10 אלף דולר לקילוגרם: נבחר הקפה היקר בעולם

המוצר עשוי פולים מזן "גישה" שגודלו בשדות של פנמה באחוזת משפחת למסטוס • היצרנים: "לאחר 100 שנים של עבודה קשה וארבעה דורות שמוקדשים למוצר, זה בלתי נתפס" • אז מה כל כך מיוחד בו?

איך אתם אוהבים לשתות קפה?. צילום: GettyImages

יש אנשים ששותים קפה כדי להתעורר ויש כאלה שהתשוקה לקפה היא זו שמעירה אותם בבוקר. יש מי שיסתפקו בספל של קפה שחור פשוט בבוקר ויש כאלה שעבורם כל פול נדיר הוא כמו אוצר חבוי עד שהם מוכנים להגיע בשבילו לכל מקום בעולם - ואם חשבתם שההוצאה על קפה הגיעה לשיאה אחרי שהזמנתם הפוך בבית הקפה השכונתי – תחשבו שוב. בעולם שבו הקפה הפך לאמנות, אנשים מוכנים להוציא סכומים מטורפים על הכוס המושלמת - לפעמים כאלה שהם אפילו גבוהים יותר מאשר הייתם משלמים על בקבוק יין יוקרתי.

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Lamastus Family Estates‎‏ (@‏‎lamastusfamilyestates‎‏)‎‏


התאריך 7 באוגוסט אולי לא אומר לכם כלום, אבל עבור מכורי קפה מדובר היה ביום חג, שבו התאספו כולם ב- Best Of Panama - אירוע מכירה פומבית יוקרתי של מכירת קפה, המציג את מיטב היצרנים של המדינה ואת פולי הקפה שלהם. השנה נקבע בו שיא חדש, כאשר הקפה היוקרתי Elida Geisha Natural Torre מאחוזת משפחת למסטוס Lamastus Family נמכר במחיר מדהים של 10,013 דולר לקילוגרם.

"תודה לכל המציעים, ותודה מיוחדת לזוכה במכירה, חברת Saza Coffee מיפן", כך שיתפה האחוזה בפוסט באינסטגרם לאחר המכירה הפומבית. "אנחנו נרגשים וחשים תחושת כבוד גדולה לקבל הכרה כזו", הם הוסיפו בפוסט. "לאחר 100 שנים של עבודה קשה וארבעה דורות שמוקדשים למוצר הזה, להגיע להישג כזה עם חברה שנמצאת 13,000 קילומטרים מאיתנו ביפן, זה בלתי נתפס. אנחנו מרגישים מעבר להכרת תודה וכבוד. בשם משפחת למסטוס ופנמה, אין לנו מילים להודות מספיק. 10,013 דולר לקילוגרם הוא לא רק מחיר גבוה עבור קפה - הוא משקף את הערך שמעניקות חברות הקפה היוקרתיות ברחבי העולם לקפה שלנו ממטעי למסטוס".

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Lamastus Family Estates‎‏ (@‏‎lamastusfamilyestates‎‏)‎‏


ומה כל כך מיוחד בקפה היוקרתי?

Best Of Panama היא תחרות שנתית המוקדשת למציאה של הקפה האיכותי ביותר בפנמה והכרה בו. כאמור, היא משלבת גם מכירה פומבית יוקרתית.

התחרות נערכת מאז 2004 ומטרתה להבליט את הקפה הטוב ביותר במדינה, עם דגש מיוחד על זן הקפה "גישה" (Geisha) שידוע באיכותו הגבוהה ובטעמים הייחודיים שלו. במהלך התחרות, הקפה נבחן לפי קריטריונים מחמירים של טעמים, ארומה ואיכות כללית. הקפה הזוכה בתחרות נמכר במכירה פומבית יוקרתית, שבה משתתפים קניינים מכל העולם שמגיעים כדי להציע סכומים גבוהים עבור הגרגירים האיכותיים.

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Lamastus Family Estates‎‏ (@‏‎lamastusfamilyestates‎‏)‎‏


Elida Geisha Natural Torre הוא קפה מזן גישה, שנחשב לאחד הסוגים היקרים והיוקרתיים ביותר בעולם הקפה. מדובר בזן קפה שמקורו באתיופיה, אך הוא גדל בעיקר בפנמה ובמדינות אחרות בדרום אמריקה. הזן ידוע בארומה עשירה ובטעמים מורכבים, כולל פרי, פרחים ותבלינים וזכה להכרה רבה בזכות איכותו הגבוהה. Elida הוא מטע קפה מפנמה שנחשב לאחד המקומות המובילים לגידול הזן. הוא מפורסם בהפקת קפה איכותי מאוד ומוצריו זוכים להערכה רבה בשוק הקפה הגלובלי. מחירו הגבוה של הקפה נובע מהעבודה הקפדנית שכרוכה בגידולו ובעיבוד שלו, כמו גם מהביקוש הגבוה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר