"אורן סמדג'ה סיפר לי שהמנה האהובה על בנו שנהרג בעזה הייתה השווארמה שלי – ובכיתי כמו תינוק"

בלוגר האוכל רון יוחננוב סיפר כי בשיחה שניהל עם הג'ודוקא לשעבר, הוא חשף בפניו ש"הוא היה טורף" המנה, שהוכנה לפי המתכון שלו • הוא אמר: "הבטחתי לו שכשניפגש, נכין את המנה הזו ונקדיש אותה לבנו"

רון יוחננוב מגלה: "אורן סמדג'ה סיפר לי שהמנה האהובה על בנו שנהרג בעזה הייתה השווארמה שלי – ובכיתי כמו תינוק" // צילום מסך מתוך אינסטגרם

בלוגר האוכל האהוב רון יוחננוב סיפר אמש (שלישי) בדמעות ל-437 אלף עוקביו על השיחה המרגשת שניהל עם ג'ודוקא העבר אורן סמדג'ה, שבנו, לוחם המילואים עומר סמדג'ה ז"ל, נהרג בחודש שעבר בזמן שירותו במרכז רצועת עזה.

יוחננוב שיתף כי המדליסט האולימפי נהג להכין לבנו את מתכון השווארמה שלו, והשניים קבעו לשתף פעולה בקרוב עבור הנצחתו של עומר ז"ל. "וואו, בכיתי עכשיו את החיים שלי ואני חייב לשתף אתכם", אמר יוחננוב בתחילת הסרטון. "נתחיל מהבוקר. היו פה ראיונות עבודה, ישבתי עם העוזרת שלי. היה פה איזה בחור חמוד, קסם כזה שרק השתחרר, ואמרתי לה 'הילה, את מבינה שהבחורים הצעירים האלה, אלה הבחורים שאנחנו מאבדים עכשיו במלחמה?'. הם כאלה מדהימים, כאלה מוכשרים, כל אחד הוא עולם ומלואו. איזה אובדן, איזה קשה".

בהמשך סיפר על השיחה המפתיעה שקיבל מסמדג'ה. "כמה דקות אחר כך, קיבלתי הודעה: 'אורן סמדג'ה מחפש אותך'. וואו. זה לא סוד שכל כך הרבה אימהות כותבות לי. הייתה מישהי לא מזמן שכתבה לי שבכל שבת שהבת שלה הייתה מגיעה הביתה, היא הייתה מבקשת ממנה להכין את קציצות העוף המקורמלות שלי, אז זו הפכה להיות המנה שלה", שיתף.

אורן סמדג'ה ובנו עומר ז"ל, צילום: באדיבות המשפחה

"התקשרתי לאורן. הוא אמר לי 'רון, אני פשוט רוצה לספר לך שאת השווארמה של הלייף הייתי מכין לעומר, לבן שלי, הדבר היחידי שהייתי מכין לו. הוא היה טורף את זה, זה היה הדבר שהוא הכי אהב לאכול, בכל הזדמנות, בכל זמן'. פשוט מצאתי את עצמי בוכה כמו תינוק", הוסיף יוחננוב הנרגש. "ברור שזה לא קשור אליי, אבל זה כן קשור. זה קשור לכולנו. באמת, אין לי מילים. אני לא יודע איך להתמודד עם הסיטואציה".

לקראת סיום, עדכן האושיה כי השניים קבעו להיפגש ולפעול להנצחתו של עומר ז"ל. "פתאום הטלפון הזה, והשיחה הזאת, והאובדן הזה והרצון להנציח. הבטחתי לו שכשניפגש, נכין את המתכון הזה ונקדיש אותו לבן שלו, לעומר. תקשיבו, זה פשוט לא נתפס, לא נתפס. אני כל הזמן בהדחקה, אני כל הזמן מנסה להתנתק מהחדשות, מהמצב, מהמפונים, מהחטופים. המציאות שלנו היא פשוט לא נתפסת", סיכם.

"זה קשור לכולנו". רון יוחננוב, צילום: אריק סולטן
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר