הדר ויהב כבר לא: ראיון מיוחד

בשיחה אישית עם ערן סויסה לפודקאסט "סויסה + 1" כוכבת האח הגדול הדר שירי מספרת לראשונה על שיחת הפרידה מיהב. ספוילר: היו שם דמעות

סויסה + הדר שירי

אם חשבתם שהחיים של כוכבת "האח הגדול" קלים יותר אחרי היציאה מבית הריאליטי, תחשבו שוב. בשבוע הראשון בחוץ, היא כבר הספיקה להתמודד עם פרידה מיהב, לשמוע ביקורות על עצמה ברשת, וגם לפספס את המסיבה של אור בן דוד.

"לא אשכח את הנשיקה עם תום"

‏אנחנו נפגשים עכשיו שבוע אחרי היציאה מ"האח הגדול". כבר הפנמת מה קורה? ‏אומרים שיש את החיים שלפני ויש את החיים שאחרי.

"‏לקח לי שבוע לעכל שהייתי באח הגדול, ‏לקבל את כל האהבה הזאת זה לא רגיל, סוג של הסתגלות, אני מרגישה את המבטים, חשוב לא להסתנוור ולחזור לשגרה, הנהג מונית שלקח אותי בדרך לפה לא ידע מי אני, זה היה קצת מרענן".

‏בדיוק ראיתי סטורי של פרידה, שהמשפחה שלה עושה עליה משמרות כי קשה לה לעכל את היציאה, את מצליחה להזדהות עם זה?

"אני ממש מתחברת. אני חושבת שאני כל כך הייתי מוכנה לצאת, ובגלל זה לא קיבלתי את הכאפה בצורה הזאת. כל כך חיכיתי לחזור הביתה למקום שאני כל כך אהובה בו ושהתגעגעו אליי ורוצים אותי בו. אני מרגישה שאני צריכה להשגיח על המשפחה שלי לא הם עליי, הם עברו המון". 

עכשיו אני קולט שזו מהות ההבדל בינך לבין פרידה. היא יותר מתעמקת בדברים ותיאוריות, ואת קלילה וזורמת. ‏זה גם בא לידי ביטוי בבית.

"חד משמעית, אני טיפה יותר ריאלית. הלוואי שיכולתי לקחת את המקום של פרידה ולהסתכל על הדברים בצורה יותר רגשית בלי לנתח, אני במקום אחר, נמאס לי לנתח, מיציתי".

צפית כבר בפרקים? יש משהו שאת מצטערת עליו?

"צפיתי בקטעים קטנים בטיקטוק. ‏היו כמה דברים, קל לי להגיד בדיעבד, אבל היו כמה שיחות עם נועם בתחילת העונה וצרם לי לראות איך אני חסרת סבלנות אליו, למרות שהתנצלתי בפניו כבר בבית. ‏הדבר השני, זה כמובן פרידה ותום. בסוף, גם אם פרידה לא הייתה בבית, החיבור ביני לבין תום היה טעות. אנחנו לא באמת קשורים בפן הרומנטי. המשיכה הייתה מינימאלית, פשוט לשנינו היה קשה בתוך הבית והיינו פרצוף מוכר אחד לשני, אז התחברנו. פרידה נפגעה מזה בדרך, והייתי כל כך מוצפת מהסיטואציה ולא שמתי לב זה, סמכתי על המילה של תום שאין בינו לבין פרידה שום דבר רומנטי. ‏בדיעבד הייתי צריכה להתנצל מולה, אבל בתוך הסיטואציה הרגשתי שהיא סגרה לי דלת. כשדיברתי איתה על זה לאחר מכן, הייתי בשוק שלא קראתי את הסיטואציה".

דיברתן מאז היציאה? אני חושב שאם הייתן גירל פאוור מההתחלה הייתן חזקות יחד.

"כן, דיברנו בקטנה. ‏אני חושבת שהיה פספוס בינינו בגלל ההתחלה, ואני לגמרי לוקחת על זה אחריות, פרידה היא גם לא מסוג האנשים שנכנסים לפינות, היא נמנעת מעימותים, קשה לה עם זה. היא נעמדת כשהיא חייבת, בריבים שלי נעמדתי לבד בתור עצמי. קיבלנו אחת את השנייה בסופו של דבר, והיינו אמורות להיות חברות מההתחלה. ‏שמעתי אותה עכשיו באחד הראיונות שהיא אמרה שאנחנו לא באמת היינו חברות והופתעתי מאוד, אנחנו נדבר על הדברים, אני מתה עליה".

‏עם תום יצא לך לדבר?

"לא, קצת בגמר".

‏את מצטערת על הנשיקה עם תום?

"‏בטח, החיבור ביני לבין תום היה סתם, היינו צריכים להיות חברים טוב ולהיות הפינה אחד של השני, זה היה עושה אותנו יותר חזקים".

איך דבר כזה קורה?

"‏הימים הראשונים היו מאוד מבלבלים. כולם היו על טורים גבוהים. היה סביבי מלא אש ותחושת ניכור, והרגשתי שרק תום ראה אותי והיה לטובתי, בלי להסביר לו כלום. זה היה מפלט, פשוט נפלתי לתוך זה".

 
הדר שירי. נפלתי לתוך זה, צילום: אפרת אשל, איפור ועיצוב שיער: ורד בדוסה רוטרו

מושכת אש

איך את מסבירה שכל האש הייתה סביבך? רוב הפרקים הראשונים התעסקו בך.

"‏זה מצחיק, כי בתוך הבית הרגשתי שאני לא רלוונטית בכלל. אני חושבת שאני דומיננטית לטוב ולרע, למשל התעודת זהות שלי לא ייצגה אותי באמת, כל עניין האופר בבית היה בגלל שאמא שלי נכה 50% וחתכו את הקטע הזה. זה עשה עליי רושם ראשוני נוראי".

הרבה חשבו שאת באת אסטרטגית ומוכנה אפילו בשביל סאונדים לטיקטוק.

"‏אנשים חייבים להבין שמה שקורה בבית האח זה אמיתי, הדמעות היו אמיתיות, אני נכנסתי לבית ברוח רוח סערה וזאת היתה טעות, אני לא חושבת שזאת אסטרטגיה טובה. לגבי הטיקטוק, זה מעייף כבר לשמוע. כשאתה בהתמוטטות בתוך בית האח הגדול אתה לא חושב על הסאונדים בטיקטוק. יש לי את צורת הדיבור שלי, אני חנונית במסווה של פרחה".

היה לי קשה איתך בהתחלה, עניין ההתעסקות עם הגברים ‏מאוד אפיין אותך, תום, יהב וכו׳.

"‏נו, היה רק את תום ויהב. עצם זה שאני מאוד חופשייה ואדם חם שאוהב לחבק, במיוחד שחיבוק במקום כזה יכול לפתור הרבה דברים, היה לי מאוד קל להיכנס עם יהב למשהו בתוך הבית. עצרתי את עצמי כי זכרתי מה היה לי עם תום. ‏אם הוא היה עושה לי נעימי או נותן לי נשיקה כל המצלמות עלינו, וזה הרגיש רגע של כולם ולא אינטימי שלנו, לא היה נעים שאבא שלי יראה אותי ככה".

‏יכול להיות שאם לא היה לך משהו עם תום בהתחלה, אז יהב היה מקבל מקום יותר רציני?

"יש מצב, קיבלתי שיעור, אני לא צריכה פעמיים כדי להבין, אמרתי ‏ליהב שטוב לי כמו שעכשיו, היה חשוב לי להביא את עצמי. ‏אני נכנסתי לבד לבד, אני רוצה לצאת לבד מהבית ואחרי זה נבדוק את החיים בחוץ.‏היה לי קשה להחזיק בסיטואציה הזאת עם יהב. ‏הבית סוגר עליך, לא באמת ידעתי להרגיש אם זה משהו רומנטי ואמיתי לאורך זמן או שזה רק לתוך הבית כי קשה לי. לא רציתי לשחק בו היה איכפת לי ממנו. הייתי גמורה שיהב יצא, לקח לי שבועיים להתאפס".

עם יהב בבית "האח הגדול". "זה לא שנכנסתי באמצע", צילום: באדיבות רשת-13 ואנדמול שיין ישראל

היחסים עם יהב בהולד

איפה זה עומד ביניכם עכשיו?

"החלטנו להתרכז כרגע כל אחד בעצמו ולהפריד כוחות. זה היה לא פשוט, כשיצאתי מהבית רציתי לבחון את הדברים ‏ולנתק את הציפיות של הקהל ולהתרכז באיך אני מרגישה.‏ דיברתי עליו המון בתוך הבית והתגעגעתי אליו באמת, אבל לא יצאתי בהצהרות ואמרתי שאצא ונהיה יחד או שאנחנו בני זוג. כ‏שיצאתי, הרגשתי שייקח לי שלושה חודשים להיות איפה שהוא, כי המערכת יחסים גידלה רגליים וידיים והתחילה לרוץ בלעדיי".

את מרגישה שהוא יותר בעניין ממך?

"יהב הוא בנאדם שמתאהב ברעיונות, הרעיון שלי ושלו הוא רק פותח בבית כרעיון, לא היה שום דבר קונקרטי, וכשהוא יצא זה התחזק, כי הוא הכיר את המשפחה והחברות שלי, ‏והוא תמך בי מבחוץ המון וזה חיזק בו משהו. ‏הוא חי אותי בזמן שאני הייתי בתוך הבית וחוויתי חוויות בלעדיו. אני לא חושבת שהוא רוצה יותר ממני, כמו שאני צריכה את הלבד רגע".

נפגשתם?

"‏כן, כמה פעמים. פשוט הרגשתי שאנחנו מתחילים משהו, והנפש שלי פונה פנייה חדה ומאותתת לי שאני אהרוס את זה, אז החלטתי לעצור את זה עכשיו לפני שאהרוס את האופציה בנינו בעתיד. מגיע לו שאני ארצה אותו ב-100%. הוא הבין אותי בשיחה, והוא הכין את עצמו לסיטואציה, הוא קיבל את זה כמו גבר, אני בכיתי קצת כי אני לא רוצה לעשות טעויות או לפגוע בו".

תשמרו עכשיו על קשר?

"‏נהיה בקשר, זה קשה, מה עכשיו נהיה חברים? ‏אני תמיד אהיה שם בפינה שלו והוא בפינה שלי. אנחנו נבין איך אנחנו עושים את זה".

את פתוחה להצעות עכשיו?

"‏אמאל׳ה, אני לא חושבת שכדאי למישהו להתקרב אליי כרגע. המצב לא יציב, אני צריכה רגע לבד. מגיל 15 אני במערכות יחסים, נכנסתי לאח והתרסקתי שם קלות. החזקתי את עצמי מול יהב ואז חודשיים לבד בבית. ‏בא לי להחזיק עוד חודשיים לבד בחוץ, לפתח את עצמי ולבחור נכון יותר, לאורך חיי עשיתי בחירות לא טובות".

יהיו לך חברים מהבית לדעתך?

"‏תלוי איך אתה מגדיר חברים. יוסי, נועם ואמילי נכנסו לי מאוד ללב, אני אוהבת אותם ותמיד אפרגן להם, עדיין לא יודעת איך זה יכנס לתוך הקצב של החיים".

‏למה לא הזכרת את עינב?

"אני שמעתי שהיא אמרה שאנחנו לא באמת היינו חברות, וזה סתם היה עניין של עריכה. קיבלתי מסרים מאוד סותרים כשיצאתי. בילינו בבית שעות יחד, מוזר לי מאוד מה שהיא אמרה. גם כשיצאתי, היא אמרה לי שאני הזוכה שלה, וכשפתחתי את הסטורי ורואה שהיא רצתה שאור ינצח. זה ניסיון לבטח את עצמה, אני לא יודעת מה העניין שם. אני לא באה להשחיר אותה, אבל נעלבתי, הרמתי לה הרבה פעמים בבית. עדיין לא יצא לנו לדבר בחוץ".

‏איך היה לצאת מהבית ולגלות שאנחנו עדיין במלחמה? ידעתם משהו על החטופים?

"זה היה מאכזב ששלושה חודשים לא עשו הבדל. ‏כשיצאתי מהבית, מישהו צעק מהקהל שנועה ארגמני חזרה, ‏והבנתי שקראו דברים גדולים, אבל חשבתי שכל החטופים כבר כאן, אז הכל מתגמד".

הדר שירי בכניסה לבית האח הגדול, צילום: קוקו

ההברזה מהמסיבה של אור בן דוד

‏אישרת הגעה למסיבה של אור אבל לא הגעת.

"‏במובן שלי, אני חושבת שלבוא ליום הולדת של אור זה להראות שהכל בסדר בינינו. אני באמת מבינה שאני יכולה לא להסכים איתו, אנחנו כבר לא באותו בית, אנחנו חווינו חוויה משותפת שהייתה קשה לכולנו. שמתי שעון מעורר, נרדמתי חזק. תכננתי לבוא ולהראות את עצמי, דיברתי עם חיים לפני, ונרדמתי. בסוף התעוררתי ב-2 בלילה".

‏כשהוא ופרידה בסוף ישבו על הספה מה רצית שיקרה?

"ברור שאמרתי פרידה, היא הייתה חברה. לא התבאסתי כשאמרו אור. אני בכלל לא חשבתי שאהיה בגמר, אמרתי תודה על מקום 5. הרגשתי כבר בתוך שלא יתנו לי לזכות".

מה התוכניות הלאה?

"עדיין רוצה להיות רופאה, זה תהליך ארוך. אני שרופה על מבחנים ולימודים, זה הפאשן שלי. אני אייצר גם תוכן אולי גם בטלוויזיה. יש לי הרבה מה להציע".

‏ביקשתי מהעוקבים שלי לכתוב לך שאלות, והבנתי שאו שאנשים מתים עלייך או שהם לא אוהבים אותך.

"כמו בחיים, אין אנשים שהם סבבה איתי. אני נהנת לקרוא ביקורות, גם את הרעות, הכאפות שקיבלתי בבית הכינו אותי להכל בחוץ, הרבה זמן לא שמעתי איך מדברים עליי בחוץ, אני בסביבה עוטפת ביומיום שלי".

מה התגובה הכי לא נעימה שקיבלת?

"שנאת נשים בכלליות, שאני לא אישה של נשים. זה שאני לא צועקת גירל פאור לא אומר שאני לא אישה של נשים. אני יודעת שאני פיל בחנות חרסינה, לא לכלכתי על בנות בבית".

הרבה שאלו על השפתיים שלך, מה דעתך על זה?

"ליטרלי אין סיבה מהותית לעשות שפתיים. עשיתי לפני 3 שנים בערך, זה החזיק לי להרבה זמן, אני אוהבת".

מה לגבי סטפן? הייתם זוג?

"היינו יחד שנה וחצי בגיל 15 וחצי, הכרנו באודישנים ללהקת ריקוד, מחברים הכי הפכנו לזוג, זאת אהבה ראשונה. לא יצא לנו לדבר מאז שיצאתי".

איפה את שנה מהיום?

"סטודנטית, אולי בזוגיות, מטיילת, נהנית".

תעשי עוד ריאליטי?

"לא נראה לי, אולי רוקדים עם כוכבים".

עוד סויסה + 1