המלך צ'ארלס רוצה להתפייס עם הארי?

הקרע בבית משפחת המלוכה מבאס את כולם, אבל אולי צ'ארלס מצא דרך לעקוף את המכשולים. ולדרך הזו קוראים אלוהים

הנסיך הארי והמלך צ'ארלס. צילום: רויטרס

המלך צ'ארלס, שנכנס לתפקידו המלכותי בשנה שעברה, עשוי להיות בדרך להפשיר את היחסים עם בנו הנסיך הארי. אחרי תקופה של ריחוק ובעקבות עצות רוחניות שקיבל ממנהיגים דתיים, ייתכן שהמלך שוקל פיוס משפחתי.

לפי מקורות, מאז הכתרתו, צ'ארלס בן ה-75 שמכהן גם כראש הכנסייה האנגליקנית - מתחזק. חלק משמעותי מכך כולל לכאורה התעמקות בעצות של מנהיגים דתיים, בחיפושו של צ'ארלס אחר "הזנה רוחנית". אפשר שההזנה הזו מובילה אותו לקראת פיוס עם הארי, שמתגורר כיום בארה"ב עם מייגן מרקל ושני ילדיהם, ארצ'י וליליבת.

"צ'ארלס מתגעגע לבן שלו," סיפר מקור לדיילי מייל. "הוא עדיין אוהב את הארי ורוצה שיחזור מסיבות אישיות – בלי קשר לזה שהוא ומייגן לא רוצים לחזור לחיי המלוכה. הארי תמיד יהיה בנו האהוב של צ'ארלס. יש לו אמונה שהארי יכול לחזור. הוא מתגעגע לקשר שהיה להם, והדלת תמיד תישאר פתוחה לו ולמשפחתו. הוא לא רוצה שנים של מריבות שיעיבו על שלטונו".

הארי ומייגן בביקור בקולומוביה, החודש, צילום: AFP

רק אהבה תנצח?

האם צ'ארלס אכן מקווה להחזיר את הארי לחיק המשפחה? העובדות בשטח כרגע מדברות אחרות. ביקורו האחרון של דוכס סאסקס במאי בבריטניה לא כלל פגישה עם אביו. הארי אף נעדר מהמפגש המלכותי האחרון בבלמורל החודש - אירוע שהשתתפה בו אפילו קייט מידלטון, שמאז שאובחנה בסרטן ממעטת להופיע בציבור.

צ'ארלס הוכתר למלך במאי 2023, ולמרות שהארי נכח במנזר וסטמינסטר, אשתו מייגן מרקל ושני ילדיהם לא השתתפו בטקס. הארי ישב במרחק שתי שורות מאחיו, הנסיך וויליאם, וההערכה היא שהארי לא הוזמן להופיע על המרפסת בארמון בקינגהאם לאחר הטקס.

אבל אולי, בעזרת השם, הכל עומד להשתנות. מקורב אמר לדיילי מייל: "אמונה תמיד היתה חלק מחייו של צ'ארלס ומשהו שהוא חקר, אבל מאז שהפך למלך היא משחקת תפקיד מרכזי יותר".