חמשת המתכונים הכי טובים בטיקטוק לראש השנה

הטיקטוק הוא כבר מזמן אחת מזירות הקולינריה המובילות בכל הנוגע לטרנדים ומתכונים • לקראת ערב החג, אספנו עבורכם את חמשת המתכונים המובילים לראש השנה • גם ייצא לכם טעים וגם תצאו בעניינים

סלמון בדבש. צילום: ענת אלישע, מתוך הטיקטוק

רגע לפני שאתם נסגרים סופית על מתכונים לערב ראש השנה, אספנו עבורכם חמישה מתכונים ויראליים מהטיקטוק, המבוססים על סמלי החג: דבש, תפוח, דגים ורימונים. כך שהשנה תוכלו להגיע לחג גם עם מנה שתגנוב את ההצגה, וגם תוכלו להגיד לדור הצעיר: "היי, אני בעניינים, זה מהטיקטוק". 

עוגת דבש גיאורגית של לירן רוזן וסבתא לילי, צילום: מתוך הטיקטוק של לירן רוזן

תפליאני (עוגת דבש ספוג אוורירית) של לירן רוזן

לירן רוזן, יוצרת אוכל מובילה, העלתה מתכון משפחתי גיאורגי לעוגת דבש שהמשפחה שלה נוהגת להכין בחגים. תוך חמישה ימים, המתכון כבר הגיע לכ-700,000 צופים, ונראה שהיא עומדת לככב בלא מעט בתים השנה.

@liran.rozen

סלט ירוקים קראנצ'י עם תפוחים של אלעד לוי

אי אפשר לדבר על דבש בלי לדבר על תפוחים. כמעט כל מתכון שאלעד לוי מעלה מגיע למאות אלפי צופים – וכך גם המתכון הזה. הסלט הירוק שלו נראה מרענן וטעים, וכבונוס - יש בו גם רימונים. זאת בדיוק המנה שכולם מחפשים בארוחה שעשויה לעיתים להיות כבדה. 

@elad_levi_

 

עוגת "עקיצת הדבורה" של שחר ואורן

זוג היוצרים האהובים, שמתחזק בלוג אוכל יחד, מביאים לחיינו שלל מתכונים שבטיקטוק אוהבים מאוד, לשמור ולהכין. לרגל החג הם מציגים מתכון לעוגת "עקיצת הדבורה" האהובה עם דבש ושקדים, שנראית מושלם.

@shahar.and.oren

סלמון ברוטב שום, דבש ולימון של ענת אלישע

שנהיה לראש ולא לזנב. עם למעלה מ-400,000 צפיות מהשבוע שעבר, ענת אלישע עשתה את זה עם מתכון פשוט ומנצח לסלמון ברוח החג שכולם אוהבים.

@anat_elisha_kitchen

לחמניות בזיגוג דבש של הגר גבאי

לחמניות החג של הגר גבאי (פלפלת) הן שילוב של פרצעל ובייגלה ירושלמי בזיגוג של דבש, עם טעם מתקתק מבחוץ ורכות מבפנים. בסרטון, שזכה לכמעט מילון צפיות עד כה, היא מבטיחה שכל האורחים יעופו עליהן, ורק מצפייה יש לנו תחושה שהיא צודקת.

לחמניות בזיגוג דבש 🍯 שילוב של פרצעל ובייגלה ירושלמי בזיגוג של דבש! טעם מתקתק מבחוץ ורכות מבפנים 😍תוספת מושלמת לשולחן החג שלכם המתכון כאן ובבלוג 👇🏼 לבצק חצי קילו קמח לבן מנופה כף מחוקה שמרים יבשים רבע כוס שמן זית כף סוכר כף דבש כוס ו3/4 מים פושרים כפית מלח אל קערת המיקסר עם וו לישה נכניס את כל החומרים ואת המים נכניס בהדרגה תוך לישה. את המלח נוסיף לבסוף. נלוש הכל טוב במשך 8 דקות עד לקבלת בצק רך שנמתח בקלות ולא נקרע. נעביר את הבצק להתפחה בקערה עם כיסוי למשך שעה. נוציא את האוויר מהבצק ונחלק לכדורים במשקל 50 גרם. נרדד כל חלק לנחש ארוך ונסובב מעט לקבלת צורת ספירלה. נגלגל כל שתי רצועות יחד ונסובב ביחד ללחמניה. בקערה נניח כף סילאן עם מים חמים ובקערה נוספת שומשום. נטבול את הלחמניות במים ובבייגלה ונעביר לתבנית עם נייר אפייה. נכסה ונניח להתפחה נוספת של חצי שעה. בינתיים נחמם תנור בחום עליון תחתון ל180 מעלות. לזיגוג דבש: נערבב יחד רבע כוס דבש ורבע כוס מים חמים כשהלחמניות יוצאות מהתנור נמרח עליהן זיגוג דבש תשמרו ותכינו 

@plpltcoil

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר