גם אבן דרך אישית וגם יתרום להעלאת מודעות למען מטופלים אחרים.

פארל שיתף בעבר בתוכנית של סת מאיירס: "80% מהגוף שלה הם פצעים פתוחים. היא אגדה. היא לא היתה אמורה להגיע לגיל הזה – והיא כאן, חוגגת 40."

קולין פארל וחברתו אמה פוגרטי במרתון דבלין 2024, צילום: AP Photo/Peter Morrison

המרתון היה חלק ממסע גיוס תרומות שאפתני של פוגרטי לטובת Debra Ireland, ארגון שמסייע לחולי EB. היעד הראשוני של 400 אלף אירו כבר הושג, אבל פוגרטי שואפת להגיע למיליון. "תודה על כל התמיכה שלכם – אתם הופכים את זה למיוחד יותר ממה שיכולתי לדמיין," היא כתבה בהתרגשות באינסטגרם וקראה לציבור להמשיך לתרום דרך האתר Debra.ie.

חברות ארוכת שנים ומעורבות חברתית

הקשר בין פארל לאמה התחיל לפני יותר מ-15 שנה באירוע צדקה, ומאז הוא מלווה אותה באירועים ובקמפיינים שונים. לצד הפעילות למען Debra Ireland, פארל משקיע גם בקרן הצדקה שלו, שהוקמה באוגוסט האחרון, במטרה לסייע למשפחות עם ילדים בעלי מוגבלויות אינטלקטואליות.

לפארל יש בן עם תסמונת אנגלמן, הפרעה נוירולוגית-גנטית נדירה, מה שהוביל אותו להקדיש זמן ומשאבים רבים למטרות חברתיות בתחום הזה.

נושאים חמים