מה יקרה בתצוגת ויקטוריה'ס סיקרט?

תצוגת האופנה האייקונית של ויקטוריה'ס סיקרט חוזרת הערב. שגיא לירן עם כל מה שאתם צריכים לדעת

שגיא לירן על תצוגת ויקטוריה'ס סיקרט 2024

בתחילת שנות האלפיים ויקטוריה'ס סיקרט, היה ה-מותג ששלט בתעשיית ההלבשה התחתונה, כשהתצוגות שלו הפכו לאירועי ענק שזכו לשידור בינלאומי. ודוגמניות על, כמו ג’יזל, אדריאנה לימה וטיירה בנקס, היו חלק מנבחרת המלאכיות. הקהל היה אובססיבי למה הן אוכלות? איך הן מתאמנות? עם מי הן יוצאות?

אבל בעיקר חיכה לראות אותן צועדות עם הכנפיים המפורסמות בבגדים מינמליים.

המלאכיות של ויקטוריה סיקרט בפסטיבל, צילום: מתוך האינסטגרם

לאט לאט העולם השתנה וויקטוריה'ס סיקרט נשארו מאחור, האווירה שם התחילה להרגיש קצת לא מתאימה לרוח התקופה בה נחשפו פרשיות מי טו וייצוג מגוון סוגי גוף הפך הכרחי (לפרט על הפרשיות – ההקשר של המותג לפרשיית ג'פרי אפשטיין, ההתבטאות מעוררת המחולקת של אחראי הליהוק אד רזניק נגד טרנסיות ושהם מייצגים פנטזיה).

המותג כמובן ספג ביקורת על אידיאל היופי ה”לא מציאותי” שהציג, והתצוגות והקמפיינים כבר נתפסו כמיושנים סקסיסטיים ואפילו מסוכנים בעיני חלק מהציבור. גם עליה של מותגים כמו סאבג' x פנטי של ריהאנה שדגלו בגיוון נרחב בהבטחה המותגית שלהם גרמו לירידה משמעותית בפופולריות, במכירות ובמעמד מה שגרם להם לעשות חשיבה מחדש.

ריהאנה, צילום: רויטרס

המהפך הגדול התחיל בשנה שעברה, אחרי שבויקטוריה'ס סיקרט ניסו לשקם את הדימוי הציבורי שלהם כשהכריזו שהחברה ״שינתה כיוון״ והבטיחו שהם רשמית לתצוגות האהובות, אבל בתכלס קיבלנו סרט דוקומנטרי-אמנותי ולא תצוגת אופנה מסורתית והצופים (כולל אני) נחלו אכזבה, היו ביקורות שהסרט מנסה לחקות את פורמט התצוגות של “Savage x Fenty” אבל בלי גיוון ובלי ההתרגשות.

לגבי הערב —השמועות מדברות על ״החזרה הגדולה שלהם״ בפורמט המסורתי של התצוגות עם הופעות של שר האייקונית, ליסה מ״בלאקפינק״ וטיילה הדרום אפריקאית. אין ספק שהמותג מקווה שהמהלך הזה יעורר עניין מחודש ויחזיר לו את המקום המוביל בתעשיית ההלבשה התחתונה והאמת שאני חושב שלגמרי יש להם סיכוי.

הדור הבא של כוכבות הפופ. טיילה וליסה, צילום: צילום מסך מ-X

נושאים חמים