השמש שזורחת בחוץ ושעון החורף שיוחלף בסוף החודש הנוכחי לשעון הקיץ הם הסממנים הראשונים שהקיץ מתקרב אלינו בצעדי ענק. עוד לפני הזזת השעון, מושקת אחת הקטגוריות הבולטות בעונה - הגלידות, כמובן.
בתחום זה מושקים חידושים רבים, והציפייה של היצרנים העונה בעקבות החזרה לטיולים היא ששוק האימפאלס (קניות דחף) יחזור לעצמו, תחום שנפגע בעקבות המלחמה. עם זאת, בראייה הכוללת, שוק הגלידות בישראל חווה צמיחה מתמשכת בשנים האחרונות. שוק זה נאמד בכ־1.26 מיליארד שקלים ומציג גידול שנתי של 3% בשנה האחרונה. באשר למחירים, חלק ממחירי הגלידות יהיו יקרים יותר השנה, כמו מוצרים רבים בתחום המזון.
בין המוצרים החדשים שמציע מותג בן אנד ג'ריס נמנה הטעם צ'רי גרסיה, שחזר למקררים, וכן הושקו גלידת סורבה במנות אישיות וטילון חדש בטעם בצק עוגיות. אבי זינגר, מנכ"ל בן & ג'ריס ישראל, אמר ל"ישראל היום" כי "המלחמה השפיעה אשתקד על תחום האימפאלס. בדרך כלל הוא מהווה בענף הגלידות 60%-55% משוק הגלידות ובשנה שעברה הוא ירד לכ־48%. זה נתון שהוא חריג כי אין הרבה מדינות כמו ישראל שאנשים מבלים כל כך הרבה בחוץ. במדינות אחרות תחום האימפאלס הוא הרבה יותר נמוך מישראל. השנה התחום הזה יחזור לעצמו כי אנשים יחזרו לבלות בקיץ יותר בחוץ".
באשר לטעמים הכי פופולריים הוא מספר כי "טעם קרם העוגיות תמיד היה המלך. ההפתעה היא טעם הווניל, שהוא במקום השני. במקום השלישי ממוקם טעם השוקולד בראוניס".
והמחירים השנה, מה איתם?
"בשנה שעברה בתקופת המלחמה אנחנו לא העלינו את המחירים, לעומת חברות אחרות שכן העלו. השנה עשינו תיקון קטן ומינימלי בסדר גודל של 5%-4%. התיקון הזה מכסה מעט מעליות המחירים שהיו. חומרי הגלם התייקרו בצורה לא נורמלית וגם המע"מ עלה השנה. אצלנו 20 שנה אחורה כמעט שאין שינוי במחירים".
"שנה מאוד קשה"
גם גלידות פלדמן מציגים את החידושים לעונת הגלידות 2025 עם סדרות חדשות, החזרת סדרות שהצרכנים התגעגעו אליהן והרחבת סדרות קיימות. בין המוצרים ניתן למנות את סדרת הג'לי פופ - שלגוני קרח במילוי ג'לי, אייס דרים - סדרת שלגוני שמנת בארבעה טעמים מושחתים, סדרת שייק פרי ועוד.
לדברי רדה ביבי קפוסטיאנסקי, סמנכ"לית מכירות והפצה גלידות פלדמן, "כל ההשקות שלנו השנה מתמקדות במוצרים מיוחדים במחירים שפויים. השנה האחרונה היתה מאוד קשה מבחינת יוקר המחיה, ואנחנו צופים עוד שנה קשה, לכן התמקדנו בהשקות שמתאימות לכל כיס. "העלינו את המחירים של מוצרים בודדים בלבד, ולא נגענו במוצרי הליבה שלנו. מדובר יותר במוצרי נישה, ובעיקר מוצרי יבוא. לא רצינו להעלות מחירים השנה, למרות העליות המטורפות של מחירי חומרי הגלם".
מגוון טעמים חדשים
גלידות נסטלה פתחו את עונת הגלידות 2025 עם השקת מגוון מוצרים, בשיתוף פעולה ראשון עם השף קונדיטור מיקי שמו עם מוצרים חדשים בסדרת אקסטרים - אקסטרים פטיסרי בטעם טירמיסו ואחד נוסף בטעם מאפה קינמון, קראנץ', לה פרוטה שייק - מבוסס על טעמי בננה-פקאן-סילאן-חלבה, 99 קלוריות חלבה שוקולד לבן, לייט בטעם אייס קפה, וגם מוצר חדש בלה קרמריה גם כאן בטעם מאפה קינמון ווניל. מי שתהה איזה טעם יושק בשלגוני הקראנץ' השנה, לאחר ההצלחות יוצאות הדופן של קראנץ' פיסטוק, במבה אדומה ועוד, יצטרך לחכות, שכן הטעם ייחשף בחודש יוני הקרוב והוא נחשב לסוד כמוס. יש לציין כי גלידות נסטלה העלו ב־7% את מחיריהן של חלק מהגלידות ב־1.12.24, מה שמשפיע על העונה הנוכחית כמובן.
לדברי לאה ריינר־מלמד, סמנכ"לית השיווק של גלידות נסטלה: "קטגוריית הגלידות ממשיכה לצמוח משנה לשנה, לכן עבדנו בשנה האחרונה על פיתוח מוצרים רבים וחדשים. אנחנו פותחים את העונה עם חידושים מרגשים שמשלבים יצירתיות קולינרית ומענה לטרנדים בולטים בישראל".
גם גלידת שטראוס משיקה השנה מגוון מוצרים חדשים, ביניהם: מגנום אוטופיה בהשקה עולמית בשני טעמים וגלידונית אלפחורס. לדברי מיכל תמרי, סמנכ"לית שיווק תחום הגלידות והחטיפים ביוניליוור ישראל: "עונת הגלידות 2025 היא אחת השאפתניות שהובלנו עד היום, ואנחנו מקווים לעונה שמחה ולשנה של חזרה הביתה ולשגרה, לאחר שנה מאתגרת כל כך".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו