הלם ברוטב עגבניות: זו הפיצה שהוכתרה כטובה ביותר בעולם

האתר האיטלקי Top Pizza 50 דירג את הפיצות המוצלחות ביותר על פני כדור הארץ • למרבה ההפתעה, האיטלקים איבדו אחיזה על כתר המוצרלה ופינו את המקום הראשון למתחרה ותיקה • ואיפה ישראל ממוקמת?

יום הפיצה הבינלאומי. צילום: Gettyimages

מה אתם יודעים, מתברר שאת הפיצה הכי טובה בעולם אי אפשר להשיג בנאפולי, או בכל עיר איטלקית אחרת לצורך העניין - אלא דווקא בניו יורק. האתר האיטלקי 50 Top Pizza פרסם את דירוג 100 הפיצריות הטובות בתבל לשנת 2024 (לא, זו לא טעות - אף ששם האתר מציין 50 פיצריות, הרשימה למעשה כפולה מזה), והתוצאות מסקרנות למדי.

מאחורי הדירוג עומדות כמה אושיות אוכל מאיטליה ובין נותני החסות שלו ניתן למצוא כמה חברות מזון איטלקיות מובילות, המייצרות בין היתר קמחים, רטבי עגבניות, גבינות, שמני זית ומרכיבים פיצתיים אחרים, כך שאפשר להיות בטוחים שלא מעגלים שם סלייסים.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Una Pizza Napoletana (@unapizzanapoletana)

אז מהן הפיצריות הכי טובות בעולם נכון להשנה? בצמרת הדירוג ניצבת Una Pizza Napoletana, הממוקמת כאמור בתפוח הגדול. מדובר למעשה בחזרה של הפיצרייה הזו למקום הראשון לאחר שאחזה בו לפני שנתיים, ובשנה שעברה הסתפקה במקום השני המכובד. "במדינה שרגילה לשים הכל על פיצה, אנטוני מגניירי, הפיציולו והבעלים, מציע רק את התוספות המסורתיות והטהורות ביותר, ומשתמש במרכיבים באיכות יוצאת מן הכלל", נאמר בהכרזה על הפיצרייה הזוכה, המוכרת בזכות מגשי המרגריטה, המרינרה (רוטב עגבניות בלבד, ללא גבינה) והקוסאקה (וריאציה של פיצה נפוליטנית שבה גבינת המוצרלה הקלאסית מוחלפת בגבינת פקורינו).

עוד נאמר על מגניירי כי הוא "פיתח אובססיה לפיצה כבר מגיל צעיר", ושאמא שלו היתה מסיעה אותו בכל רחבי ניו יורק, ניו ג'רזי וקונטיקט כדי לאתר את "הפיצה המושלמת". מתברר שהוא מצא אותה, ממש מתחת לאף - ולתנור שלו.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Una Pizza Napoletana (@unapizzanapoletana)

בראיון ל-CNN הבהיר השף המנצח שאיכות הפיצה שלו מתחילה קודם כל בבצק, והתגאה שהבדק שהוא מכין במסעדה שלו אף פעם לא מקורר ומיוצר מדי יום מתערובת של קמחים איטלקיים. דרך אגב, גם הג'לאטו והסורבטים של המקום זכו לשבחים.

במקום השני בדירוג הוכרז שוויון בין שתי הפיצריות האיטלקיות Diego Vitagliano Pizzeria שבנאפולי ו-I Masanielli - Francesco Martucci שבקזרטה, שאף חלקו את המקום הראשון בשנה שעברה, ולמעשה היה לנו השנה מהפך בפסגה. למקום השלישי, התברגה הפתעה: The Pizza Bar on 38th שבמלון מנדרין אוריינטל בטוקיו.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Mandarin Oriental, Tokyo / マンダリン オリエンタル 東京 (@mo_tokyo)

את המקום הרביעי איכלסה Confine שבמילאנו ואת החמישייה הפותחת סגרה Napoli on the Road שבלונדון. בסך הכל, אף שהאיטלקים לא כבשו השנה את המקום הראשון, הם עדיין יכולים להתגאות בשלושה מיקומים בחמישייה הראשונה, הישג ראוי ומתבקש לכל הדעות. פיצריות מישראל, דרך אגב, לא מצאו את דרכן לרשימה. לדירוג המלא.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר