המנעו מטעויות: כך תכינו ביצת עין הפוכה מושלמת

חולמים להכין ביצת עין הפוכה ומצליחים לפקשש את זה כל פעם מחדש? • ייתכן שאתם עושים בדרך את כל הטעויות האפשריות • בואו נלמד לעשות את זה כמו שצריך

ביצת עין הפוכה. צילום: GettyImages

ביצת עין הפוכה זאת למעשה ביצת עין שעוברת טיגון משני הצדדים. מי שלא אוהב את חלמון הביצה שלו נוזלי, או מעדיף מטעמי בטיחות לאכול אותו עשוי יותר - זאת האחת בשבילו, אבל כדי שהיא תצא כמו שצריך וללא תתפקשש, בעיקר בשלב ההפיכה - יש כמה כללים שכדאי להקפיד עליהם בהכנתה. הנה הם לפניכם. 

בחרו במחבת מתאימה

השתמשו במחבת נון סטיק, כזאת שיש בה מספיק מקום לביצים, מחבת קטנה מדי תגרום לביצים להידבק זו לזו, מה שיהפוך את ההפיכה לבלתי אפשרית. בחרו במחבת נון סטיק עמידה, איכותית וגדולה מספיק.


עבדו עם ביצים טריות בטמפרטורה הנכונה

טריותן של הביצים משפיעה לא רק על טעמן אלא גם על היכולת שלכם להפוך אותן בקלות. ביצים טריות נוטות לשמור על החלמון יציב יותר, מה שמונע את התפרקותן, ככל שהביצים ישנות יותר, כך הן יהיו "שטוחות" יותר ויגרמו לבעיות במהלך הטיגון. דבר נוסף שעלולה להחריב לכם את המנה: ביצים קרות ישר מהמקרר. הוציאו את הביצים מוקדם יותר מהמקרר ואפשרו להן להתחמם לטמפרטורת החדר.

שוברים את הביצים ישירות למחבת? אל תעשו את זה, צילום: GettyImages

אל תשברו את הביצים ישירות למחבת

טעות נפוצה היא שבירת הביצים ישירות למחבת. רוצים חלמון שלם וביצה מושלמת? מומלץ לשבור את הביצים קודם לקערה קטנה ולוודא שאין שברי קליפות או חלמונים פגומים, כך תקבלו ביצים מושלמות מבלי להיתקל בהפתעות.


חמאה או שמן? 

הדרך הנכונה היא לשלב בין השניים. חמאה מעניקה טעם עשיר אבל נוטה להישרף במהירות, ולכן הוספת שמן צמחי תייצב את החום ותמנע מהחמאה להתפרק. כף אחת של שמן זאת כמות מושלמת לשתי ביצים.


שמרו על חום נמוך

טיגון ביצים בחום גבוה מדי הוא מתכון לאסון - ביצה חרוכה מבחוץ ויבשה מבפנים. ביצים אוהבות בישול איטי ומתון. למרות שזה ייקח קצת יותר זמן, עבדו בחום נמוך וחכו בסבלנות.


חכו עם המלח

תיבול מוקדם מדי עלול לפגום בתהליך ההכנה. מלח יכול לפרק את החלבון של הביצה אם מוסיפים אותו כשהיא עדיין לא מבושלת לחלוטין, מה שגורם לטקסטורה רכה מדי. מומלץ להוסיף את המלח כאשר הביצה מתקרבת לסיום הבישול.

תנו לביצים להתבשל כמה דקות לפני שאתם הופכים, צילום: GettyImages


אל תהפכו מוקדם מדי

כמו הרבה דברים בחיים, גם בטיגון והפיכת ביצים תזמון זה הכל. הזמן האידיאלי להפיכת הביצה הוא אחרי שלוש עד ארבע דקות. כך תקבלו ביצה עם חלמון אטום לחלוטין ולא חצי נוזלי. אם המחשבה על הפיכת ביצים מטרידה אתכם, יש פיתרון נוסף – אידוי, סגרו את המחבת עם מכסה ותנו לה להתבשל, עד שאתם מרוצים ממידת העשייה, כך תקבלו ביצה מושלמת מבלי להתעסק עם האתגר שבהפיכה שלה.


תנו לה רגע

מומלץ לתת לביצה לנוח כדקה אחרי הבישול, זה ישפר את המרקם שלה. כאשר מאפשרים לביצה להצטנן מעט, החלמון מתייצב ויוצר את האיזון המושלם בין נוזליות למוצקות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר