בישראל אולי רגילים לשלם על פחית או בקבוק של תה קר "אריזונה" כעשרה שקלים במקרה הטוב ועד 20 שקלים במקרה הריאלי, אבל מה שהפך את מותג המשקה הקל הזה למוצר אייקוני בארה"ב הוא מחירו הנמוך - 99 סנט בלבד (לפני מס), שנשאר פחות או יותר קבוע מאז השקת המוצר ב-1992 בברוקלין.
Arizona Beverage Company, החברה שעומדת מאחורי המותג, חרטה על דגלה לספק את המשקאות שלה במחיר שווה לכל כיס (לפחות בארה"ב, כאמור), ומצליחה לעמוד בכך מפני שהיא חוסכת בכל מקום שאפשר: החברה, למשל, לא משקיעה סכומי עתק בפרסום ובשיווק, היא משתמשת בפחיות דקות במיוחד ובשל כך מצמצמת את הוצאותיה על אלומיניום, ואפילו מקפידה לשנע את הסחורה שלה בשעות הלילה כדי להימנע מפקקי תנועה ולחסוך בדלק. הגישה הזו, לצד לא מעט מזל, נחישות ואולי אפילו קצת צניעות, הפכה את מייסדי החברה, דון וולטג'יו וג'ון פרוליטו, לאנשים אמידים במיוחד: הונו של וולטג'יו, המכהן כיום כיו"ר ונשיא החברה, נאמד ב-6.5 מיליארד דולר - לא רע בכלל בשביל בחור שגדל במשפחה ממעמד הפועלים ואביו היה מנהל של סופרמרקט מקומי.
View this post on Instagram
לא רק תה, גם חטיפים וקפה
כיום מציעה אריזונה ברחבי העולם משקאות קלים בעשרות טעמים - לא רק תה קר אלא גם לימונדות למיניהן, מיצים, משקאות אנרגיה, משקאות אלכוהוליים, מים ואפילו קפה (תחת המותג Sun Brew), ולאחרונה היא גם נכנסה לתחום המזון והשיקה סדרת חטיפי פירות. במקביל, אספנים נלהבים נוהגים לרכוש מהדורות מוגבלות של הפחיות הצבעוניות שמזוהות עם החברה במחירים שמגיעים לעיתים למאות דולרים בשביל פחית וינטג', כאשר המעריצים המכורים באמת של המשקה - כאלה שלא מסתפקים בלגימות אקראיות אלא ממש אובססיביים למותג (יש כאלה שקיעקו על עצמם את הלוגו שלו) - מכונים "זוניס" (Zonies).
View this post on Instagram
כעת, כמחווה לאותם זוניס - הקימה אריזונה מרכז מבקרים ו"מוזיאון" רשמי בשם "Arizonaland", הממוקם בקיסבי, ניו ג'רזי, בצמוד למפעל של החברה שמייצר כשבעה מיליון פחיות מדי יום. מה אפשר לעשות שם? לערוך סיור בן חצי שעה כדי להתרשם מתהליך הייצור של המשקאות; להתבונן בפריטי אמנות שעוצבו ברוח המותג (כמו רכבי אספנים שנצבעו בגוון תה ירוק המזוהה ונתלים בגובה של שמונה מטרים מעל האדמה, ונברשת גדולה שעשויה ממכונת מילוי ישנה); לרכוש מוצרים בחנות המזכרות וכמובן לטעום מגוון רחב של משקאות, כי אף אחד לא רוצה שתצאו משם צמאים, כמובן. המוזיאון פותח את שעריו בימים אלה, אז אם מישהו בסביבה ויבש לו בגרון, ניתן להגיע אליו תוך 40 דקות נסיעה מדאון טאון ניו יורק.
View this post on Instagram
ונסיים בשאלה המתבקשת: מדוע המשקה נקרא בכלל "אריזונה"? ובכן, מתברר שוולטג'יו מעולם לא ביקר במדינה הדרומית כשהוא בחר את שם המותג. "היתה לי מפה על קיר המשרד וחיפשתי שם של מקום חמים עם מודעות לבריאות", אמר המייסד. "זה נראה לי כמו שם שימצא חן בעיני מישהו שיגיד 'היי, אני צמא, הפחית הזו נראית מעולה והשם שלה אומר לי שאולי זה מקום שאפשר לנפוש בו".
עוד פרטים על המוזיאון תמצאו כאן
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו