אמריקנים רבים שפקדו לאחרונה את הסופרמרקטים וחיפשו את "מיונז האוראו" המדובר של היינץ, מוצר שהיו בטוחים שהוא אמיתי, חזרו הביתה מאוכזבים ובידיים ריקות (או לכל היותר התנחמו במיונז רגיל ביד אחת ובחבילת עוגיות אוראו ביד השנייה).
View this post on Instagram
הכל התחיל בתצלום שהועלה לאינסטגרם על ידי המשתמש doctorphotograph, תמונה שללא ספק נהנתה מטיפול פוטושופ מושלם. ממבט ראשון, וגם ממבט שני, שלישי ורביעי, קשה לדעת שמדובר בפייק, ומהר מאוד נוצר הרושם שהיינץ אכן השיקה את MAYOREO - רוטב מיונז מחוזק בפירורי עוגיות הסנדוויץ' המפורסמות.
אז נכון שלא חסרות באינטרנט הטרלות, בדיחות ומתיחות, ונכון שתמיד יש כאלה שייפלו בפח ובאמת יאמינו שהמוצר קיים, אבל במקרה הספציפי של מיונז האוראו המצב יצא משליטה עם אלפי לייקים, תגובות, שיתופים וויכוחים. "תקראו למשטרה", כתב צרכן פייסבוק נסער אחד, בעוד גולש אחר דווקא המליץ לערב את משרד הבריאות האמריקני.
בסופו של דבר, חברת קראפט-מונדלז, ענקית המזון שהיינץ ואוראו נמצאים בבעלותה (לצד מותגים נוספים כמו גבינת פילדלפיה, מילקה, טובלרון, קדבורי ורבים אחרים), נאלצה להיכנס בעובי העוגייה ולהרגיע את המעריצים המבולבלים.
"זוהי תמונה שעברה פוטושופ, אנחנו לא מייצרים MAYOREO", מסרה ג'נה ת'ורנטון, מנהלת התקשורת של קראפט ארה"ב, לעיתון "USA Today" שחקר את הפרשה הקרמית. העיתון אף ביקש את תגובתו של doctorphotograph, שניחם את המאוכזבים ואמר: "אל תתבאסו אם נפלתם בפח, אני מבטיח שאתם לא היחידים". עם זאת, אם מביאים בחשבון שמסעדות רבות מציעות המבורגר עם חמאת בוטנים וריבה, השילוב בין מיונז לעוגיות אוראו לא נשמע הזוי כל כך. או שכן?
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו