מסעדת "שילה" עוברת דירה - והשף חושף פרטים על המקום החדש

המסעדה שהפכה לאייקון בנוף של תל אביב במרוצת 20 השנים האחרונות - צפויה לשוב בגרסה מעודכנת ובמיקום חדש • "את המקום החדש אני מתכנן לפי מה שאני אוהב לאכול", מספר השף, שרון כהן בשיחה עם "ישראל היום" • וגם: תפריט הספיישל שיוגש לזמן מוגבל

מסעדת שילה. צילום: דניאל ישראל

מסעדת "שילה" שהפכה למוסד בתל אביב במשך 20 השנה האחרונות, ומציינת שבועות אחרונים ברחוב בן יהודה בעיר מתכוננת למעבר למיקומה החדש. 

בשיחה עם "ישראל היום", השף שרון כהן מספר פרטים חדשים על הלוקיישן המבטיח ברחוב מוניטפיורי שייפתח בחודש ספטמבר הקרוב. "המקום החדש יהיה מסעדת חלומותיי" הוא אומר. 

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Sharon Cohen (@sharoncohen.chef)

״כשפתחתי את שילה לפני 20 שנה היא היתה צעירה ובועטת, עם השנים היא הבשילה והתבססה והיום היא אישה הראויה למקום המתאים למעמדה. גם לצוות שלי אני רוצה להעניק את התנאים הכי טובים ליצירה, שירות ואירוח". 

"את המקום החדש אני מתכנן לפי מה שאני אוהב לאכול, איך שאני אוהב לבלות. שילה המסעדה תישאר בדיוק כפי שהיא, עם האנרגיה החזקה שהיא יודעת להביא. בבוקר תוגש בשילה גם ארוחת בוקר א לה הקארט. ג׳נגו יהיה לחלק אינטגרלי משיל, במדרכה הפונה לרחוב מונטיפיורי בו יוגשו צלחות שרקוטרי, דגים כבושים מיושנים, ירקות עונתיים. יהיה גם חלל שיוקדש לקפה ובית מאפה".

עד אז חוגגת שילה את שבועתיה האחרונים בבן יהודה עם תפריט נוסטלגיה של המנות שכהן בחר.

"היה תענוג לצלול לארכיון"

ובינתיים, ברחוב בן יהודה, לכבוד ציון הדרך המשמעותי וההתרגשות לקראת השינוי הגדול הצפוי, בחר כהן לחזור אחורה לכמה מן המנות הבולטות בעיניו שכיכבו בתפריט לאורך השנים:
"המצאנו מעל 500-600 מנות במרוצת השנים בשילה. 40-50 מנות בכל תפריט, לא כולל ספיישלים. הרי התחלנו בכלל כבר עם סנדוויצ׳ים", אומר כהן.

"בחמש השנים הראשונות כשבנינו את התפריט – היינו כל היום במטבח, בשיא היצירתיות והגילוי של עבודה עם חומרי גלם חדשים, עם ספקים חדשים. גדלנו ביחד עם הספקים שלנו. עברנו גלגולים כמסעדה, כאנשים. גם טעם הקהל השתנה, ובמהלך השנים הפכנו ליותר ויותר קלילים. המון מנות שהן קלאסיקות נדחקו החוצה מכל מיני סיבות. היה תענוג לצלול לארכיון המתכונים וללמוד כל כך הרבה עלינו ועל מסעדנות״.

בין המנות שיופיעו בתפריט הנוסטלגיה המיוחד: טרטר דג ים עטוף בסלק, פיסטוק, יוגורט נענע ויוגורט צאן. ״המנה האם של טרטר האבוקדו, שהוא ה-להיט של שילה. ירדה מהתפריט לפני 5 שנים כי היינו חייבים לפנות מקום לחדשות״, הוא מספר. טרטר דג ים וסורבה בלאדי מרי, עגבניות מיובשות, מיץ סלרי, אצות וואקמה וצ׳ייסר וודקה שהיא ״אחת המנות הטובות שעשינו אי פעם. נולדה לכבוד תפריט יום הולדת 8. מנה מעולה, שיש להודות משום מה לא הצליחה מסחרית. עכשיו אנחנו עושים לה כבוד נוסף״.

כמו כן יוגשו: כבדי עוף בתערובת תבלינים תימנית על איולי יוגורט וצ׳יפס בחמאה
״אחת המנות המקוריות שהמצאתי אי פעם, מנה לפנתאון. משחק של טקסטורות. הכל יוצא בה מושלם. רק שהצ׳יפס לבד זה רבע שעה עבודה על מחבת, וכשהתחילה מצוקת כוח האדם במטבחים נאלצנו להיפרד ממנה״. 

בין המנות העיקריות שיוצעו יש דג בלימונים כבושים' מולים גזר ובצל חרוכים עם כוסברה' מנגולד וחומוס. "מנה א-לה מינוט עם ציר דגים, שהולכת ישר לשילה לונדון. היא הייתה להיט שנים. מנה שהתחילה את מחלקת המחבתות בשילה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר