איזה סלט: איסלנד חווה מחסור חריג במלפפונים - בגלל טיקטוקר קנדי

מתכון, שהעלה לאחרונה "נער המלפפונים" מקנדה לוגן מופיט, היכה את המשק של האומה הצפונית בביקושים חסרי תקדים • בארגון החקלאים מקווים לחזור לאספקה סדירה בתוך שבוע

מלפפונים. הלהיט של הקיץ. צילום: GettyImages

עונת המלפפונים נוסח איסלנד: לוגן מופיט, טיקטוקר מקנדה, החל בחודש יולי להעלות מתכונים על טהרת הירק - וספק אם הוא עצמו האמין איזה סלט יחולל במדינת האי הצפונית.

לוגן, שהפך לתופעת רשת רק בחודש שעבר, העלה לאחרונה מתכון לסלט שמורכב ממלפפונים חתוכים, שמן שומשום, שום, חומץ אורז ושמן צ'ילי. המתכון תפס, משפיענים איסלנדיים שיתפו אותו בחשבונותיהם ופתחו את התיאבון לאומה הקטנה, שמונה כ-394 אלף תושבים.

לוגן מופיט, צילום: מתוך טיקטוק

חברת השיווק החקלאי באיסלנד מסרה ל-BBC כי בעלי המשקים לא מצליחים לעמוד בביקוש הממריא. "אנחנו מקווים שבתוך שבוע נוכל לחזור לאספקה סדירה", אמרה מנכ"לית החברה, קריסטין לינדה סווינדוטיר. לדבריה, גם מרכיבים אחרים במתכון של לוגן מוכרים היטב.

@logagm

New cucumber recipe alert🚨

♬ original sound - Logan

עם זאת, לדבריה טיקטוק אינו הסיבה היחידה. "בעונה זו החקלאים שותלים מחדש והצמחים החדשים אינם מנפיקים כמות מספקת", אמרה. "גם התלמידים חוזרים לבתי הספר, מה שמגביר את הביקוש. הכל קורה בבת אחת, אבל הפרסום ברשתות החברתיות הפך לאחד הגורמים החשובים". היא הודתה שזו הפעם הראשונה שאיסלנד חווה אירוע כזה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר