קולה נגד פפסי. צילום: נוצר באמצעות הבינה מלאכותית של Dall-E

קולה נגד פפסי: סרט חדש של ספילברג על המלחמות הבלתי נתפסות

במשך עשורים ענקיות המשקאות לא נאבקו רק על המדפים אלא גם בבתי המשפט • הריבים שאילצו מיליונים לבחור צד מגיעים כעת למסך בסרט ששמו "מלחמות הקולה"

[object Object]

אם חשבתם שהמלחמות הגדולות של המאה ה-20 היו רק בין מדינות, כנראה ששכחתם את הקרב התוסס (תרתי משמע) ביותר בגזרת המשקאות המוגזים.

במשך עשורים, פפסי וקוקה קולה לא רק נלחמו על המדפים אלא גם באולמות בתי המשפט, עם תביעות על גניבת סודות מסחריים, הפרות זכויות, ואפילו האשמות בריגול תעשייתי. הפרסומות הפכו לנשק קריטי, כשפפסי הביאה את הסלבריטאים הנוצצים ביותר, וקוקה קולה דבקה בנוסחה המנצחת שלה - הקלאסיקה שכולם אוהבים. הקרב הזה, שאילץ מיליונים לבחור צד, מגיע כעת למסך הגדול עם סטיבן ספילברג וג'אד אפאטו שמבטיחים להצית מחדש את התשוקה לריב הנצחי בין שתי ענקיות המשקאות.

סטיבן ספילברג, צילום: REUTERS

לפי הדיווחים, ספילברג יפיק את "מלחמות הקולה", סרט חדש שנמצא כעת בשלבי עבודה במסגרת חברת ההפקות שלו Amblin Entertainment בשיתוף עם סוני. אפאטאו ישמש כבמאי ("בתול בן ארבעים", "אל תתעסק עם הזוהן", "הדייט שתקע אותי").

אתר התרבות דדליין חשף באפריל כי סוני רכשה את הפרויקט לאחר שהוציאה מעל מיליון דולר על הפיץ' (הצגת הרעיון) באפריל. התסריט נכתב על ידי ג'ייסון שומן (Acapulco, Winning Time”) ובן קווין (His Majesty's Dragon, "מכוניות 2 ו-3"), ומאיה אייר (Anyone But You) תשמש כמפיקה מטעם סוני בפרויקט שיוצג כסיפור האולטימטיבי על האנדרדוג, פפסי, שהתמודד מול המובילה ההיסטורית, קוקה קולה.

הסרט יתמקד במאבק המפורסם בין שתי הענקיות בשנות ה-80, תוך דגש על הניסיון של פפסי להפוך למתחרה ראויה ומובילה למרות ההיסטוריה הארוכה והשליטה של קוקה קולה בתחום המשקאות. בין היתר, הסרט יכלול התייחסות לתקרית הידועה שבה מייקל ג'קסון נפצע במהלך צילומי פרסומת לפפסי כששערו עלה באש ונגרמו לו כוויות בדרגה שלישית או את כישלון המוצר New Coke שהושק באותם שנים.

"מלחמות הקולה" מצטרף לגל סרטים בהשראת מוצרים מצליחים מהחיים האמיתיים, בדומה לסרטים כמו "Air" בבימויו של בן אפלק שעסק בשיתוף הפעולה בין נייקי ומייקל ג'ורדן על קו הנעליים המפורסם שלו, ו-Flamin' Hot, שסיפר את סיפור יצירת חטיף הצ'יטוס החריף המפורסם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו