עסקת המיליארד של התאומות אולסן

המותג של התאומות אולסן מתפוצץ. שגיא לירן מסקר

שגיא לירן על עסקת המילארד של אשלי ומרי-קייט אולסן

"דה רואו", הוא המותג שכל פאשן גירל מכירה. ואם עדיין לא הכרתם, תגידו שלום יפה למותג ההיי פאשן של האחיות אולסן, שכבר ב-2006 הבינו שעולם המשחק כבר פחות בשבילן והפכו למעצבות אופנה שעומדות מאחורי המותג המצליח.

מאז השקתו, צמד האחיות מצליח לייצר טרנדים ואסתטיקה שמזוהה איתן. מוצרי המותג הם מחירים סופר גבוהים ובהתאם, גם איכותיים מאוד. "דה רואו" הפך בשנים האחרונות לאחד המותגים "הלא מוכרים" הכי מוכרים, שחרט על דגלו להיות סוד יש יודעי דבר בלבד של מביני האופנה בלבד, ללא לוגו או יחסי ציבור. האחיות אפילו אסרו על הכנסת פלאפונים וצלמים לתצוגה האחרונה שלהן, והביאו לקהל מחברת ועט במקום. כמובן שהן התמודדו עם האשמות על אליטיסטיות, מה שגרם למותג להיות רק יותר אקסקלוסיבי ונמכר.

‎בימים האחרונים פורסם שהבעלים של תאגידי הענק האחים ורטהיימר, אלן וג'רארד, הבעלים של שאנל ופרנסואז בטנקור־מאיירס, הבעלים של חברת הקוסמטיקה לוריאל, שהיא גם אחת הנשים העשירות בעולם, השקיעו יחד ב"דה רואו" סכום של מיליארד דולר.

אבל מה המשמעות של העסקה עבור האולסניות? מעבר להתרחבות עסקית וקימונאית, ההשקעה של המשפחות שעומדות מאחורי תאגידי הענק שאנל ולוריאל היא בעיקר ״הצבעת אמון״ מטורפת ב"דה רואו". הן הצליחו בהתמדה להיות התשובה האמריקאית למותגי יוקרה שקטה אייקונים.

יהיה מעניין לראות לאן המותג הזה ילך עכשיו, כשיש לו תקציב רחב להתרחבות והתפתחות. האם "דה רואו" ימשיך להיות הסוד השמור של האיט-גירלז, או שלאט לאט הן יהפוך למותג היי פאשן מין המניין?

נושאים חמים