מה באמת קרה בבית של שילה?

רגע אחרי שהודח מ"האח הגדול" שילה שלום מגיע לאולפן של ערן סויסה וחושף את האמת הכואבת על ילדותו המורכבת ואת הסיבה לכך שניתק את הקשר עם אמו. צפו

ערן סויסה מראיין את שילה שלום

מאוד לא מפתיע שמאחורי כל הרעש והצלצולים שעשה שילה שלום מ"האח הגדול", מסתתר סיפור קשה וכואב. באחד הרגעים היותר כואבים בעונה, שבקרוב תגיע לסיומה, סיפר שלום על הקשר שניתק עם אמו לפני שבע שנים. ימים אחדים אחרי ההדחה הוא חושף לראשונה מה הוביל לנתק עם אמו, מה הוא חושב על הקריאות שלה מחוץ לבית, ואיך יגיב במידה ויפגוש אותה ברחוב.

"‏ההורים שלי התגרשו כשהייתי בכיתה ג׳  אחרי אין סוף מריבות שהיו מתרחשות לידינו. הייתי מקשיב להכל, רציתי לשמוע הכל, הייתי ילד סקרן", הוא מספר. "אחרי הגירושים עברנו לגור עם אמא שלי, אבל אצלנו קרו דברים לא שגרתיים". 

תסביר.

"היא היתה יוצאת הרבה בלילות, ובזמן הזה היתה שומרת עלינו בייביסיטר, והייתי נשאר לחכות עד שהיא תחזור. היא אף פעם לא היתה חוזרת לבד וכשהיא היתה חוזרת הייתי הולך לסלון ורואה מהדלת שמתחילות חגיגות עם המון רעש וכיף. לא הבנתי מה אני רואה בגיל הזה, אבל היום אני מבין שראיתי אקט מוזר, לפעמים אפילו אלים. ביום שאחרי, היו מגיעות המריבות ביניהם - מלוות בקללות, צעקות ולפעמים גם אלימות". 

אלימות לשם אלימות?

"‏היום כשאני בוגר אני מבין שיש אלימות ויש אלימות. יש גם אלימות 'חיובית' ובהסכמה באקטים מיניים, אבל בתור ילד אי אפשר לפרש את זה בצורה חיובית".

הבנת מה אתה רואה? 

"באותו הזמן לא הבנתי מה זה, אבל היו לי תחושות בלב שמשהו לא תקין. ‏הייתי בורח הרבה מהבית, הייתי עושה פיפי במיטה עד כיתה ט׳ ולא מבדיל בין יום ללילה. 

"אני זוכר שיום אחד הלכתי לדודה שלי וישנתי אצלה כמה פעמים, היא אמרה לי שאמא שלי הבטיחה שהיא תפסיק עם זה. כשהיא החזירה אותי הביתה, ראיתי עוד מהאוטו שאמא שלי עם מישהו במרפסת עושה את מה שהיא עושה, דודה שלי ביקשה ממני לרדת מהאוטו ולא רציתי, אמרתי לה להסתכל על המרפסת, היא ראתה את מה שראתה, ואמרה לי שאני לא חייב לחזור הביתה ואני יכול להמשיך להתארח אצלה".

המקרים האלה הגיעו גם לתקריות קיצוניות?

"‏באחד הלילות יצאתי מהחדר ואיימתי על אחד הגברים שהיה עם אמא שלי. בתור ילד הרגשתי שפוגעים באמא שלי והרגשתי צורך להתערב. אמא שלי צרחה עליי. ‏יום אחרי, כשסיימתי ללמוד בבית ספר, ראיתי שאבא שלי בא לאסוף אותי - והוא אף פעם לא היה אוסף אותי. עליתי לאוטו והתפרקתי בבכי, והוא הבין לבד מה קרה לילה לפני. מאותו הרגע לא חזרתי לבית של אמא, עברתי אליו ליהוד".

איך תפקדת בתור ילד בכיתה ג׳ בבית הספר עם כל מה שעברת? 

"‏ביסודי למשל לא הייתי מקשיב בשיעורים, הייתי תמיד מוסח או עייף, אבל המורות אהבו אותי בגלל החיוך, לפעמים אני משתמש בחיוך הזה. אם אבא שלי לא היה לוקח אותי מאמא שלי אני הייתי במקום אחר לגמרי. זו הסיבה שעשיתי קעקוע של אבא שלי עם השם שלו, בצורת עט שמצייר שורשים שיוצרים את השם שלו".

בראיון אצלנו באולפן, שילה מספר גם על הקשר שלו עם אמילי קופר, על השיחה הראשונה שלהם מחוץ לבית, וגם: האם יש סיכוי שיהיה ביניהם משהו?

נושאים חמים