נהוג לייחס לרשת הטיקטוק בדרך כלל השפעה רעה, גם אנחנו לא פעם מפנים אצבע מאשימה לטרנדים קולינריים מפוקפקים שצומחים ממנה. אבל הנה דווקא סיפור נחמד שאפשר לזקוף לזכות הרשת השנויה במחלוקת.
30 שנים, מאז 1994, קיימת הקונדיטוריה "נטלי" באור עקיבא, המתמחה במגון של קינוחים ומאפים. יאשה בנימיני, עולה מברית המועצות הקים את הקונדיטוריה, במטרה להביא לישראל את הטעמים הזכורים לו מהילדות.
החברה אמנם זכתה להצלחה, בעיקר בשוק הרוסי בארץ, ובנימיני אף רכש בשנים האחרונות את הרשתות "גל קייקס" ו"בן עמי", אך את הטירוף שסובב את החברה בחודשיים האחרונים, בעיקר סביב מוצר אחד ספציפי במיוחד, הוא לא יכול היה לצפות.
טיקטוקרית בשם רז מוריה יונה, מצאה את המוצר "וופל ריבת חלב" של נטלי במקרר הסופר "קשת טעמים", והעלתה סרטון טעימה לטיקטוק תחת הכותרת "אני נשבעת שמצאתי את המוצר הכי טעים בעולם בסופר!!!".
ההייפ עשה את שלו, עם כמעט 380 אלף צפיות לסרטון, ומשם השאר היסטוריה. עוקבים רבים נהרו לסופרים המחזיקים את הוופל המבוקש, בחיפוש אחר המוצר, כאשר זה אוזל מהמדפים במהירות, והחברה מצדה מייצרת עוד ועוד מארזי וופל בניסיון (כמעט בלתי אפשרי) לעמוד בביקושים.
אז מה בדיוק הסיפור?
"המוצר וופל ריבת חלב, קיים אצלנו מאז 2015", מספרת זואי דנילוב, מנהלת השיווק של נטלי, "לפני שנה, השקנו אותו אחרי מיתוג מחדש, לאחר שלא היה במדפים במשך שנה וחצי, בשל מחסור בחומרי גלם מאוקראינה".
מה גם פתאום לקהל לגלות את המוצר?
"הטירוף התחיל מאז שהתחלנו להכניס את המוצרים שלנו לקרפור, הקהל הישראלי התחיל לגלות את המוצרים שלנו, ובעיקר את הוופל, זה התפוצץ ממש כשהעלתה את הסרטון לטיקטוק בחורה בשם רז".
@razmoryona
בעקבות הביקוש, במפעל של נטלי, הכפילו את הכמויות, כאשר הוופלים מיוצרים מדי יום, ובחודש מיוצרות כ-10,000 קופסאות של המוצר. בנטלי מספקים את המוצרים לרשתות השיווק פעמיים בשבוע, לכל רחבי הארץ, מהצפון ועד אילת. עם זאת, המוצר נחטף מהר מאוד מהמדפים והמלאי אוזל במהירות.
"הוופל נוצר מלכתחילה מתוך רצון להביא לשוק מוצר חדש 'לא כמו אצל כולם', זה מוצר שמשנה את חוקי המשחק", מספרת זואי, "בעוד מרבית הוופלים הם קריספיים ובסיסם שומני, הוופל של נטלי עשוי על בסיס חמאה אמיתית, עם מרקם רך, עסיסי וממכר. הקהל הישראלי התאהב במוצר והביקוש האדיר הפך אותו למוצר השני הנמכר ביותר של החברה, אחרי אקלר הפחזניות המפורסם שלנו".
"וופל ריבת חלב הוא מוצר מוכר ואהוב במגזר הרוסי, הוא תמיד הוביל ברשתות רוסיות, מקום שני אחרי מוצר דגל של חברה שזה "אקלרים פטיסייר", מספרת זואי, "אבל לשוק הישראלי הגיע רק לפני כמה חודשים ובהחלט כבש אותו. אחרי תקופה מסוימת התחילו להעלות סרטונים ופוסטים בטיקטוק ואינסטגרם על מוצר שלנו, וככה הוא התפוצץ ברשת".
@natalie.bakery.il
אז מה אנחנו חשבנו על הוופל?
קודם כל חשוב לאכול את הוופל קר, אם שומרים אותו במקפיא מומלץ להפשיר 20-30 דקות לפני האכילה. המוצר מרגיש מאוד איכותי, הוופל מצליח לשמור על מרקם פריך, ולא "רטוב" למרות שהוא נשמר במקרר (יכול להישמר בו עד 21 ימים). קרם ריבת החלב מרגיש כמו הדבר האמיתי, והשכבות השונות יוצרות קינוח שמזכיר עוגת קרפים. מדובר בקינוח נהדר, איכותי ומפנק. הפער בין העבודה שמדובר במוצר שנמצא במקררי הסופר, לבין כמה שהוא מוצלח, מצליח להפתיע מאוד ולהפוך אותו אף למהנה יותר. לגבי המתיקות, הדעות חלוקות, היו מי שטענו שהוופל מתוק מדי עבורם, מי שחובב ריבת חלב ואין לו רתיעה מקינוחים מתוקים, חש שהאיזון בין הוופלים לקרם ריבת החלב נעשה בצורה נכונה, והמתיקות מתונה יחסית.
איפה אפשר להשיג?
אפשר להשיג את הוופל בכ-1000 נקודות מכירה. ברשתות שיווק או במכולות פרטיות. רשת קרפור, רשת קשת טעמים, טיב טעם, פוליצר, אלונית, am:pm, רוסמן, קלברג, סופר ספיר, נטו חיסכון, שוק העיר, סטופ מרקט, שפע טעמים, קשטן, מיקס מרקט, וולדמן, קינג סטור, מעדני מניה ועוד.
מחיר מארז נע בין 40 ל-43 שקלים. הוופל בהכשר חלבי, בד"ץ מהדרין.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו