הנסיך הארי רוצה לחזור מהגלות?

"הדיילי מייל" דיווח שהדוכס מסאסקס ביקש מעוזריו לשעבר בבריטניה לסייע בתכנון חזרתו לחיק המלוכה. מתברר שהוא לא כזה מרוצה מהעצות של צוות היח"צ האמריקאי שלו

הנסיך הארי ומייגן מרקל. צילום: AP

הנסיך הארי ביקש עצות מעוזריו לשעבר בבריטניה כדי לתכנן את חזרתו מהגלות בארה"ב, כך דיווח העיתון הבריטי "הדיילי מייל". מקורות מסרו לעיתון כי הדוכס מסאסקס מתייעץ עם אנשים "מחייו הישנים", לאחר שלכאורה לא היה מרוצה מעצות של מומחי תדמית אמריקאים.

לפי "הדיילי מייל", פנייתו של הארי ליועציו הוותיקים מסמלת את השלב הראשון באסטרטגיה ל"שיקום" שלו, שתכלול עבורו יותר זמן בבריטניה כדי לתקן את מערכת היחסים שלו עם אביו ותאפשר ליזום חזרה חלקית לחיק המלוכה. מקורות הדגישו כי הארי ומייגן, שבילו את ארבע השנים האחרונות בגלות מבחירה בקליפורניה עם שני ילדיהם, לא רוצים לחזור באופן קבוע.



עם זאת, בעיתון "הטלגרף" דווח כי לדוכס מסאסקס "אין עניין" לחזור לתפקידים מלכותיים בבריטניה - והוא מתמקד אך ורק בעתידו בארה"ב.

לפי "הטלגרף", הארי אכן מתאמץ לשמור על קשר עם חברים ותיקים ומבקש לתקן את יחסיו עם המלך, אבל זה לא אומר שהוא רוצה לחזור לתפקיד מלכותי רשמי. כמה מקורות המקורבים להארי מסרו לעיתון שהוא שמח ומיושב בקליפורניה, עם קבוצה חדשה ו"מדהימה" של חברים וכמה פרויקטים באופק.

הצוות של הארי לא מחזיק מעמד

ל"דיילי מייל" נודע לאחרונה כי הארי ומייגן נפרדו מעוד יועצת יח"צ אמריקאית. מדובר ביועצת שהצטרפה לצוות של הארי ומייגן עוד ב-2020 כראש מחלקת התקשורת, ועזבה בשקט בסוף השנה שעברה.

בנוסף, בחודש שעבר, התברר כי ראש הסגל שלהם עזב לפתע את עבודתו לאחר בקושי שלושה חודשים. מדובר בעשרה אנשי צוות שעזבו את הזוג בשלוש שנים.

"הארי מתרחק מכל מיני אנשי יח"צ בהוליווד ומחפש ייעוץ מחבריו ומקורביו הוותיקים", אמר מקור. "ברור שהוא מושיט יד וחושב, 'אני צריך לעשות משהו אחר כי ברור שמה שאני עושה לא עובד'. בקיצור, הוא חושב מחדש על הדרך שבה הוא פועל".

הארי ומייגן בביקור בקולומביה באוגוסט, צילום: AFP

הולך על אולד סקול

לפי "הדיילי מיייל", לפחות אחד מהיועצים שאליהם פנה הארי הוא דמות מהימנה "מהאסכולה הישנה", כהגדרת העיתון, שידועה בנאמנות ובדיסקרטיות. חבר אחד כבר הגה אסטרטגיה כיצד הארי עשוי להשתלב שוב בנעשה בבריטניה - לבצע אפילו "חובות מלכותיות פשוטות".

מקור אמר כי החבר מאמין שאם הארי יחזור לבריטניה בלי רעש ובלי יח"צ, וישתתף באירועים שגרתיים ויומיומיים, הוא יוכל להוכיח את עצמו ולכבוש מחדש את לבו של הציבור הבריטי. עם זאת, אותו המקור הדגיש שכל זה יוכל לקרות רק אם בני משפחה מסוימים יאפשרו זאת.

במקביל, הדוכס, שיחגוג 40 החודש, שלח הודעות מפייסות לכמה חברים ותיקים בבריטניה בוואטסאפ. אלו, לכאורה, מוכנים לעזור לו להחליק את הדרך חזרה לבריטניה.

דבר נוסף שיכול לעזור להארי מול המשפחה הוא העובדה שהחליט שלא לעדכן את ספר הזיכרונות שלו, Spare, עבור המהדורה בכריכה רכה שתצא ב-24 באוקטובר, ולא יקיים ראיונות כדי לפרסם אותו.