תוצאות מרעננות: אלה טעמי הגלידה האהובים ברחבי העולם

איפה מעדיפים אותה בטעם תה ירוק, איפה בטעם גויאבה ואיך יכול להיות ששוקולד לא תופס את שני המקומות הראשונים? • כדי להבין מה הכי אוהבים ללקק ברחבי הגלובוס, רשת המלונות הבריטית Premier Inn ערכה בדיקה מקיפה

גלידות . צילום: אסף קרלה

אין דבר מרענן יותר מגלידה ביום חם. בין אם אתם אוהבים אותה בגביע או בכוס, פריקים של קלאסיקות כמו שוקולד ווניל או חובבי טעמים נועזים – גלידה היא התשובה המנצחת לכל מצב רוח והגילטי פלז'ר האולטימטיבי.

כדי להבין מה העולם אוהב ללקק, רשת המלונות הבריטית Premier Inn עשתה את העבודה הקשה עבורנו (אם אפשר בכלל לכנות ככה טעימות של גלידה) ולקחה על עצמה לצאת למשימה בינלאומית: בדיקה של טעם הגלידה האהוב ביותר בכל מדינה. היא עשתה זאת על ידי מחקרי מילים במנוע החיפוש גוגל שכללו כ-80 סוגי גלידות.

הווניל מנצח, צילום: איתיאל ציון

עם כל הכבוד לטעמים הייחודיים שצצים להם - החל בגלידריות בוטיק קטנות ועד לרשתות ענק שמנסות לחדש עם שילובים לא שגרתיים, אולי לא תופתעו לגלות שבסוף הפשוט, המוכר והקלאסי מנצח.

גלידת הווניל נותרה המובילה הבלתי מעורערת ברחבי העולם ונמצאה בראש הטבלאות ב-46 מדינות כולל 25 מדינות באפריקה, כמו גם יוון, מונקו, שוודיה והודו. במקום השני נמצאת גלידת נפוליטן, גלידה רב-שכבתית שכוללת בדרך כלל וניל, תות ושוקולד.

נבדקו 80 טעמים, צילום: איתיאל ציון

למילים גלידת נפוליטן יש 1.6 מיליון חיפושים שנתיים ברחבי העולם, כאשר הביקוש הגדול ביותר הוא בבריטניה וב-28 מדינות נוספות.

שוקולד סוגר את השלישייה המובילה כשהוא מגיע במגוון סוגים של חלב, מריר או לבן, תוך שנעשים חיפושים רבים על ידי המקלדת של צירופים כמו בשוקולד מומס או אבקת שוקולד. חובבי טעמים עשירים יותר, כך מתברר מהמחקר, מתפנקים לרוב בגלידת שוקולד צ'יפס, דאבל שוקולד או פאדג' שוקולד, שהם רק חלק מהאפשרויות המגרות הזמינות.

זוכרים את הקראנץ' בטעם פיסטוק?, צילום: עמי שומן

יחד עם זאת, אכן ישנם מקומות בעולם שבהם התושבים מעדיפים לצאת קצת מהקופסה. בדרום קוריאה למשל, טעם התה הירוק תפס מקום מיוחד בלבבות המלקקים, ובסרי לנקה – גלידת גויאבה היא הקינוח המושלם לימי הקיץ החמים.

במקום רביעי תמצאו את גלידת התות, שהיא הטעם שמועדף בקרב 12 מדינות. ואולי לא תופתעו לגלות, שאת המקום החמישי תופס הפיסטוק, שמככב ב-11 מדינות בעולם. לקים של כבוד בטבלה גם לטעמים הבאים: מאצ'ה, מסטיק, תה ירוק, אבוקדו ותאנה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר