המחיר המטורף של הארטיק קראנץ' החדש: "גועל נפש לקחת כזה סכום על גלידה"

זעם ברשתות החברתיות סביב העלות שאליה מגיע שלגון הבמבה המתוקה החדש של נסטלה • בעל פיצוציה בתל אביב: "לאור המחסור, זה עוד צפוי לעלות" • פרונרי ישראל, יצרנית הגלידות: "על פי חוק, אין לנו השפעה על המחיר הסופי לצרכן"

שלגון במבה מתוקה. צילום: לירון מולדובן

לאחר טרנד הקראנץ פיסטוק והקראנץ' בטעם החלב של הקורנפלקס, השנה גלידות נסטלה הצליחו "לשגע" את הצרכנים עם קראנץ' בטעם במבה מתוקה. השיגעון הזה גרם לרבים לחפש את השלגון וכמובן, מצד שני, לתופעה של הפקעת מחירים. אלה, מתברר יכולים לזנק בימים אלה עד למחיר של 30 שקלים ליחידה.

מורן לוי מנתניה העלתה אתמול (שני) פוסט נסער לאחר שמצאה את המוצר הפופולארי מוצע במחיר הזה. הוא זכה למאות תגובות נרגזות. יש לציין כי לא מדובר במקרה בודד. לא מעט מקומות מוכרים את המוצר במחירים גבוהים מאוד. לוי כתבה בקבוצת "איך זה נראה באמת?": "גועל נפש לקחת כזה מחיר על גלידה בודדת. ממש ניצול! טעם אחר היה עולה עשרה שקלים, אבל ככה זה דור הטיק טוק והטרנדים המפגרים האלה".

הפוסט של מורן לוי,

היום (שלישי) היא מספרת ל"ישראל היום": "הגעתי לאחת הפיצוציות בנתניה על מנת לרכוש את הקראנץ' החדש בטעם במבה אדומה. כשנכנסתי לפיצוציה נדהמתי מהשלט שבו נכתב שהשלגון עולה רק 30 שקלים. מדובר בהשפעה של הטיק טוק. זה לגורם להייפ סביב מוצר מסוים, שגורם למחירים לעלות באופן מוגזם. מחיר של 30 שקלים לשלגון הוא לא לגיטימי בשום מצב, על אחת כמה וכמה בתקופה של יוקר המחייה".

לפי נתוני CHP, יש לציין, ניתן להשיג את המוצר ברשתות המזון ובחנויות הנוחות במחירים שנעים בין 8 ל-15 שקלים. עוד נוכחנו לגלות שבאתרים מסוימים המלאי אזל וכי לפני כן הגבילו את קניית המוצר מבחינת כמות ליחידה אחת או שתיים בלבד.

השלגון מבית נסטלה, צילום: לירון מולדובן

לדברי בעל פיצוציה בתל אביב איתו שוחחנו, המוצר עלה 15 שקלים ולאחר מכן מחירו האמיר ל-20 שקלים. כעת הוא לא נמצא במלאי, אך לאור המחסור, הוא עוד צפוי לעלות למחיר 25 שקלים ולהיות מוגבל למכירה מבחינת כמות לפי פריט אחד לאדם.

חזי חדיו, משנה למנכ"ל הרשת סיטי מרקט סיפר לנו: "תמחור של 30 שקלים ליחידה, זה ניצול לרעה של הביקוש והלקוח אף פעם לא שוכח. אנחנו מוכרים את המוצר ב-10 שקלים, כמו גם את שאר הקראנץ' וזה מחיר רווחי".

יש לציין כי גם אם מחיר של 10 שקלים אינו רווחי לפיצוצייה שעובדת בסופי שבוע, מאחר שיש לה מבנה עלויות גדול יותר בשל היותה עסק קטן, עדיין יש ציפייה ממנה לתמחור הגיוני יותר.

כמו במקרה של הקורנפלקס, צילום: עמי שומן

על הביקוש סיפר חדיו ש"הוא מטורף. אנחנו כל פעם מבקשים נגלות (של השלגונים). הם (נסטלה) לא מספיקים לייצר את הכמויות בגלל הביקוש. ברגע שאנחנו מקבלים את המוצרים, אנחנו מכניסים למקררים ובתוך שעה עד שעתיים לא נשאר כלום".

הביקוש גבוה כמו במקרה של הקראנץ' הקודמים?

"המכירות של המוצר החלו לפני שבוע וחצי, שבועיים. אני מאמין שזה יגיע למכירות כמו של הפיסטוק ושל החלב בטעם קורנפלקס. אין לזה גילים. כולם קונים את זה, אם זו סבתא שרוצה לטעום או ילד בן שמונה שראה את זה בטיק טוק. אנחנו משתדלים להגביל את המכירה, אבל לא תמיד זה יוצא. אם סבתא מגיעה עם כל נכדיה, מה אפשר להגיד לה?".

לא עומדים בביקוש, צילום: עמי שומן

חדיו מספר כי כעת אין את השלגונים בסניפים והצפי הוא שבתחילת שבוע הבא יגיעו נוספים. לדבריו, "זה מזכיר את הביצים בקורונה", הוא אומר ומוסיף אנקדוטה: "במקרים הקודים בהרבה סניפים היה לנו שלט על המקרר שאומר: "נא לא להפוך את המקרר, לא נשאר קראנץ פיסטוק', אני מאמין שזה יקרה בקרוב".

מפרונרי ישראל, יצרנית גלידות נסטלה, נמסר בתגובה ש"על פי חוק, לגלידות נסטלה אין השפעה על המחיר הסופי לצרכן והמחיר נקבע על ידי הקמעונאים. עם זאת, אנו מגנים כל תופעה חריגה במכר של המוצר. השנה נערכנו וייצרנו כמות גדולה של מהדורת קראנץ' במבה מתוקה והפצנו אותה לכל חלקי הארץ כך שכל צרכן יוכל למצוא את המוצר כמעט בכל חנות בקרבת ביתו. אנו עושים את מירב המאמצים כדי שכולם יוכלו ליהנות מהמוצר שהשקענו בו כל כך הרבה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר