המלכה קמילה: "האם החורגת המרשעת"

המלכה תוצג בתור ה-Wicked Stepmother של הנסיך הארי בסרט דוקומנטרי חדש שישודר בבריטניה

המלכה קמילה בביקור בפרלמנט הסקוטי, אתמול. צילום: Getty Images

ערוץ 4 הבריטי ישדר סרט דוקומנטרי חדש בשם "קמילה: האם החורגת 'המרושעת' של הארי?" - כך מדווח היום (ראשון) עיתון "הסאן". הסרט, שלפי העיתון ישודר תוך שבועות מהיום, יהיה ככל הנראה שנוי מאוד במחלוקת, וצפוי לעורר זעם רציני בארמון בקינגהאם.

לפי הדיווח, שידור הסרט התיעודי התעכב לאחר שנודע על כך שהמלך צ'ראלס חלה בסרטן, מה שגרם ליוצרים לחשוש מתגובת נגד של הציבור. הסרט יתאר לכאורה את קמילה כמי שבילתה 30 שנה בבנייה קפדנית של התדמית הציבורית שלה, כשהערוץ מוכן לתגובות מעורבות וסוערות.

עוד נאמר כי הסרט יציג את הסברה שהמלכה המנוחה אליזבת' מעולם לא רצתה שקמילה תשב על כס המלוכה. מקור אמר ל"סאן" כי "זה דוקומנטרי מאוד פרו-הארי, אנטי-קמילה. הוא מציג אותו ואת מייגן כקורבנות של חוסר האדיבות של המשפחה. זה יגרום לגלים רציניים - וערוץ 4 יודעים את זה. הם יודעים שזה מאוד שנוי במחלוקת. הרבה אנשים לא יאהבו את זה, במיוחד בארמון בקינגהאם".

הארי ומייגן בביקור בקולומביה. לא השתתפו בסרט, צילום: AFP

ומה לגבי הארי ומייגן?

דווח כי מפיקי הסרט יצרו קשר עם הנסיך הארי ומייגן מרקל בקליפורניה בבקשה שיתרמו את חלקם לסרט התיעודי, אך נטען שלא קיבלו על כך תגובה.

דובר קרן Archewell של הארי ומייגן אמר: "לא הדוכס או הדוכסית, ולא הצוות שלהם, השתתפו ביצירת הסרט התיעודי הזה. אנחנו רוצים להניח שזה ייאמר בסרט". דובר מערוץ 4 אמר כי הסרט "יבחן את הביוגרפיה והרקע של קמילה. מועד השידורים עדיין לא נקבע".

קמילה מלטפת סוס באוגוסט. משתעממת?, צילום: JULIAN SIMMONDS/Pool via REUTERS

כמו לחכות לזריקה

בחלק בספרו האוטוביוגרפי של הארי, Spare, שהודלף עוד לפני שיצא לאור, נחשף כי הארי טוען שהתחנן בפני אביו שלא יינשא לקמילה - והאשים אותה בהדלפת סיפורים לעיתונות.

הארי אומר בספר שהוא והנסיך וויליאם התחננו בפני אביהם לא להתחתן עם קמילה - אבל שהם יקבלו אותה בברכה למשפחה. נאמר שגם הארי וגם וויליאם אישרו את אמם החורגת, אך לא התלהבו שאביהם יתחתן בפעם השנייה לאחר מותה של אמם הנסיכה דיאנה.

הארי גם טען שקמילה הדליפה פרטים על פגישה שהייתה לה עם וויליאם לעיתונות. לדבריו, המפגש הראשון שלו עם קמילה היה כמו לחכות לזריקה. היא נראתה משועממת כשהם דיברו על סוסים, והוא תהה אם היא תהפוך ל"אמו החורגת והמרשעת". 

נושאים חמים