למלא את הבטן ואת הלב: חמישה מתכוני ממולאים מנצחים

לארוחה המפסקת ולכל יום אחר בשנה • כשרוצים לאכול, לשבוע ולהתמלא באמת - ממולאים • כרוב, פלפלים, זוקיני, כרשה ועלי גפן - אספנו לכם חמישה מתכונים מעולים, לכם נותר רק לבחור

ממולאים של אבי ביטון . צילום: אפיק גבאי

פלפלים ממולאים באורז ובשר טחון

פלפלים ממולאים זאת קלאסיקה שלא נס לחה, ואם יש מישהו שאנחנו סמוכים עליו בעניין הזה הוא השף אבי ביטון. במתכון הזה ביטון מכין פלפלים ממולאים בתערובת של אורז ובשר טחון ברוטב עגבניות עשיר ומתובל.

למתכון לפלפלים ממולאים של אבי ביטון 

סיר מלפוף של אוהד לוי, צילום: דימיטרי פומזן סוכנות קרלה

מלפוף - כרוב ממולא באורז עגול 

השף אוהד לוי משתף במתכון שגרם לו להתאהב בממולאים, אותו למד מהשף רוברט קלוגר, זכרו לברכה. את עלי הכרוב הלבן הוא ממלא במילוי עשיר של אורז עגול וצנוברים, מגלגל ומבשל ברוטב נהדר של שמן זית, סילאן ועוד הרבה דברים טובים. מתכון נהדר ודי פשוט לממולאים טבעוניים.

 למתכון לכרוב ממולא אורז עגול 

עלי גפן ממולאים, קצת אחרת, צילום: יהושע יוסף


עלי גפן ממולאים דג

השף איתי קושמרו נותן לעלי גפן ממולאים, טוויסט קצת אחר, את עלי הגפן (אפשר גם מנגולד אם אתם לא משיגים) הוא ממלא בדג מוסר קצוץ, ומבשל אותם ברוטב עגבניות וזעפרן לימוני. 

למתכון לעלי גפן ממולאים דג מוסר

כרשה ממולאת, צילום: אסף קרלה

כרשה ממולאת בשר טחון ובורגול  

השף יוסי שטרית עושה כבוד לכרשה כמו שרק הוא יודע. הכרשה, "אחיינית של הבצל", כפי שמכנה אותה שטרית, היא ירק מתוק, ריחני ועדין. הוא פורס אותה וממלא גלילים-גלילים במילוי נהדר של בשר טחון, הכרשה עצמה, בורגול ועוד הרבה דברים טובים.

למתכון לכרשה ממולאת של יוסי שטרית 

טבעות זוקיני ממולאות קציצות טלה, צילום: אסף קרלה

זוקיני ממולא קצת אחרת

נסיים עם עוד מתכון של יוסי שטרית, מנה משגעת ומרשימה, של טבעות זוקיני עוטפות קציצות טלה, לא הממולאים הקלאסיים ועדיין לגמרי עונים על הצורך. 

למתכון לזוקיני ממולא קציצות טלה

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר