6 פסטיבלי אוכל שאסור לפספס

"תל אביב Eat" שמאגד את מיטב השפים • "קוליבירה" הירושלמי שמפגיש בין אוכל טוב לאלכוהול • יריד "בחזרה לחיים" שמתופעל על ידי פצועי המלחמה • וגם כמה ירידי יין שנערכים רגע לפני החגים • אוכלים, שותים ומקווים לימים טובים יותר

תל אביב EAT. צילום: אלמוג שי

אוכלים בעיר הגדולה: פסטיבל תל אביב Eat

מתי: 19-16 בספטמבר, משעה 18:00 עד 23:00.
איפה: פארק צ'ארלס קלור, תל אביב.
בתפריט: הכל! השפים המובילים בארץ, כמו גם בשלנים מהצפון והדרום, יתמקמו בפארק זו הפעם השמינית באירוע שנעשה בהפקת עיריית תל אביב-יפו עם עשרות דוכנים ופודטראקים שיימלאו לכם את הבטן במנות מעולות - ואת הלב בתקווה.

גיא גמזו מקמבק,

חיים כהן, למשל, ירים דוכנים של מסעדות יפו תל אביב", דיקסי וקפה פיצי; שאול בן אדרת יביא את התרנגול הכחול ואת קימל שלו; ישראל אהרוני יציע את ההמבורגר המושלם; גיא גמזו יקמבק את הכריכים המוגזמים של נונונו; שחף שבתאי יירד מהמגדל של פופ אנד פופ; וג'קו סטריט תעשה את הדרך מירושלים.

עדיין רעבים? פנו מקום גם לחגיגת הבשר של פיטמאסטר; לפוקי של אלוהה; לדים סאם ולמנות התאילנדיות של נינג תאי; לפסטה של פיורי, לדונאטס של שואורום בייקהאוס; לגלידות של אותלו ושל אלדו, לקרפ של ארהל'ה, ולא פחות חשוב - לקפה של מיזם קפה עוטף, למען ימים טובים ושקטים יותר. למידע נוסף.

גם אהרוני,

בירה בבירה: פסטיבל קוליבירה

מתי: 27-25 בספטמבר, בין 18:00 ל-23:00 בימים ד' ו-ה', בין 11:00 ל-15:00 ביום ו'.
איפה: גן העצמאות, ירושלים.
בתפריט: מנות סטריט פוד איכותיות שהולכות מעולה עם בירה ברקע מוזיקה טובה. על הצד הקולינרי יופקדו שפים מהשורה הראשונה דוגמת תומר אגאי, אבי ביטון, שגב משה, גיא גמזו, אביב משה, עומר מילר ותמרה אהרוני, שיחברו לפודטראקים של מסעדות ירושלמיות אהובות.

השף עומר מילר, צילום: סופגי

מבחינת בירות ואלכוהול, תתבקשו לבחור מתוך שורה ארוכה של מותגים מוכרים כמו קרלסברג וקרלסברג לומה, טובורג, אסטרייה דאם, ויינשטפן, קירין וגם גינס וסומרסבי.צאת החלק האמנותי ירימו ליאור נרקיס, רון שובל, אבי סינואני, אתי לוי, התקווה 6 ואחרים. לרכישת כרטיסים.

למען הפצועים: יריד בחזרה לחיים

מתי: 19 בספטמבר, בין 17:00 ל-23:00.
איפה: פארק הציפורים, סביון.
בתפריט: פודטראקים ודוכני מזון שיתופעלו על ידי פצועי מלחמת חרבות ברזל ויציעו מנות כמו דים סאם, פריקסה, באן אסאדו, כריכים מיוחדים, פיש אנד צ'יפס, פיצות, מאפים ומגוון בירות ויינות, כשכל המנות יתומחרו בין 20 ל-50 שקלים וההכנסות יוקדשו לשיקום פצועי המלחמה.

עוד ביריד: דוכן פרחים, דוכן תכשיטים, פינת מתנפחים לילדים ופינות ישיבה להורים.

ביס מהעולם: פסטיבל טעם הטבע

מתי: 14-13 בספטמבר.
איפה: מתחם האירועים של משתלות יגור, צמוד למחלף יגור.
בתפריט: 15 דוכני אוכל רחוב (חלקם של מפונים מהצפון) ובהם טעימות ממנות בינלאומיות בולטות: מוקפץ תאילנדי, צ'יפס הולנדי, פיש אנד צ'יפס בריטי, חצ'פורי גיאורגי, אמפנדס ספרדיים, פיצות ופסטות איטלקיות והמבורגר אמריקני. כל זאת לצד בר אלכוהול, סדנאות לכל המשפחה, הצגות ילדים, הופעה של סי היימן וגם קבלת שבת. מחיר מנה: 30 שקלים, כחלק מכרטיסייה (3 או 5 מנות סה"כ). לפרטים.

טעם הטבע חוזר,

תרימו כוסית: פסטיבלי MyYain

מתי ואיפה: 19 בספטמבר בתחנה הראשונה ירושלים, 26 בספטמבר בגן עופר (גן העיר), תל אביב. החל מ-18:00.
בתפריט: פסטיבלי היין של MyYain חוזרים לאחר תקופה מורכבת ומתקיימים לקראת ראש השנה בירושלים ובתל אביב. כלל המציגים באירועים הינם יקבים ישראליים, עם דגש מיוחד על יקבים מהצפון ומיישובי העוטף. בהם יקבים בבעלות מילואימניקים, דוגמת יקב מוניץ' (בבעלות הקצין הקרבי איתי מוניץ', שעדיין משרת מאז תחילת המלחמה); יקבי רקנאטי ודלתון שבצפון; ויקב אוריאל שבשדרות. כולם מוזמנים לבוא, לטעום, ללגום, לתמוך ולרכוש בקבוק או שניים.

MyYain, צילום: יח"צ

עלות כרטיס: 129 שקלים, כולל טעימות חופשיות וכוס קריסטל מתנה. לפסטיבל הירושלמי. לפסטיבל בתל אביב.

אדומים ולבנים למהדרין: תערוכת היינות הכשרים של "איש הענבים"

מתי: 12 בספטמבר בין 17:00 ל-23:00, 13 בספטמבר בין 10:00 ל-16:00.
איפה: בית איש הענבים, רחוב סלמה 4, יפו.
בתפריט: אירוע בית פתוח לקראת ראש השנה, ובו טעימות והיכרות עם עשרות יינות כשרים מרחבי העולם המיובאים על ידי חברת צור עולם של יין, לצד גבינות, לחמים, ירקות ושמני זית. לפרטים ורכישת כרטיסים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר