מומחה מזהיר: דגני הבוקר האלו מסוכנים במיוחד

עובד לשעבר במשרד הבריאות האמריקאי, חשף איזה קורנפלקס אהוב נחשב למסוכן • לדבריו, הם מכילים "כמויות גדולות של סוכר, צבע מאכל וחומר משמר, שיכולים לעורר בעיות בריאותיות" • ספוילר - הם נמכרים בישראל

דגני בוקר צבעוניים ומעובדים. צילום: GettyImages

דגני בוקר הם מאכל נפוץ בכל בית, כזה שאהוב במיוחד על ילדים וסוגר פינה כשאין אנרגיה להשקיע בארוחת בוקר. עם זאת, שווה לשים לב לבחירה שלכם, כי מדובר במאכל שעשוי להיות לא פחות ממסוכן.

ד"ר דארין דטווילר, עובד לשעבר במשרד הבריאות האמריקאי, סיפר ל"דיילי מייל" הבריטי שיש סוג אחד מסוכן במיוחד: פרוט לופס. לדבריו, הטבעות הצבעוניות טומנות בחובן סכנות בריאותיות פוטנציאליות.

דגני בוקר מעובדים, צילום: ponce_photography / pixabay

"הם מכילים כמויות גדולות של סוכר, צבע מאכל וחומר משמר, שיכולים לעורר בעיות בריאותיות". כוס דגנים אחת מכילה 12.35 גרם סוכר, חצי מהכמות היומית המומלצת ליום. על פי הד"ר, מדובר בהמלצה לא ריאלית, כיוון שרוב הילדים יאכלו יותר מכוס דגנים אחת.

הצבעים הזרחניים של פרוט לופס מגיעים מצבעי מאכל שנקרא אדום 40 או אלורה, והוא נקשר למספר בעיות בריאותיות. מחקר שנערך באוניברסיטת מקמאסטר בקנדה, מצא שהצבע הסינטטי עשוי לגרום למעי רגיז וקרוהן. בניסוי שנערך על עכברים, נגרם נזק לתאי המעי שלהם.

פרוט לופס, צילום: יח"צ

הצבעים אדום 40 וצהוב 5, בהם משתמשים כדי להעניק לפרוט לופס את צבעם, אסורים לשימוש במספר מדינות בהן אנגליה, יפן וקנדה. בישראל ניתן לקנות את דגני הבוקר של פרוט לופס וכן דגני בוקר נוספים בסנגון דומה המבוססים על צבעי מאכל בעיתיים. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר