קניה מואשם בתקיפה מינית... ולא רק

עוזרת לשעבר של קניה ווסט תובעת אותו באשמה שסימם ותקף אותה מינית בזמן סשן אולפן שניהל יחד עם שון "דידי" קומבס. בהמשך, היא טוענת, ווסט תקף אותה שוב, והציע הצעה מגונה לאמה של אשתו

קניה ווסט. תוקף סדרתי?. צילום: אי.אף.פי

העוזרת לשעבר של קניה ווסט תובעת אותו - באשמה שסימם ותקף אותה מינית בסשן באולפן שאירח עם הראפר שון "דידי" קומבס (פאף דדי). בנוסף, היא טוענת כי תקף אותה שוב בחדר מלון.

לורן פישוטה עבדה עבור ווסט בשנים 2021-2022. היא החלה לעבוד עבורו ביולי 2021 כדי לסייע לו בליין האופנה לנשים בחברה בבעלותו Yeezy ולשתף פעולה באלבום Donda.

לפי כתב התביעה שהגיע לידי מגזין "פיפל", פישוטה טוענת כי ווסט תקף אותה לאחר שהגיש לה משקה מהול בסם. ההאשמה הזו היא תיקון לתביעה קודמת של פישוטה נגד ווסט מיוני השנה, בגין פיטורים שלא כדין, שבה היא טענה שקיבלה מווסט הודעות מיניות, תמונות פורנוגרפיות, סרטונים ושיחות טלפון לפני שפוטרה. 

נציג משפטי של ווסט הכחיש בעבר את ההאשמות של פישוטה שהועלו בתביעה הראשונית, ואף אמר שווסט יגיש תביעה נגדית.

ווסט. איים בעבר בתביעה נגדית, צילום: אי.פי

משקה מהול בסם "בלתי מזוהה"

לפי התלונה המתוקנת, שהוגשה בשבוע שעבר לבית משפט בלוס אנג'לס, פישוטה טוענת שלפני שעבדה עבורו, ווסט הזמין אותה לסשן אולפן בסנטה מוניקה שבקליפורניה. שם, היא מספרת, "שתייה הוגשה לאחרים שנכחו במקום, ולאחר מכן הוכרז שכולם צריכים לשתות אם הם רוצים להישאר".

בתביעה נטען כי במשקה של פישוטה - שלכאורה הוגש לה על ידי עוזר/ת באולפן לבקשתו של ווסט - היה "סם בלתי מזוהה". התביעה מתארת כיצד פישוטה הרגישה דיס-אורינטציה לאחר "כמה לגימות קטנות". היא חשה כי היא אינה בשליטה מלאה של הגוף והדיבור – ולא זוכרת מה קרה בהמשך של אותו לילה. פישוטה התעוררה למחרת כשהיא מרגישה "חולה ומבולבלת" וגם "מבוכה גדולה" על כך שלא הצליחה להיזכר במה שקרה לאחר ששתה את המשקה.

על פי התביעה, הסשן נוהל בשיתוף ווסט וקומבס, ופישוטה הוזמנה לשם עם אדם נוסף. היא אמנם נוקבת בשמו של קומבס בתביעה, אך אין לה טענות נגדו. קומבס נמצא כעת בכלא וממתין למשפט בגין סחיטה וסחר במין.

שון "דידי" קומבס. הפעם הוא לא מואשם, צילום: AP

"נשים אוהבות לומר שהן לא זוכרות"

במשך שנים, העוזרת לשעבר של ווסט חשבה שהיא סוממה ועשתה מעצמה צחוק במפגש מקצועי. הרבה יותר מאוחר - לאחר שווסט שכר את פישוטה לשמש כעוזרת וראש סגל, וכדי לעסוק בניהול אמנים - הראפר העלה לכאורה את הלילה המדובר בפעם הראשונה.

לפי התביעה, בשיחה בין השניים ווסט אמר לפישוטה שהם "סוג של היו ביחד (במקור hooked up) קצת פעם אחת", בהתייחסו לערב באולפן סנטה מוניקה שבו התרחשה התקיפה לכאורה. לאחר שפישוטה אמרה לווסט שאין לה כל זיכרון מהמפגש באולפן, הוא צחק ואמר לה ש"נשים אוהבות להגיד שהן לא זוכרות".

לפי התביעה, עד אותה שיחה לפישוטה לא היה כל מושג שהיא הייתה נתונה לאלימות ופגיעה מינית באותו לילה. לפי התלונה המתוקנת, פישוטה הרגישה "מוצפת בבושה עצומה, אי נוחות וגועל מוחלט".

 
     

View this post on Instagram

           

A post shared by LP✨ (@laurenpisciotta)

תקיפה נוספת - בחדר מלון

במקום אחר בתלונה, פישוטה טוענת כי ביולי 2021, במהלך "סדנת עבודה על אלבום" במלון בסן פרנסיסקו, ווסט "הלם באגרסיביות" על דלת חדר המלון שלה בשעה שש בבוקר, העיר אותה – ונכנס בכוח לחדר. הוא אמר שהוא צריך להשתמש במקלחת שלה כי שלו לא עובדת, ובהמשך ניגש אליה ו"שמט את המגבת שלו". בשלב הזה הוא היה עירום ודחף בכוח לכאורה את איבר מינו לעבר פניה של פישוטה, כשהוא מתעלם מבקשותיה להפסיק.

לבסוף, הוא עזב במהירות לאחר שאמר שהוא "מצטער" והמשיך ביומו כרגיל. לטענתה של פישוטה, ווסט שלח לה הודעות זימה ופיטר אותה מתפקידה כראש סגל בחברותיו השונות לאחר שקודמה בספטמבר 2022. לפי התביעה, היא "לא יכולה לשאת את העובדה שהיא עבדה עבור האיש שתקף אותה מינית בניגוד לרצונה לאחר שסוממה, ולאחר מכן פיתה אותה בהצלחה בחזרה לעולמו באמצעות הצעת עבודה – כדי לתקוף אותה מינית שוב".

ווסט עומד גם בפני תביעה נפרדת שהוגשה באפריל השנה מעובד לשעבר שטען כי סבל ממנו מאפליה חמורה, התעמרות והטרדה. עובד אחר לשעבר הגיש בשבוע שעבר תביעה נגד ווסט בגין גרימת מצוקה רגשית, נקמנות והפרות של חוקי עבודה.

ווסט. הוא "מצטער", צילום: Getty Images

האובססיה של ווסט

לפי עיתון "הסאן" פישוטה היא כוכבת אונלי פאנס לשעבר ומשפיענית בהווה. "הסאן" מספר כי התביעה של פישוטה כוללת פרט מידע די מוזר: לווסט יש לכאורה "אובססיה ותשוקה" לשכב עם האימהות של בנות זוגו.

אחת הדוגמאות שפישוטה נתנה לכך היא תכתובת הודעות מ-2022 בין ווסט וביאנקה סנסורי, כיום אשתו ואז בת זוגו. לפי מסמכים בכתב התביעה, ווסט כתב לסנסורי הודעה בזמן שאמה הגיעה מאוסטרליה לביקור: "אני רוצה לז*** את אמא שלך. לפני שהיא עוזבת".

ההודעה הזו לכאורה נשלחה גם לפישוטה זמן קצר לאחר מכן, מכיוון שווסט רצה את עזרתה בנושא. לפי התביעה הוא שאל את פישוטה: "כדאי לי להוסיף שהתכוונתי אני רוצה שתסתכלי עלי מז*** את אמא שלך?".

נושאים חמים