6 תביעות חדשות נגד קומבס

ההאשמות נגד שון "דידי" קומבס הולכות ונערמות, ומעבר לכתב האישום נגדו בגין סחר במין ובסחיטה, מגיעות עוד ועוד תביעות של אנשים פרטיים - שכוללות תקיפה מינית ואונס

שון "דידי" קומבס. עוד 100 תביעות בדרך?. צילום: AFP

שש תביעות חדשות נגד שון "דידי" קומבס, "פאף דדי" בעברו - מאשימות אותו באונס נשים, תקיפה מינית של גברים והתעללות מינית בנער בן 16. התובעים בתביעות, שהוגשו אתמול (שני) בעילום שם לבית משפט פדרלי, זוהו רק כשתי נשים וארבעה גברים.

עורכי הדין של התובעים אומרים כי מדובר רק בחלק מקבוצה של יותר מ-100 קורבנות לכאורה שנמצאים בתהליך לתבוע את קומבס - בעקבות מעצרו בחודש שעבר באשמת סחר במין ובסחיטה. קומבס, שטען לחפותו וסורב שחרור בערבות, ממתין כעת למשפט במאי.

איור של שון קומבס בבית המשפט, בספטמבר, צילום: REUTERS/Jane Rosenberg

"טקס מעבר"

אחד התובעים בגל התביעות הנוכחי הוא גבר המתגורר בצפון קרוליינה, שטוען כי קומבס תקף אותו מינית כשהיה בן 16 באחת מה"מסיבות הלבנות" בהמפטונס בלונג איילנד ב-1998. התובע טוען כי במהלך שיחה על הצלחה בעסקי המוזיקה, קומבס הורה לו לפתע להוריד את מכנסיו ובהמשך חפן את איבר מינו.

קומבס הסביר לו שזהו טקס מעבר להפוך לכוכב מוזיקה, ובשלב מסוים שאל: "אתה לא רוצה לפרוץ לעסק?" התובע אמר כי נענה לקומבס מתוך פחד, חרדה ויחסי הכוחות. הוא הבין רק מאוחר יותר כי מה שקרה היה תקיפה מינית.

אדם אחר טוען שהוא הותקף על ידי קומבס במחסן בחנות מייסי'ס בניו יורק. באותו אירוע, טוען התובע, הוא הוכה בראשו, אולי באקדח - ולאחר מכן הותקף מינית. לאחר המעשה קומבס איים לכאורה על האיש: "שתוק או שאני אהרוג אותך".

גבר נוסף טוען שהוא נשכר לעבוד כשומר בביתו של קומבס באיסט המפטון במהלך "מסיבות לבנות" אחרות של הראפר בשנת 2006. הוא טוען שקומבס מהל את המשקאות שלו בסם האונס GHB ותקף אותו מינית.

קומבס. "לא יכול להתייחס לכל האשמה", צילום: AP

"אתן יודעות בשביל מה אתן כאן"

אחת מהנשים שתבעו אמרה שהיא הייתה סטודנטית בת 19 בקולג' בברוקלין כשהוזמנה לצילומים ב-2004 לקידום Da Band, הרכב שהלייבל של קומבס החתים. היא טוענת שקומבס הזמין אותה ועוד חברה למלון שלו "למסיבה יותר אקסקלוסיבית" - שם הם ננעלו בחדר.

"אתן יודעות בשביל מה אתן כאן", אמר המאבטח, לפי התביעה. על פי החשד, קומבס דחף לנשים משקאות וקוקאין לפני שהתקיפות המיניות התרחשו. בשלב מסוים קומבס אמר להן לכאורה להיענות "אחרת הוא יהרוג את שתיהן".

עורך דין של קומבס אמר מוקדם יותר החודש כי הוא "אינו יכול להתייחס לכל האשמה חסרת בסיס במה שהפך לקרקס תקשורתי חסר אחריות".

אמש עורכי דינו של קומבס מסרו הצהרה לתקשורת, שם אמרו בין היתר כי "למר קומבס ולצוות המשפטי שלו יש אמון מלא בעובדות, בהגנות המשפטיות שלהם ובהוגנות ההליך השיפוטי. בבית המשפט, האמת תנצח: מר קומבס מעולם לא תקף מינית איש - בוגר או קטין, גבר או אישה".

עוד פרשת פאף דדי