בגלל המלחמה בישראל? מקדונלד'ס חושפת נתונים מדאיגים

על פי מנכ"ל רשת המזון המהיר הפופולרית, מכירות החברה ברבעון השני של 2024 ברחבי העולם ירדו בפעם הראשונה מזה כמעט 4 שנים • הירידה הבולטת ביותר נראתה בצרפת ובמזרח התיכון, שם רבים מחרימים את מקדונלד'ס בטענה כי היא תומכת במלחמתה של ישראל מול חמאס בעזה

סניף מקדונלדס בישראל. צילום: גדעון מרקוביץ'

מקדונלד'ס היא אחת מרשתות המזון המהיר הפופולריות ביותר בעולם, כזו שמיליוני בני אדם אוכלים בה מדי חודש, אך מסתבר שאפילו היא לא חסינה מהסיוט של כל חברה כזו – ירידה במכירות.

בפעם הראשונה מזה כמעט ארבע שנים, המכירות הגלובליות של הרשת לא רק שלא עלו – אלא אף ירדו: על פי הודעת החברה, מכירות החברה ברבעון השני של השנה הנוכחית ירדו ב-1%, כשהצפי הוא כי ירידה דומה תחול גם ברבעונים הבאים, מה שככל הנראה ייאלץ אותה לשנות את מחירי הארוחות שלה ואף להוסיף לתפריט מוצרים חדשים. בכך, הכנסות החברה ירדו לשני מיליארד דולרים ברבעון המדובר.

"הצרכנים עדיין מזהים אותנו כמובילים מבין המתחרים העיקריים שלנו, אבל הרווח שלנו בתחום הזה הצטמצם, אנחנו עובדים על לתקן זאת", אמר אתמול (שני) מנכ"ל החברה כריס קמפצ'ינסקי במהלך שיחה שהוא קיים עם משקעים.

פחות לקוחות - פחות כסף. ארוחה במקדונלד'ס, צילום: דן פרץ


באותה שיחה הוא מסר כי המכירות ירדו בסניפי הרשת שפתוחים לפחות שנה, כשהפעם האחרונה שהדבר התרחש היה ברבעון האחרון של 2020, כשמגפת הקורונה גרמה לסגירת סניפים רבים של החברה (וכמובן גם של עסקים רבים אחרים) ולהישארותם בבית של מיליוני בני אדם.

עם זאת, נקודת האור של קמפצ'ינסקי הייתה כי על אף הירידה במכירות, הלקוחות כן הוציאו יותר כסף – וזאת בשל עליית המחירים של החברה, פעולה עליה הוא הגן בפני המשקיעים בטענה כי מחירי הנייר, האוכל והעבודה עלו ב-עד 40% בשווקים שונים בעולם במהלך השנים האחרונות.

עוד דיווחה החברה כי תנועה דלילה של לקוחות התקיימה בצרפת ובמזרח התיכון, שם רבים החליטו להחרים את ענקית המזון בהנחה כי היא תומכת במלחמתה של ישראל מול חמאס ברצועת עזה.

סניף מקדונלד'ס בישראל (ארכיון), צילום: לירון מולדובן
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר