מי כיסה את פרידה בשלטי רחוב?

גולש באחת הקבוצות של "האח הגדול" שם לב לשינוי בלבוש של כוכבת התוכנית באחד השלטים שהוצבו במרחב הציבורי הקוראים להצביע לה בגמר הגדול. האם בסביבתה מנסים לקושש את קולות הציבור הדתי?

פרידה עוזיאל. צילום: מתוך האח הגדול, ערוץ 26

בקבוצת "האח הגדול" בפייסבוק העלה אחד הגולשים צילום מסך שנלקח מהסטורי באינסטגרם של פרידה, בו ניתן לראות שלט שנתלה ברחוב עם שינוי בלבוש המקורי שלה. הגופיה שאיתה הצטלמה עוזיאל לתמונה הרשמית לתוכנית הוחלפה בחולצה קצרה באמצעות תוכנת פוטושופ, ועל הדרך הוסרו הקעקועים שעל גופה. בשיחה עם For Real מנהלי העמוד של פרידה באינסטגרם ניסו להסביר את הכוונה מאחורי השינוי. 

פרידה לפני ואחרי, צילום: רן יחזקאל, מתוך אינסטגרם

"שלא יעבדו עליכם, פרידה הביתה!", כתב, כשהוא מציג את השלט המדובר בו פרידה לבושה בחולצה קצרה, ללא קעקועים, ומתחתיו שיבץ את התמונה המקורית, בה היא מופיעה בגופיה וכמובן בקעקועים שעל גופה. "בשלט שפרסמו אצל פרידה היא נראית קצת שונה מהרגיל. לאן נעלמו הקעקועים והלבוש הלא צנוע? לא תצליחו לעבוד על המגזר הדתי!", נכתב.

הפוסט של הגולש חד האבחנה, צילום: מתוך פייסבוק

מבדיקה קצרה שערכנו, אכן פורסם בסטורי בעמוד הרשמי של פרידה באינסטגרם תמונה עם השלט המדובר, כשפרידה לבושה בחולצה לבנה עם שרוול קצר, מינוס כתובות הקעקוע שעל גופה.

הסטורי שפורסם בעמוד של פרידה, צילום: מתוך אינסטגרם

בפוסט הצטברו עשרות תגובות של גולשים. "כי זה בנתיבות, ולא יכולים לשים תמונה שלה בגופיה", כתב אחד החברים. "אוי ואבוי, עשו פושטופ כדי לכבד מגזר מסוים", הגנה אחרת. היו שפרסמו תמונה של פרידה בבגד ים חושפני ולעגו לה: "הצדיקה מנתיבות"

מטעם מנהלי העמוד של פרידה באינסטגרם נמסר: "הצטרפו אלינו מעריצים, תומכים ומתנדבים שעיצבו, הדפיסו, תלו וסייעו בקידום פרידה לניצחון. בין השלטים שהוכנו, עוצבה גרפיקה לשלט בו בוצעה עבודת פוטושופ שהפכה בסה״כ גופיה לחולצה.
אנחנו לא אוהבים את ההצגה של זה בתור התחנפות למגזר הדתי, כי מדובר בכבוד.
פרידה גדלה והתחנכה בנתיבות, והשאירה שם ובאופקים משפחה ענפה וחברים הרוצים לתמוך. כיוון שמדובר בערים עם ציבור דתי גדול, היה לנו חשוב לכבד במרחב הציבורי, ולהביא לכך שכולם ירגישו בנוח. אנו עומדים מאחורי ההחלטה. לא כיסינו את פניה של פרידה, אפילו לא ציירנו שרוול ארוך שמכסה את הגוף. כבוד הוא לא התחנפות, גם לא חיים משותפים. בטח בתקופה כזו בה חשובה האחדות, ההכלה והסבלנות. כמו שהיא אמרה 'אפשר להתפלל בבוקר ולעשות טוורק בלילה'".

נושאים חמים