״יום אחרי הגמר אני והוא פיצוצים״

ספיר אביסרור וליאור דבח מדברים עם ערן סויסה על הקריירה, הילדים, הזוגיות והוויתור הגדול על קמפיין בחו"ל – והכול מתנקז לדרמה: "אני בת 30, ואין לי עדיין תיק של שאנל"

ספיר אביסרור וליאור דבח באולפן סויסה + 1

ספיר אביסרור וליאור דבח, שהגיעו למקום השלישי ב"מירוץ למיליון", חושפים בפודקאסט "סויסה + 1" את האתגרים שזימן להם הריאליטי, איך מתמודדים עם השגרה העמוסה – ואיך תיק של שאנל הפך לסמל של הוויכוחים החדשים בבית. ראיון זוגי ובלי פילטרים. צפו! 👆

"לא קל, אבל לא מתפשרים"

ספיר וליאור הגיעו לפודקאסט "סויסה +1", וסיפרו איך החיים שלהם הפכו מורכבים יותר מאז סיום "המירוץ למיליון". ספיר מודה שהמצב הביטחוני מכניס אותה לחרדות: "אני וליאור מתווכחים כל הזמן אם לצאת מהבית או לא. ‏הגעתי למצב שלא נתתי לליאור לקחת את הילד לספר והוא סיפר אותו בבית. הכל השתנה, במקום שהם ילכו לגן הם איתי בבית", אומרת ספיר.

ליאור: "אנחנו מדינה בחרדה. ‏לפעמים אני אומר לספיר שתגיד תודה שהיא יכולה לצאת מהבית, כי יש אנשים במדינה שלא יכולים להתנהל כרגיל, ‏אז לקחת הכל בפרופורציות ולנהל סיכונים בלי לחץ מיותר".

‏את חוגגת שבוע הבא יום הולדת 30. חשבת שתהיי במקום הזה בגיל 30?

ספיר: "‏האמת שלא, אף פעם לא חשבתי באיזה מקום אני אהיה, אבל לא דמיינתי שאהיה במקום הזה. אין לי ציפיות ספציפיות כמו שאין לי חלום לעבוד עם מותג כלשהו. כן רציתי להיות נשואה עם ילדים ולעבוד בעבודה שאני אוהבת ונהנית ממנה".

הרבה פעמים אחרי ריאליטי כזה גדול, ‏השידור אפילו יותר עוצמתי מהצילומים. איך זה היה לכם?

ליאור:  "היה הרבה יותר עוצמתי מהצילומים עצמם, תקופה מאוד כיפית, מאוד התחברנו לשאר הזוגות במירוץ ובילינו המון ביחד בזמן השידורים".

‏ספיר: "יכול להיות שזה גם משהו שגרם לי לדכדוך שאני נמצאת בו, כי משלושה פרקים בשבוע, שאירחתי הקרנות בבית והיינו כל הזמן יחד, פתאום זה נגמר, ואני מוצאת את עצמי רואה חדשות ונכנסת לעצב וחרדות. יום אחרי שידור הגמר אני וליאור רבנו פיצוצים, הייתה נפילת מתח של ממש".

ספיר אביסרור וליאור בגמר "המירוץ למיליון", צילום: צילום מסך קשת 12

"היה קמפיין – והוא התפוגג"

אחד הנושאים למריבה היה הוויתור של ספיר על קמפיין נחשק בחו"ל. "זה מאוד ביאס אותי", היא סיפרה. "רציתי לעשות קמפיין של חמישה ימים, אבל ליאור לא רצה שאסע. הוא תומך בי כל עוד זה קורה בארץ. לא לקחתי את ההצעה בסוף. ‏מאחורי הקלעים אני כן עושה הרבה ויתורים. אנחנו עדיין הורים לשניים, וכל אחד מאיתנו גם מחזיק עסק. ‏אני וליאור כל יום בשעה 17:00 עם הילדים בבית, לא משנה מה יש לנו ואיזה התחייבויות יש".

ליאור: "אני מאוד בעד שהיא תגדל בעבודה ותעשה דברים נכונים, אבל אסור לשכוח בסופו של יום שהיא אמא. לא קל לי כשהיא לא בבית. לא מחליף אותה בסבתות או בבייביסיטר. אני התחתנתי עם אשתי, ואני רוצה להיות עם אשתי. אני כן מפרגן לה, אבל ההצעה הזאת הגיעה בלו״ז מאוד צפוף".

ספיר: "אני נהנית כשליאור נוסע. לא קשה לי לבד. עוד מעט אני אהיה בהריון ואעלה 25 קילו כמו בהריונות הקודמים, ואז אני לא אטוס לשום מקום. לקח לי שנה לחזור לעצמי".

‏בדרך כלל הגברים יותר רוצים עוד ילדים מאשר הנשים, זה נכון אצלכם?

"בהריון הקודם שלי נקלטתי בקלות. ‏הפעם קצת יותר קשה".

ליאור: "ספיר, לא ידעתי שאת מנסה להיכנס להיריון. אני רוצה משפחה גדולה, כרגע אני מעדיף לחכות עם הילד שלישי, ‏כי אני שותף מלא בנטל יחד עם ספיר וזה לא קל. אני נהנה מהאבהות שלי".

ספיר: "הגברים שרוצים יותר ילדים מאשר הנשים, זה גברים שהם לא שותפים בנטל. ההיפך הגמור מליאור. החלום של ליאור היה להיות אבא ולהקים משפחה".

ספיר אביסרור וליאור דבח מבלים עם הילדים, צילום: השם שמור במערכת For Real

"יש שמועות על הריון"

היו שמועות שאת בהריון, את מכירה את זה?

"כן אני יודעת שהיו שמועות. לדעתי כי בערב גמר של המירוץ לבשתי שמלה שלא החמיאה לי, ושמתי יד על הבטן באחת התמונות, וגם טיפה השמנתי ואני בסדר עם זה".

כמה ילדים אתם רוצים?

ליאור: "4, אבל לא ממהרים".

ספיר: "אני לא יודעת. רציתי ארבעה ילדים, אבל קשה לי לחשוב על הילד השלישי כרגע. ‏יש לי חילוקי דעות עם עצמי. אני מצד אחד רוצה לפתח את הקריירה שלי, מצד שני אני רוצה להגדיל את המשפחה, אני עם שני ילדים ‏לא מוצאת זמן לעצמי אז מה יהיה עם שלושה? אני גם רוצה להישאר כוסית".

‏בואי נחזור לקמפיין שנאלצת לוותר עליו. זה מבאס אותך עד עכשיו?

ספיר: "מאוד מבאס אותי. ברוך השם על המקום שלי ועל המשפחה שיש לי, אבל הרבה מההחלטות שאני לוקחת בחיים זה כי אני רוצה להיות האמא הכי טובה בעולם. אני עושה הרבה ויתורים. ביחד עם זאת, אומרת תודה על איפה שאני נמצאת. את המותג שלי 'סאפ' לקחתי בשתי ידיים בשנתיים האחרונות והרמתי אותו. יכול להיות שזה היה נראה אחרת אם לא היו לי שני ילדים. זה תקף גם לגבי העסק של ליאור, אבל אנחנו עושים החלטה שהמשפחה היא בראש ובראשונה".

ליאור: "בסופו של דבר כסף משרת אותנו. אני אוהב כסף, אבל זה רק נייר, ובסופו של יום צריך לעשות סדרי עדיפויות. יש לנו דברים שכסף לא יכול לקנות, משפחה, ילדים, חום, אהבה. ‏עם זאת, בסופו של דבר יש לנו את האפשרות להגיע כל יום ב-17:00 הביתה, ואני מודה על זה".

אתם ממש מחוברים לילדים, איך הצלחתם לעזוב אותם ולטוס למירוץ?

"קשה מאוד. אם זה היה תלוי בי, אנחנו לא היינו טסים. המלהקים של התוכנית גם יודעים את זה. בדקה ה-90 לא רציתי להשתתף".

ספיר: "נכון, כל מדינה שעברנו, לדעתי עד המדינה השישית, חשבנו לעצמנו, 'אולי הפעם נגיע אחרונים ונסיים עם זה?', היה לנו קשה עם הגעגוע לילדים. ‏אנשים צריכים להבין שלא הייתה לנו בכלל תקשורת עם הילדים. היינו צריכים לסמוך על ההפקה שתעדכן אותנו אם קורה משהו חס וחלילה. ואז הגיע שלב, לדעתי כשהגענו לבאקו, הבנו שאנחנו זוג חזק ולא ציפינו לזה, והחלטנו שאנחנו מאותו רגע עושים הכל כדי להגיע לגמר".

החיים של שניכם השתנו בשנה הזו, ספיר הייתה מוכרת, אבל לליאור זה חדש, איך אתה עם זה?

ליאור: "הכירו אותי מהאינסטגרם כבעלה של ספיר בווליום מאוד נמוך, כן פתאום יש גם התייחסות אליי כליאור ולא כבעלה של. זה נחמד, אבל אני לא מחפש להיות כוכב טיקטוק. מרגשים אותי כשפונים אלינו ‏ואומרים לנו שהצלחנו להפיג להם את המתחים בתקופה הקשוחה הזאת במדינה בזמן שהתוכנית הייתה באוויר. ניגשה אלינו מישהי שאמרה שבעלה מה-7 באוקטובר לא בבית, והיא חיכתה כל שבוע לצפות בנו בפרקים של המרוץ, זה שווה הכל".

‏למה כל כך אהבו אתכם, לדעתכם?

"אני חושב שאנחנו מאוד עממיים, אני יכול להגיד את זה על עצמי. תמיד בגובה העיניים, מהמנקה ועד המנכ״ל. ראו את ספיר, אינטיליגנטית בטירוף שחושבת תמיד מחוץ לקופסא".

ספיר: "אהבו לראות את הזוגיות שלנו, ‏הכל בלי פילטרים, הכי אנחנו שיש".

‏אף פעם לא הייתה לכם פרידה?

"11 שנה ביחד, בלי פרידות. הולכים לישון מחובקים בלילה".

ספיר אביסרור בצילומי קמפיין לאיב רושה בישראל, צילום: עמית קלדרון

"לא הולכים לישון בכעס"

הזוג חושף את הסוד שלהם לזוגיות היציבה שלהם. "לא הולכים לישון בכעס", אומר ליאור. "גם אם אנחנו עצבניים, פותרים את הכול לפני השינה".

‏ספיר: "ייאמר לזכות ליאור שהוא באמת מקפיד על זה, אני בשונה ממנו יכולה ללכת לישון עצבנית, לי אין בעיה. ‏למשל, ביום שישי האחרון הייתי בשיא העצבים ואמרתי לעצמי שאם אני נשארת בבית יהיה פיצוץ, לקחתי את המפתחות של האוטו ונסעתי למשרד שלי לשעתיים, וברגע שהבנתי שבסופו של דבר אני לא אתגרש ממנו ואני אשן איתו בלילה מחובקת, חזרתי הביתה יותר רגועה ודיברנו על הדברים. אני קריזיונרית וליאור הוא לא בן אדם שאפשר לריב איתו".

נראה אתכם בעוד תוכנית?

"תלוי, אני לא רואה פורמט יותר גדול וטוב מהמירוץ למליון, לפחות כרגע".

ליאור: "רק משהו מעניין, שלא מכניס אותך לסיר לחץ ולא צהוב".

ליאור, מה אתה מתכנן לקנות לספיר ליום הולדת?

"וואי וואי, תראה, בגדול, לספיר יש הכל, אנחנו נשדרג את ספיר בעוד רכישה יפה, עדיין לא ידוע איזה".

ספיר: "ליאור, אין לי הכל. ‏אופנה זאת העבודה שלי, תיקים הכי שווים, בגדים, נעליים. אני רוצה תיק של שאנל, עדיין אין לי, סליחה אני בת 30".

נושאים קשורים