איומים ברצח: עובד של קניה ווסט תובע

קניה ווסט מואשם בתביעה חדשה: איומים ברצח ותחקירים על הקרדשיאנס

קניה ווסט. צילום: אי.אף.פי

אז זה מה שנשאר מקמפיין הנשיאות של קניה ווסט? התמודדות עם שורת תביעות שהולכות ותופחות, ועכשיו גם עובד לשעבר שמתאר התנהגות בעייתית, בלשון המעטה.

התביעה האחרונה, שהוגשה בלוס אנג'לס ב-7 באוקטובר, מעלה טענות מרעישות במיוחד: האשמות של איום ברצח, סביבת עבודה עוינת והוראות מוזרות שנשמעות יותר כמו תסריט מסרט בלשים מאשר הוראות עבודה. בואו נצלול לפרטים.

התחקירים הסודיים והחקירות על הקרדשיאנס

המתלונן, המסתתר תחת השם ג'ון דו, תובע את ווסט על הפרת חוקי עבודה והטרדה רגשית, אבל זה לא מסתיים שם. לפי המסמכים שהוגשו לבית המשפט, הוא נשכר להיות מנהל הקמפיין של ווסט לנשיאות, ולאחר מכן מונה למנהל המודיעין של חברת האופנה ייזי. במסגרת תפקידו החדש, הוא התבקש לחקור את משפחת קרדשיאן בחשד לקשרים פליליים ולמיזמים מפוקפקים – כולל סחר בבני אדם.

ואם זה לא מספיק, גם אשתו הנוכחית של ווסט, ביאנקה סנסורי, לא נותרה מחוץ לתמונה: העובד לשעבר טוען כי קיבל הוראה לעקוב אחריה באופן חשאי באמצעות חוקרים פרטיים.

קים קרדשיאן וקניה ווסט. שלח אחריה חוקרים פרטיים , צילום: AP

איך זה קשור לשיניים מטיטניום?

לפי התביעה, לא מעט מההתנהלות התמוהה של ווסט קשורה אולי להתנהגות פרועה במיוחד שאירעה במאי 2024. לפי כתב התביעה, ווסט פיטר כמעט את כל צוות המנהלים שלו, בדיוק כשעבר הליך שיניים חדשני – שיניים מטיטניום.

התביעה טוענת שהתנאים בעסק של ווסט החמירו בחודשים שלאחר מכן, במיוחד אחרי שהתובע חשף מקרה של התעללות בילדים באקדמיית דונדה, המוסד החינוכי המוזר שהקים ווסט. הדיווח הזה לא התקבל היטב: העובד לשעבר מתאר איך ווסט איים עליו באלימות, קילל אותו ואמר לו שהוא "מת מבחינתו", תוך כדי שהוא משמיע הקלטות "קולות מפחידים" באוזניו.

סיוטים במציאות

ההשלכות, לפי התביעה, היו חמורות מאוד. התובע, המוכר כלוחם לשעבר עם פוסט טראומה, מתאר איך האירועים האלה החמירו את מצבו הנפשי וגרמו לו להתקפי חרדה חמורים. הוא פנה לטיפול רפואי בעקבותיהם, וטוען כי התקופה במחיצת ווסט גרמה לו לנזק נפשי מתמשך.

עורך דינו של התובע, רון זמברנו, מסכם את המצב במילים חריפות: "קניה ווסט לא יכול להמשיך להעסיק אנשים, להתייחס אליהם בזלזול, לא לשלם להם, ולאיים עליהם באלימות".

נושאים קשורים