לא סתם קשקוש: פנקייק-מקושקשת משתלט על העולם

"חביתית" היא מנה נצחית - לכן יש כאלה, שלא ממש מעוניינים שיעשו להם בה שינויים • מהסיבה הזאת, דרך חדשה להכנתה מעוררת לאחרונה סערה ברשת • החלק המפתיע (של הסיפור, לא של הפנקייק) הוא שלמעשה מדובר במתכון עתיק

קייזרשמרן. צילום: GettyImages

אוהבים פנקייקים? אנחנו יכולים להניח שהתשובה היא, כן. רוב העולם אוהב את המאכל המתקתק (ורב הקלוריות) הזה, אבל בחודשים האחרונים מתחוללת סערה של ממש ברשתות החברתיות סביב שיטה חדשה להכנתו. חלק מהגולשים מכנים אותה "גאונות" ואחרים, שלא ממש אוהבים שמשחקים להם עם המנה, מגדירים אותה "פשע של ממש".

מדובר למעשה בפנקייק מקושקש. כדי להכין אותו שופכים את הבלילה אל המחבת ובמקום לחכות שהיא תקבל את המרקם היציב שמאפשר להפוך את הפנקייק לצד השני ואת הצורה העגולה, מקשקשים ומערבבים את התערובת מיד, בדיוק כפי שמכינים ביצה מקושקשת. לסוף נוצרות חתיכות פנקייק פלאפיות ורכות מעליהן מפזרים סוכר.

@archivedchef#ScrambledPancake#PancakeRecipe#BreakfastIdeas#Foodie#TikTokFood#CookingHacks#EasyRecipes#Yummy#FoodLovers#BreakfastInspo#Delicious#HomeCooking#QuickMeals#TikTokRecipe#FoodTrend#satire#jokes♬ original sound - Archived Chef 🍯

הרעיון החדש הזה להכנת פנקייקים הביא את הרשת, כאמור, לסעור. אפילו "חילול הקודש" נאמר עליה, לא פחות. גולש בשם @archivedchef היה אחד הראשונים שפרסמו סרטונים המציגים אותה. הם זכו למאות מיליוני צפיות ואינספור לייקים. אחריו גם אחרים התחילו לפרסם מתכונים משלהם.

הרעש שמתכון עורר, הוביל את מותג הוופלים הקפואים האמריקנית Eggo, להגיב גם כן על השיטה ולקרוא לה "פראית". מגיב אחד ציין כי "מדובר בגאונות, זה כמו מיני פנקייק", גולשת אחרת כתבה ש"מדובר ברעיון חכם ממש עבור האכלת תינוקות שרק לאחרונה התחילו לאכול מוצקים".

@bekmarsden#momlife#mom#momcommunity#breakfast#kidsbreakfast#mombreakfast#funmom#pancakes#pancakebreakfast#momhack#family#familylife#scrambledpancakes♬ I Wanna Thank Me (feat. Niecy Nash) - Meghan Trainor

@archivedchef ציין בראיון לוושינגטון פוסט כי הרעיון למתכון נובע מחידוש מאכל אוסטרי עתיק מהמאה ה-19. למעשה, קינוח בשם קייזרשמרן (בלגן אימפריאלי), שנפוץ גם ברחבי גרמניה. מכינים אותה מקרעים של פנקייק העשוי מביצים, קמח וחלב שטוגן בחמאה. לתערובת נהוג להוסיף גם צימוקים, אגוזים, או חתיכות פרי.

האגדה מספרת כי יום אחד הקיסר האוסטרי, פרנץ יוזף, ואשתו, שהיו רעבים, דפקו על דלתו של איכר ושאלו אותו אם יוכל להציע להם משהו לאכול. האיכר ההמום לא ידע מה להגיש, לכן הוא ערבב בלילה מתוקה והוסיף לה סוכר וריבה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר