בר אוכל הודי שקפץ ללונדון נחת בשוק לוינסקי - ועוד חדשות אוכל

בר הקוקטיילים הראשון בחיפה מגיע לביקור בתל אביב • ערבי האוכל ההודי של "טאיזו" חוזרים • תפריט ספיישל לימונים מיוחד לכבוד הקיץ • ביסטרו חדש עם מעדנייה נפתח בהוד השרון • ושיהיה סופ"ש רגוע, קליל וטעים

שולחן בבינדאז. צילום: אנטולי מיכאלו

בר אוכל חדש בשוק לוינסקי

"בינדאז" - בר אוכל עם פרשנות מערבית לאוכל הודי, כזאת שאפשר להיתקל בה בקפיצה ללונדון, נפתח לאחרונה ברחוב זבולון בלב שוק לוינסקי בתל אביב. Bindaas הוא בעצם ביטוי הינדי שפירושו שחרור וקבלת החלטות אינטואיטיבית נטולת פחד. הוא נפתח בהובלת המסעדנים נח וישראל יצחק (מא פאו) והשף יבגני קובל. התפריט, שמכוון לחלוקה, מציע למשל דוסה עם חזרת וקרם פרש שיכולה להתחזק בגרבלקס הום מייד (42-72 שקלים), פורי דג ים (68 שקלים), קבב בתוך קארי דגים (82 שקלים) וצלעות טלה עטופות תערובת תבלינים הודית (85 שקלים) לצד בקבוקי יין קלילים מצננים וקוקטיילים מושקעים.

זבולון 7, תל אביב - יפו

בינדאז, צילום: אנטולי מיכאלו

שוקרייה בהוד השרון הפכה לביסטרו

מסעדת שוקרייה של השף ניר שלמור (קפה נואר, אדיסון), עברה מהפך. היא החליפה מיקום ותפריט, והפכה ממסעדת שוק קטנה לביסטרו מקומי עם חצר מוצלת. במקום תמצאו גם מעדנייה קטנה מלאה כל טוב. חתימת היד הייחודית של שלמור באה לידי ביטוי בכל היבט במטבח - מתפריט הבראנץ', דרך מאפי הבוקר, ועד לתפריט הערב של המקום. בין המנות תמצאו ראשונות כמו טאקו פיסטוק עם טרטר דג ואיולי תפוז (74 שקלים) או כרישה בתנור על קרם בצל עם פטריות פורטובלו וברי צלויה (54 שקלים). משם תוכלו להמשיך לקבב דג שמוגש על לאבנה ופיתה זעתר עם עגבנייה צלויה (102 שקלים) או למשל לחמא בעג׳ין - בשר טחון, טחינה ועלים מהשוק על פוקצ׳ה (62 שקלים).

דרך רמתיים 21, הוד השרון
שני-חמישי ושבת בשעות 10:00-23:00, שישי בשעות 09:00-23:00

טאקו פיסטוק, צילום: עוז אוחיון

שנה לבר היין הספרדי

בר היין "הלנה" של השף גיא גמזו חוגג שנה בסדרת ארוחות מפתיעה. המקום הכיפי והלא מחייב הזה, שנמצא בתל אביב סמוך להיכל התרבות, הביא לעיר אופציה לבילוי קליל עם מנות קטנות, טריות וטעימות לצד אלכוהול איכותי בקונספט של ברי הטאפאס בספרד. כעת, במהלך חודש שלם יארחו גמזו והשף דור ברזילי שורה של אורחים מדי שבוע. כל אחד מהם יציע ספיישלים לצד מנות הדגל של המקום. בהם: בר הקוקטיילים הראשון בחיפה VESPER יגיע עד למרכז תל אביב בתאריך 28 ביולי. השף אייל לביא (פסטיס, רוקח 73) יתארח במטבח בתאריך 6 באוגוסט לערב מבוסס פאייה. בתאריך 13 באוגוסט יגיע למקום השף גל בן משה בעל מסעדת המישלן prism בברלין, ובתאריך 27 באוגוסט יתארח במקום השף יוגב ירוס.

שדרות תרס"ט 6, תל אביב - יפו

שולחן בהלנה, צילום: אפיק גבאי

אומקסה ב-a

מסעדת a של שף יובל בן נריה מאמצת אחת לחודש בערבי יום ראשון את אחד המנהגים הקולינריים היפנים הפחות מוכרים פה בארץ: OMAKASE. הפירוש המילולי של המילה אגב, שגם מרמז על סגנון הארוחה, הוא "בחירת השף". מדובר בארוחת טעימות בת תשע מנות שבנויה בצורה הדרגתית ומתפתחת מבחינת מרקמים וטעמים. היא גם משלבת טכניקות בישול מגוונות ומבוססת על חומרי גלם טריים שיש בעונה. האירוע כולל גם התאמת יין או סאקה שמיובא באופן עצמאי ממבשלות קטנות ומקומיות ביפן.

הערב מוצע בשני סבבים: הסיט הראשון בשעה 18:30 במחיר 790 ₪ לסועד, הסיט השני בשעה 21:15 במחיר 850 ₪ לסועד.
המחיר כולל התאמת יין או סאקה, שתייה קלה וחמה.
התפריט אינו ניתן לשינויים ומיועד לאוכלי כל.

דרך מנחם בגין 121, תל אביב - יפו

יובל בן נריה, צילום: אסף קרלה

ערבי האוכל ההודי חוזרים

ועוד קצת יובל... מסעדת טאיזו מחזירה את מסורת ערבי האוכל ההודי שלה. הם יתקיימו אחת לחודש בימי שני החל מתאריך 29 ביולי. אפשר ליהנות בהם מתפריט מהודק בגרסה קלאסית שמיועדת לאוכלי כל, אבל מוצעת גם בגרסה צמחונית.

דרך מנחם בגין 23, תל אביב - יפו

טרטר בקר במסעדת "טאיזו", צילום: אסף קרלה

ספיישל לימונים ב"סילו"

מסעדת "סילו" האיטלקית בפארק פרס בחולון חוגגת את הקיץ עם תפריט ספיישל לימונים מרענן שבנה שף המקום, אסף גלזר. התפריט, שיוצע במשך כל חודשי הקיץ, יכלול מנות שמשלבות את חומר הגלם וגם קוקטיילים על בסיס ג'ין. בין המנות: חציל שרוף פטה, סומק, בצל, נענע וגרידת לימון; סלט לימונים רוקט, בייבי שומר, פרמזן ושקדים קלויים; טליוליני אלה-לימונה חמאת מרווה לימונית ופרמזן; וקינוח פנקוטה לימונצ'לו, טבעת קרם לימון, מרנג שרוף, אנגלז ופרי העונה.

פארק פרס, חולון

מנה מהספיישל, צילום: ספיר רחמני
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר