נעמי קמפבל: הכסף לצדקה הלך על ספא

לאחר שנמצאו "מקרים רבים של התנהגות פסולה" בארגון הצדקה של נעמי קמפבל, נאסר על דוגמנית העל לנהל ארגון צדקה במשך חמש שנים. קמפבל בתגובה: "הממצאים פגומים"

קמפבל אחרי קבלת תואר כבוד מממשלת צרפת, בשבוע שעבר. צילום: AP

דוגמנית העל האיקונית, נעמי קמפבל, קיבלה כרטיס אדום מהרשויות בבריטניה - שאסרו עליה לנהל ארגון צדקה במשך חמש שנים. קמפבל היא מייסדת ארגון הצדקה Fashion for Relief, וחקירה העלתה שהכספים בארגון לא בדיוק הגיעו למקום הנכון.

אבל קודם קצת סדר: קמפבל ייסדה את הארגון ב-2005, אז אירחה תצוגת אופנה לגיוס כספים עבור קורבנות הוריקן קתרינה בניו אורלינס. מאז עברו הרבה מים בנהר, וגם לא מעט כסף - והרגולטור של ארגוני הצדקה בבריטניה, The Charity Commission, זיהה "מקרים רבים של התנהגות פסולה" בניהול הארגון.

מה למשל? לפי בדיקת הרגולטור, שפורסמה ביום חמישי האחרון, נמצא כי בין אפריל 2016 ליולי 2022, רק 8.5% מההוצאות הכוללות של Fashion for Relief היו לטובת מענקים ומטרות צדקה. בנוסף, נמצא שנעשה שימוש בכספי הארגון כדי לשלם עבור שהותה של קמפבל במלון חמישה כוכבים בדרום צרפת, כולל טיפולי ספא ושירות חדרים.

קמפבל בשבוע האופנה במילאנו, החודש, צילום: AFP

מי? אני?

לאור הממצאים, קמפבל נפסלה מניהול ארגון צדקה למשך חמש שנים. שני נאמנים נוספים בארגון קיבלו גם הם עונשים דומים. קמפבל לא איחרה להגיב ותיארה את הממצאים כ"פגומים עמוקות". לדבריה, היא הורתה ליועצים חדשים לחקור מה קרה בארגון.

"קודם כל, אני מכירה בכך שכפניה של Fashion for Relief, אני אחראית בסופו של דבר להתנהלותה", אמרה קמפבל, בהצהרה שפורסמה ביום שישי האחרון בסוכנות הידיעות PA. "לצערי, לא הייתי מעורבת בתפעול השוטף של הארגון, והפקדתי את הניהול המשפטי והתפעולי בידי אחרים", אמרה.

היא הדגישה ש"מעולם לא שולם על השתתפותי ב-Fashion for Relief ולא חייבתי באף הוצאות אישיות את הארגון".

קמפבל בגרנד פרי של אזרבייג'ן, החודש, צילום: Getty Images

סיוע נוצץ

קמפבל זכתה לתהילה עולמית בשנות התשעים ונשארה עד היום דמות בעלת השפעה רבה בתעשייה. ארגון הצדקה שלה ערך שורה של אירועים נוצצים ועטורי כוכבים לגיוס כספים בלונדון ובקאן. נאמר כי הכספים נועדו לפרויקטים שונים - החל מתמיכה בילדים פליטים ועד לסיוע לקורבנות משבר האבולה ורעידת האדמה והצונאמי ביפן ב-2011.

הארגון פורק והוסר מרשימת ארגוני הצדקה בבריטניה במרץ השנה. קמפבל אמרה שהיא שוקלת כעת את כל האפשרויות, כולל בקשת ערעור.

נושאים חמים