פרידה ודיג'יי: ריב המשפחות ואני

סויסה באמצע: משפחתו של דייר "האח הגדול" דיג'יי שארפ יוצאת למתקפה אישית נגד העיתונאי שחשף את התגובות החריפות שלהם לפרידה עוזיאל

פרידה, סויסה ודיג'יי. צילום: רן יחזקאל (פרידה), ינאי יחיאל (סויסה), אריק סולטן (דיג'יי)

שישי בין ערביים, אחרי שנ״צ של שישי ולפני הקוסקוס של אמא, ברגעים הכי שלווים של השבוע, נחתה אצלי ההודעה הזו:
״משעמם לך בחיים להכפיש את המשפחה שלנו. יש בורא עולם שיוריד אותך למטה בע"ה שבת שלום ותפרסם גם את זה״.

הודעה מאחיו של דיג'יי אל ערן סויסה, צילום: צילום מסך

הודעה מערערת 

אחת לכמה זמן מגיעה ההודעה הזו שגורמת לי לערער על העבודה שלי ושולחת אותי לפינה להרהר, וזו היתה כזו. במי פגעתי בצורה כל-כך אנושה עד כדי שגרמתי לו לאחל לי את כל הרע שיש בסיוע של בורא עולם?

שמחתי לגלות שעל הטקסט המלא בטוב הזה אחראי אופיר לוי, אחיו של דייר ״האח הגדול״, דיג׳יי שארפ. הוא נכתב בתגובה לאייטם קודם שלי על התגובות שפרסמו אמא של דיג׳יי ואחיו על בת זוגו בבית האח, פרידה עוזיאל, ולפניכם המיטב:
״השם נותן רק לטובים. השם לא אוהב חשפניות, ודיג'יי צנוע. אף אימא לא רוצה כלה כזאת. קחו אותה לבנים שלכם", ״ממתי גבר אמור לשלם שכר דירה? העצמה נשית בטוסיק המזויף שלך!", "חסרת ביטחון שדורשת צומי. איף, יא מעייפת".

בתגובה נוספת שהגיעה בעקבות הפרסום שלנו הם הבהירו שלמעשה מדובר בהעצמה נשית ופה הם כבר איבדו אותי. ודאי שמתם לב לקשר הישיר בין התגובה שלו אליי, לבין התגובות שבני משפחתו משגרים בפורומים נגד פרידה.


לראשונה: ביקורת משפחה

מה ארע כאן? הם כתבו את הדברים, ואני הבאתי אותם בשם אומרם ונתתי להם חשיפה רחבה, עוד לפני שהבעתי את דעתי האישית, ונראה שהגיע הזמן.

למיטב זכרוני זו הפעם הראשונה שאני מבזבז את הזמן שלי על כתיבת טור ביקורת על משפחה של דייר, ומתנצל מראש בפני מי שבוחר לקרוא אותו.

״האח הגדול״, לטוב ולרע, מצליח לגרום לצופים בבית להיות מושקעים רגשית. זה מגיע עד לרמת מעורבות גבוהה כל כך, שהיא מדרדרת את הצופים לשיח קשה ומביך. ידוע שגם בני המשפחה של הדיירים מתגייסים לתמיכה, ונאלצים להתמודד עם הביקורות על המעשים של יקיריהם ולצאת למסע הגנה.

בעונה הזו נרשמה עליית מדרגה והדרמה האמיתית מתחוללת מחוץ לבית. זוג אוהבים בבית ״האח הגדול״, שבמקום לקבל תמיכה מבחוץ הופך דווקא למוקד יריבות בין משפחותיהם (ותודה למשפחת שארפ-לוי שהביאנו לדרגת גועל ושפל חדשה בריאליטי, שמעולם לא סבל מעודף שיח בריא ומתורבת).

בהמשך ההודעה שנשלחה אליי על ידי נצר למשפחה נכתב כך:
״אין לי שום דבר נגדך (אם זו ההודעה שאתה שולח למי שאין לך שום דבר אישי נגדו, אני לא רוצה לדעת מה קורה במצב הפוך - ע.ס). תוציא את הצדק החוצה, כמה דיג׳יי עושה את פרידה מלכה וכן, תתפלא לשמוע אנחנו תומכים בקשר שלהם ויעשו מה שטוב להם. לא המשפחות קובעות, ואל תשכח מי התחיל את כל השגה (הטעות במקור - ע.ס) הזאת. יום לפני, אור אחותה דיברה עם אמא שלי ואמרה כמה שהוא נסיך, ולמחרת בבוקר כבר צעקו לה להתרחק ממנו. אם כל זה לא היה קורה לא היינו מגיעים למצב הזה״.

ראיינתי את דיג׳יי לפני כניסתו לבית האח ואני צופה בו על המסך. התרשמתי שהסגנון שלו אחר, אבל אי אפשר לנתק את האירועים, כי אמו תגיב הבל והבן שלה ישלם בהדחה ובמבוכה גדולה כשייצא מהבית ויגלה שלנזקים אחראים האנשים הקרובים אליו ביותר.

הודעה מבן משפחתו של דיג'יי אל ערן סויסה, צילום: צילום מסך

מה שטוב לפרידה

עוד הוא כותב לי: ״ידוע שאתה מקושר אל המשפחה של פרידה שמתעלקת עליך. נכון, זו עבודתך כעיתונאי, אבל כנראה אתה צריך משקפיים כדי לראות ברשת את כל ההכפשות שהם והבוטים שלהם עושים - שיימינג על קסם של בחור, וזה אחי״.

הודעה ממשפחתו של דיג'יי אל ערן סויסה, צילום: צילום מסך

לטענה עצמה, כי בכל זאת זו העבודה שלי, אין לי שום קשר לאף אחד מהמשפחה של פרידה וגם לא אליה. מעולם לא התעלקו עליי, והקשר שלנו מסתכם בשלוש הודעות עם אמא שלה בתחילת העונה, עוד לפני כניסתו של דיג׳יי לתמונה.

באופן אובייקטיבי ונטול אינטרסים הבהרתי כבר בימים הראשונים את אהדתי אליה. הערכים, העומק, התהליכים והכריזמה שלה, הם אלו שהובילו אותי לשם.

כל אלה נסדקו עם כניסתו של דיג׳יי לבית. מהאשה העוצמתית שהיא, הפכה עוזיאל ברגע לאשה קטנה ותלותית. מכוכבת העונה, היא הפכה לדיירת משנית, שסופגת לא מעט ביקורות ובצדק.

ועדיין, צריך להזכיר שכניסתו של דיג׳יי לבית האח היא רק בזכות פרידה. בלעדיה הוא לא היה שם, וגם הטור הזה לא היה נכתב. היא סידרה לו תהילה ועוד כמה דקות מסך, ועוד שילמה על זה מחיר כבד של מליון שקל.

הדרך שלה לניצחון היתה סלולה, וכל יום שעובר ומערכת היחסים הרדודה שלהם נמשכת, הסיכוי שלה לזכות הולך וקטן. אני לא מתיימר להיות יועץ זוגי, ונבואה ניתנה לשוטים, אבל תחושת הבטן שלי (בשיתוף פעולה עם המוח והעיניים), מנבאים שהזוגיות הזו לא תשרוד את החיים עצמם. היא גדולה עליו בכמה מידות, ואת האישור לזה הבטחון העצמי שלה יקבל רק אחרי שתצפה בקטעים המשותפים שלהם בעונה.

ביישורת האחרונה של העונה, הדבר הכי טוב שיכול לקרות לפרידה ולעונה עצמה, הוא הדחה של דיג׳יי מהבית. רק אז אולי תחזור לפרוח, ולהגדיל את הסיכויים שלה לזכייה. כך או כך, תשתדלו שזה לא יקרה בזמן הקוסקוס שלי.