ויקום המלפפון: בן ה-23 שהפך ירק פשוט לסנסציה עולמית

הצעיר הקנדי לוגן מופיט הפך לתופעה ויראלית בזכות סרטונים בהם הוא מכין מלפפונים בדרכים שונות • למרות שהמתכונים הפשוטים מבוססים על ירק אחד בלבד ומנדולינה - הם כבר הפכו לשיגעון עולמי עם אלפי חיקויים ברשת

לוגן מופיט. צילום: מתוך טיקטוק

ויקום המלפפון ויכה את הלייקים: מאז סבא אליעזר והגזר, לא קם גיבור שכולם דיברו עליו כמו לוגן מופיט, צעיר קנדי בן 23 שהפך מאז יולי השנה לתופעה ויראלית בזכות ירק אחד, כן ניחשתם נכון, המלפפון.

מופיט, שמתחזק עמודי טיקטוק, אינסטגרם ויוטיוב עם מיליוני עוקבים ונראה קצת כמו גרסה חנונית של דארקו מאלפוי מ"הארי פוטר", היה עד לפני כמה שנים סוג של משפיען רשת עם בלוג של טיולים ואוכל שזכה להצלחה נחמדה, אבל לא לכזו שמתקרבת למה שהוא זוכה לו בחודשיים האחרונים מאז שסרטוני המלפפונים שלו הפכו לטירוף ברשת וזיכו אותו בתואר "נער המלפפונים".

@logagm♬ original sound - Logan

מלבד תהילת רשת, שהביאה איתה מאות מיליוני לייקים, מופיט נהנה גם משיתופי פעולה עסקיים שמעשירים את חשבון הבנק שלו בסכומים נאים ביותר וזוכה לסיקור תקשורתי באתרים מובילים בארצות הברית ובמקומות נוספים בעולם.

"לפעמים אתה פשוט צריך לאכול מלפפון שלם" – זה המוטו של לוגן בו נפתח כל סרטון שלו. בסרטונים הוא מכין שלל מתכונים, כולם מבוססים על מלפפונים ואת כולם מוביל עיקרון פשוט – מנדולינה, צנצנת, מונוסודיום גלוטומט (כן, זה לא בריא, אבל זה חלק חשוב במתכונים שלו - חשוב כל כך עד כי לפי הדיווחים יש מחסור בחנויות לא פעם מאז החל הטירוף סביבו לצבור תאוצה). הוא משתמש גם ברטבים דוגמת רוטב סויה, רוטב דגים, צ'ילי ועוד תוספות. אם תהיתם כמה מתכונים שמבוססים רק על מלפפון כמרכיב העיקרי כבר אפשר להכין, תופתעו לגלות שמדובר בהרבה.

@noarosin♬ original sound - Noa Rosin

"הטרנד משפיע על המכירות"

מאז העלה את סרטון המלפפון הראשון שלו ביולי, שהיה זה שכאמור היווה את יריית הפתיחה לטירוף הוויראלי, לוגן העלה עשרות סרטונים נוספים, כל אחד עם מתכון שונה. עד היום הסרטונים בכל הפלטפורמות שברשותו ברשת צברו יותר מ-300 לייקים והמלפפון עוד נטוי.

אלפי גולשים משתפים סרטונים שלהם בטיקטוק ובאינסטגרם, ומכינים את המתכונים שלו. גם ידוענים מצטרפים לחגיגה (כולל כמובן בישראל, עם סרטון שהעלתה לדוגמה נועה רוזין בימים האחרונים) וחברות מסחריות גדולות דוגמת צ'יפוטלה מזהות את הפוטנציאל הכלכלי המטורף ומשתפות עימו פעולה.

עד כמה גדול הבאז שנוצר? מספיק כדי להשפיע אפילו על הכלכלה, כך חשפה שארלוט מאייר, המכהנת כסגנית נשיא בכירה בפרש דיירקט בניו יורק, בראיון ל"ניו יורק טיימס". מאייר ציינה כי מאז יולי תועדה עלייה של לא פחות מ-172% במכירת מלפפוני חממה אורגניים לעומת בשנה שעברה, בפלח שוק שמכירותיו נחשבות לרוב כיציבות.

@logagm♬ original sound - Logan

המלפפון האהוב על לוגן, במקרה ותהיתם, הוא המלפפון האנגלי. אם כי הוא גם אוהב את הסוג הפרסי והסוג הקוריאני, כך חשף בראיון שהעניק לאחרונה לאתר Betches, בו סיפר כי האהבה שלו למלפפונים היא ארוכת שנים וכי היה אובססיבי למלפפונים מאז ילדותו, אז היה מוסיף מלפפונים לארוחות שהיו נראות לא מספקות מספיק. בתיכון, כך הוסיף וסיפר, נהג להביא מלפפונים שלמים בקופסת האוכל שלו, כי לא היה לו כוח לחתוך אותם. הוא היה מתבל אותם במלח ובפלפל ואורז בשקית. "מלפפונים הם אורח חיים", הוסיף ואמר בראיון לאתר "פיפל". "אני מקווה שאוכל להכניס כמה שיותר אנשים לעולם המלפפונים כי הם באמת טובים לך, הם טעימים ומהווים חטיף בריא ומרווה".

הצעד הבא - קינוחים

רוב מתכוני סלטי המלפפונים שלו הן פרי יצירות או מגיעות מסרטוני טיקטור מעוררי השראה. זמן ההכנה של כל אחד מהם עומד על בערך 10 דקות. בין המתכונים האהובים תמצאו סלט מלפפונים עם אבוקדו, סלמון וגבינת שמנת בבייגל.

@logagm#bloompartner♬ original sound - Logan

לוגן מספר שכאשר העלה את הסרטון הראשון שלו לטיקטוק, הוא עשה את זה סתם בשביל הכיף. כשהבחין שאנשים אוהבים את זה וקלט את הטירוף שהחל להיווצר סביב זה, החליט לפרסם עוד כמה סרטונים בפורמט דומה. שניים מהסרטונים הפופולריים ביותר שלו, שצברו מיליוני לייקים, כוללים אותו אוכל מלפפונים על אופנוע ים או עושה סלט מלפפונים תוך כדי שהוא עומד במים.


ומה צופן העתיד? "חשבתי לנסות מלפפונים בקינוח" הוא אומר. "הראשון שאני רוצה לנסות הוא חמאת בוטנים וריבה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר