העולם כבר בטירוף: צפו במאפה השוקולדי שמשגע את משתתפי האולימפיאדה

שחיין נורבגי פרסם בטיקטוק סרטונים משעשעים שבהם הוא נראה מתלהב בטירוף ממאפין – ואלה הפכו אותו לכוכב רשת מפתיע: "אני מכריז בזאת על עצמי כאיש המאפינס האולימפי" • למה הוא כל כך אוהב את המאפה, איך הגיבו הגולשים ומי השף המפורסם שאמר שהוא חייב לטעום ממנו?

מאפינס שוקולד. צילום: iStock

למרות שצרפת נחשבת למעוז קולינריה נחשק עם מאכלים מגרי חך דוגמת באגטים וקרואסונים, ובמתחמי ההסעדה בכפר האולימפי הושקעו כספים רבים כדי להפוך אותם למרחבי אכילה משביעים וטעימים עבור הספורטאים המתחרים באולימפיאדת פריז, עד כה, בכל הקשור לאוכל, האולימפיאדה הנוכחית הוגדרה ככישלון צורב למדי.

כל זאת, עד שהגיע שחיין אחד חובב מתוק, שבזכות מאפין שוקולד אחת הפך לסנסציה ויראלית – וזה מבלי שהוא בכלל אפילו עלה על הפודיום.

כריסטיאנסן מתחרה באולימפיאדה, אתמול, צילום: רויטרס


הכל התחיל ב-26 ביולי, כאשר השחיין הנורבגי הנריק כריסטיאנסן העלה סרטון קומי לחשבון הטיקטוק שלו, אחריו עוקבים יותר מ-373 אלף גולשים, שבו הוא סקר את הארוחות שאכל עד כה בכפר האולימפי. הספורטאי בן ה-27 דירג את פסטת הפסטו והשיפודים שאכל בציון של 7 מתוך 10 ואת כופתאות השרימפס והגיוזות עוף בציון של 8 מתוך 10, אך מי שגנבה את כל הפוקוס שלו הייתה למרבה ההפתעה דווקא מנת הקינוח: מאפין שוקולד פשוטה שקיבלה מכריסטיאנסן את הציון 11 מתוך 10. כך, בביס אחד, נולדה אגדה ויראלית.

מאותו רגע, הרומן של כריסטיאנסן עם המאפין השוקולדית הפך לתופעת רשת ויראלית עם מיליוני תיוגים, כשהוא מעלה שורה של סרטונים משעשעים על אהבתו לקינוח השוקולדי המתוק, שהספיקו לזכות לעשרות מיליוני צפיות ומאות אלפי תגובות, ביניהם גם ממותגים מובילים דוגמת קוקה קולה, פינטרסט, טיקטוק ויוניברסל, ואפילו מצד השף הבריטי הידוע גורדון רמזי, שהכריז כי הוא חייב לטעום אחת כזו.

בסרטון פופולרי במיוחד, שצבר עד כה יותר מ-15 מיליון צפיות, חברו לקבוצה התבדח: "אני מרגיש שאתה כאן רק בשביל המאפינס השוקולדיים", לפני שהמצלמה עוברת לכריסטיאנסן, המתועד נהנה מאחד מהמאפינס. "מה?", הוא משיב עם שוקולד מרוח על פניו.

@henrikchristians1#fyp#zipline#olympics#paris2024#olympictiktok#olympicvillage#muffins♬ original sound - I think you should leave shop


בסרטון טיקטוק נוסף, כריסטיאנסן נתפס בעת שהוא גונב מאפינס ממחבוא סודי ליד המיטה שלו, בסרטון אחר הוא חולק עם המאפין רגע רומנטי של צפייה בשקיעה, ובסרטון נוסף הוא מתהדר בגאווה בתואר שאימץ לעצמו אחרי שהפך לכוכב ויראלי: "אני מכריז בזאת על עצמי כאיש המאפינס האולימפי".

"המאפינס מאוד עשירות, ואני אוהב את זה. יש אנשים שיכולים לחשוב שהן עוצמתיות מדי, אבל הן בדיוק לטעמי", אמר בראיון שהעניק ל"ניו יורק טיימס" לאחר שהפך לכוכב ויראלי, והוסיף שלעולם לא יימאס לו מהן.

"יש הרבה תפיסות מוטעות לגבי ספורטאים ולגבי מה שהם אוכלים", הוסיף ואמר, "כמובן שישנם ספורטאים שמתחרים בספורט שבו משקלם מנוטר בקפידה, וזה הרבה יותר חשוב. בימי האימון הכבדים ביותר שלי, אני יכול להגיע לכמעט 7,000 קלוריות ביום. קשה להגיע לכמות כזו של קלוריות אם כל מה שאתה אוכל זה סלט. יש לי מזל שאני יכול לפנק את עצמי הרבה יותר מאנשים אחרים, כי אני צורך הרבה יותר קלוריות".

@henrikchristians1#fyp#olympics#paris2024#olympictiktok#olympicvillage#muffins♬ Spooky, quiet, scary atmosphere piano songs - Skittlegirl Sound

כצפוי, המתכון שהופך את המאפין השוקולדית לכזו היסטרית עורר סקרנות עצומה בקרב הגולשים, שביקשו להבין את המרכיבים המדויקים שבו ולשחזרו, אך סודקסו לייב, חברת הקייטרינג הצרפתית המספקת את שירותי ההסעדה בכפר האולימפי, ניסתה לשמור על סודיות בכל הקשור למתכון המדויק למאפין. זאת, עד שחברת Coup De Pates שיצרה את המאפין חשפה בלינקדאין את האמת: המאפינס האולימפיות האהובות הן ה-"Maxi Muffin Chocolate Intense" שלה.

"ידענו שהמאפינס הענקיות שלנו עם השוקולד הן משהו מיוחד", אמרו בחברה בתגובה להיסטריה שנוצרה ברשת, "אבל לא ציפינו שזה יעורר סערת שוקולד כזו. תודה על כל האהבה".

@henrikchristians1#fyp#olympics#paris2024#olympictiktok#olympicvillage#muffins♬ original sound - mywatchhistory


אם לרגע חשבתם שכריסטיאנסן הוא היחיד שפיתח אהבה לקינוח המתוק, בשיחה עם האתר "פיפל" אישרו חברי נבחרת ההתעמלות האמריקנית כי המאפינס באמת טעימות כמו שמתאר הנורבגי, כשהם מצטרפים לעשרות אלפי גולשים שהביעו התלהבות לצד שעשוע מהכוכבת האמיתית של המשחקים האולימפיים, כשבהמשך ספורטאים נוספים הצטרפו לטרנד, שבו תיעדו את עצמם טועמים את המאפין.

"יש שחיין נורבגי שממשיך לעשות סרטוני טיקטוק על כמה המאפינס השוקולדיים בקפיטריה של הכפר האולימפי טובות, ומעולם לא רציתי משהו כל כך", כתב גולש. "אני אהיה כן, הסיפור האהוב עליי שיצא מהאולימפיאדה זה לא המדליות או מי מתחרה באיזה אירוע, אלא שכולם פשוט מכורים למאפינס השוקולד בחדר האוכל של הכפר האולימפי", כתב אחר, בעוד אחרים הגדירו את התופעה שיצר כריסטיאנסן כ"סיפור האהבה האמיתי" שיצא מהאולימפיאדה הזו.

רבים ניסו לפצח ולשחזר את המרכיבים המדויקים בקינוח, כשעד כה ידוע כי המאפין מורכבת ממספר שכבות של שוקולד עם תוספת של קוביות שוקולד מריר וחלב.

@chefdaniellesepsy#olympics#paris2024#olympicsmuffin#chocolatemuffin#olympicvillage#olympicmuffin♬ Djadja - Aya Nakamura

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר