מסעדה סגורה | צילום: צילום קוקו

כואבות ומזדהות: המסעדות שנשארות סגורות בשבעה באוקטובר

לאות הזדהות וסולידריות, מסעדות רבות החליטו לסגור ב-7 באוקטובר את שעריהן • המסעדן שאיבד את שותפו בטבח, מנהל המסעדה שעדיין חטוף בעזה • אלו המסעדות שיישארו סגורות

יום השנה לציון השבעה באוקטובר, הטבח הנורא ופרוץ מלחמת חרבות ברזל יצויין מחר (שני), ומסעדות רבות ברחבי הארץ בחרו שלא לפתוח את שעריהן לאות סולידריות, למען החטופים ולזכר הנרצחים. למרות שזוהי תקופה לא פשוטה עבור המסעדות בארץ, אחרי סוף שבוע ארוך של חג ולפני יום כיפור, מסעדנים רבים הרגישו כי זה הדבר הנכון והמוסרי לעשות ביום קשה זה.

השף גיא פרץ ממסעדת סלון יווני בהרצליה ובראשון לציון חווה את האירועים הקשים מקרוב, כאשר איבד בטבח שלושה אנשים הקרובים אליו במיוחד. "זוהי הטרגדיה הקשה ביותר שפקדה את העם היהודי מאז השואה, יום אבל לאומי שלא חלמנו שיכול לקרות", אומר פרץ. "באופן אישי איבדתי כמה מהאנשים הקרובים אליי ביותר: את אלי אוזן, יד ימיני, שנרצח עם אביו בחוף זיקים, ואת דודתי ובעלה שנרצחו בקיבוץ זיקים. לכן החלטתי לסגור מחר את כל המסעדות שלי, לזכר הנרצחים וכל מי שחירפו נפשם מאז שבעה באוקטובר".

לא רק פרץ כמובן בתחושות הקשות הללו, כמעט כל אחד מכיר מישהו או איבד מישהו במהלך אותה שבת שחורה, וכאמור מסעדנים ושפים רבים ברחבי הארץ, בחרו להשבית את פעילות המסעדות שלהם. זוהי לא הפעם הראשונה, שלמרות קשיי הענף מתגייסות המסעדות בארץ להבעת סולידריות ותמיכה. בימים הראשונים שלאחר הטבח, עסקו מסעדות רבות בבישול מזון ותרומה למפונים, לחיילים מגוייסים ולמשפחות חטופים. זכור במיוחד לטובה החמ"ל שהוקם במסעדת האחים שריכז תרומות של מסעדות רבות בתל אביב ואף הוציא תעודת כשרות במיוחד עבור המשימה החשובה.

חמ"ל מסעדת האחים בימי תחילת המלחמה, צילום: גדעון מרקוביץ'

חנויות המשק ובתי הקפה של משק עפאים בירושלים ובתל אביב יהיו סגורים גם הם, בפוסט שפרסמו בעמוד האינסטגרם של הקבוצה כתבו "אנחנו נהיה בבתי הקברות ובטקסי הזיכרון ויותר מכל, נעמוד בסולידריות עם משפחות החטופות והחטופים שעדיין נמקים בעזה. לא נוותר אפילו ליום אחד, לשעה, עד שישובו".

בנוסף, מסעדת הוטל מונטיפיורי של קבוצת r2m תישאר סגורה לאורך כל היום, שאר מסעדות הקבוצה (רוטשילד 48, הרצל 16 ודליקטסן) יהיו סגורות בשעות הערב. קבוצת המסעדות של השף אייל שני תיסגר גם היא - גילה וננסי, פורט סעיד, רומנו וצפון אברקסס, כמו גם יפו תל אביב ודיקסי של השף חיים כהן. עוד יישארו סגורות: טאיזו ו-a של השף יובל בן נריה; הלנה של השף גיא גמזו; כל המקומות של קבוצת אימפריאל (אימפריאל, לה אוטרה, בושוויק ו-LP); מסעדת תריסר של השף ענר בן רפאל, מסעדות קבוצת האחים - האחים, דוק ואייבי, משיה, סנטי, קומראן, פומו, מלגו ומלבר, קפה פופולר, ג'ומה, פופינה, לה מיאל, פארוק בשוק, דיינינג רום, פרונטו, נורדר, בוקה 57, ג'יה, At8, דה פקטו, אמש, רופטופ 98, קונסיירז', סרפינה, יאוזה, דוט ו-YYY.

מסעדת קלארו תהיה פתוחה עד השעה 16:00 בלבד, רובע בר יין תיסגר ב-18:00; פלאזה קפה תיסגר ב-18:00; יוליה תיסגר ב-19:00.

מחוץ לתל אביב, מסעדת נינה ביאנכה בקריית עקרון תישאר גם סגורה, ובהזדמנות זאת נציין כי מנהל המסעדה, עומר ונקרט, עדיין חטוף בעזה, כבר 365 ימים. סלון יווני בהרצליה ובראשון לציון כאמור ייסגרו, וגם: ספרה ברחובות; סימפוני בקריית אונו; קפה נאפו בקריית אונו; אריאנה בכפר סבא; ספארי סאן בכפר סבא; מלודי בקניון דרורים; הרמוני בנס ציונה; סיגנצ'ר בגבעתיים; ריספשן בגבעתיים; מוניציפאל בהרצליה; קולקטיב בהוד השרון; בר איטליה בנתניה.

מסעדות נוספות יעבדו במתכונת מצומצמת: בית הקפה G27 ברמת גן יפעל במשך חצי יום; רדיו גליל ים בהרצליה תיסגר ב-15:00; רובע בר יין הוד השרון תהיה פתוחה בין 12:00 ל-17:00; פלאזה הוד השרון תהיה פתוחה בין 9:00 ל-16:00; מרקטינו ברמת ישי תיסגר בשעות הערב.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר