וויליאם נזכר באמא - ואפילו בהארי

הנסיך מספר כיצד הושפע מביקור בארגון צדקה שעוזר לחסרי בית, לשם לקחה אותו אמו דיאנה עם אחיו הארי

הנסיך וויליאם. קיבל פרספקטיבה. צילום: AP

הנסיך וויליאם בהתייחסות פומבית נדירה לאחיו הארי, לאחר שנים של מתיחות בין השניים: בפרומו שיצא לאחרונה לסרט התיעודי "הנסיך וויליאם: אנחנו יכולים לשים סוף לתופעת חסרי הבית" (Prince William: We Can End Homelessness), מספר המלך העתידי של אנגליה על זיכרון ילדות משותף.

וויליאם, בן 42, נזכר כיצד אמו המנוחה, הנסיכה דיאנה, לקחה אותו ואת הארי ל"פסאג'" (The Passage), ארגון צדקה בבריטניה התומך בחסרי בית או כאלה הנמצאים בסיכון לכך – מה שהפך לחוויית ילדות מאירת עיניים עבורו.

"אמא שלי לקחה אותי לפסאג'. היא לקחה לשם את הארי ואותי. כנראה הייתי בן 11 באותו זמן, אולי בן 10", אמר וויליאם. "מעולם לא הייתי במשהו כזה לפני כן, וקצת חששתי מה הולך להיות". וויליאם שיתף שהחוויה גרמה לו להיות מודע לפריבילגיה שלו, ואילצה אותו להכיר בכך שהחיים של אנשים אחרים אינם דומים לאלו שהוא נולד לתוכם.

"ואז זה היכה בי"

"אמא שלי הייתה כרגיל, גרמה לכולם להרגיש רגועים, צחקה והתבדחה עם כולם. אני זוכר שחשבתי בזמנו, 'אם אין לכולם בית, הם יהיו ממש עצובים'. אבל זה היה מדהים איזו סביבה שמחה זו הייתה", אמר וויליאם. "אני זוכר שניהלתי כמה שיחות טובות, שיחקתי שח, פטפטתי ואז זה היכה בי שיש אנשים אחרים שם בחוץ שאין להם אותם חיים כמו לי".

הוא הוסיף כי "אתה יודע, כשאתה די קטן, אתה פשוט חושב שהחיים הם מה שאתה רואה מולך ואתה לא יודע להסתכל במקום אחר. זה כשאתה פוגש אנשים, כמו שפגשתי אז, שמכניסים לך פרספקטיבה אחרת לראש ואומרים, 'טוב, חייתי ברחוב אתמול בלילה', ואתה חושב 'וואו'. אני זוכר שזה קרה".

וויליאם והארי ב-2022. הזמן מרפא את הכל?, צילום: AP Photo/Martin Meissner, File

גיהנום - ותחרות

האזכור הקטן הזה של וויליאם הוא ככל הנראה הפעם הראשונה שבה הוא מדבר בפומבי על הארי מאז גבר המתח בין השניים, בעקבות יציאתם של הארי ומייגן מרקל ממשפחת המלוכה בינואר 2020.

הארי, בן 40, התייחס בעבר למערכת היחסים המורכבת שלו עם אחיו, למשל בראיון ל-CBS ב-2021. "אני אוהב את וויליאם מאוד. עברנו גיהנום ביחד ויש לנו חוויה משותפת, אבל אנחנו הולכים בדרכים שונות", הוא אמר. "מערכת היחסים צריכה ספייס כרגע והזמן מרפא את הכל, בתקווה".

מאוחר יותר תיאר הארי את וויליאם כ"ארכי-נמסיס" (archnemesis) בספר הזיכרונות שלו מ-2023, Spare. "תמיד הייתה את התחרות הזו בינינו, באופן מוזר", אמר הארי בראיון ל"בוקר טוב אמריקה" בינואר 2023 בזמן שקידם את ספרו. "אני חושב שזה באמת משחק או תמיד שיחק על 'היורש/המחליף'".

נושאים קשורים