ביריון? הצעד הבא של קניה ווסט

הראפר הבעייתי ממשיך להכות גלים. והפעם הוא מכריז על אלבום חדש. האם הוא יתנצל על אמירותיו האנטישמיות? איתי מרשל מסביר

הפרוייקט החדש של קניה

הראפר השנוי במחלוקת, קניה ווסט, הכריז על הוצאת אלבום חדש בשם "בריון" (Bully) במהלך הופעה בסין. ההכרזה עוררה תגובות מעורבות בקרב מעריציו, כאשר רבים מהם מפקפקים בכך שהאלבום אכן יצא לאור בזמן הקרוב.

ווסט, שהפך ידוע בדחיות חוזרות ונשנות של פרויקטים מוזיקליים, עורר ספקנות בקרב חלק ממעריציו. האלבום האחרון שלו, "Vultures", סבל מדחיות רבות וחולק לשלושה חלקים, כאשר רק שניים מהם יצאו לאור עד כה.

קניה ווסט, צילום: AP

לצד ההכרזה על האלבום החדש, עולות שאלות לגבי עתידו המוזיקלי של ווסט. ביולי האחרון, הראפר ריץ' דה קיד שיתף התכתבות עם ווסט בה האחרון טען כי הוא מתכוון "לפרוש" מ"מוזיקה מקצועית". ווסט אמר: "אני פורש ממוזיקה מקצועית", והוסיף, "לא בטוח מה עוד לעשות .

בראיון ל-TMZ מוקדם יותר השנה, ווסט התגאה בהצלחות המסחריות שלו, כולל הכנסות של 19.3 מיליון דולר מפרסומת בסופרבול ואת העובדה ש"Vultures" הגיע למקום הראשון ב-100 מדינות. הוא גם התייחס לשערורייה האנטישמית משנת 2022, שכמעט הובילה אותו לפשיטת רגל, וטען כי הצליח להתגבר עליה בזכות כישוריו המגוונים במוזיקה ואופנה.

קניה ווסט בסאן סירו, צילום: AFP

כאשר נשאל אם הוא מתחרט על ההצהרות האנטישמיות השנויות במחלוקת, ווסט אמר כי לכל אחד "יש זכות לדעתו".

קניה ווסט, צילום: Getty Images

ההכרזה על האלבום החדש והתגובות המעורבות אליה משקפות את מורכבות הקריירה של ווסט ואת מערכת היחסים המורכבת שלו עם מעריציו והתקשורת. נותר לראות האם "בריון" אכן יצא לאור ומה תהיה השפעתו על הקריירה של ווסט ועל עולם המוזיקה בכלל.

קניה ווסט, צילום: אי.פי

 

נושאים חמים