שבוע המבורגרים במסעדות: אבל ממש לא כמו שחשבתם

וגם: שני פסטיבלי אוכל שחובה לפקוד, ערב מיוחד מפגיש בין הטעמים של יפו לאלה של נצרת, "קפה אירופה" עושה כבוד למנהג המנגל הישראלי וב"קילומטראז'" חוגגים שנתיים עם תפריט ממעמקי הים התיכון • חדשות האוכל - כדי שלא תאכלו סתם, תאכלו טוב

שבוע ההמבורגר של רידיפיין מיט. צילום: אפיק גבאי

פסטיבל צפון בחוצות שפיים 

האש הבלתי פוסקת בצפון שינתה לחלוטין את המציאות עבור משפחות ובתי עסק שחיים ופועלים באזור. כעת חוצות שפיים, מתחם האוכל והקניות באזור השרון, מרים חגיגת שישי שכולה הושטת יד למפוני הגליל ולתוצרת הישראלית הנהדרת שלהם. "פסטיבל צפון" יערך ביום שישי (28 ביוני) ויארח יצרנים קטנים שממשיכים לפעול גם בימים אלה, בבית שהפך לאזור מלחמה. יהיו בו מגדלים וחקלאים, בשלניות ומעצבות, בגדים וכלי בית, סדנאות ויצירות אומנות אופטימיות, למרות הכול.

בין המשתתפים יהיו "אדים סאן", שפועלים בשגרה מקיבוץ שניר שבגליל העליון. הם יגיעו עם כיסונים ממולאים, לחמניות באן ענניות ועוד; "שאבסו" יגיעו מריחאניה הסמוכה לגבול עם גבינות אורגניות ופלאים צ'רקסיים כמו קולאק. עוד יהיו בפסטיבל מבשלת הבירות בירליך מקיבוץ מנרה, משפחת אבישי מ"דג על הדן", יקב תל שיפון מקיבוץ אורטל שברמת הגולן וכמובן הפודטראקים הקבועים של חוצות שפיים.  

שישי, 28 ביוני - 10:30-15:30 

מתחם חוצות שפיים

שינה מ"שאבסו",

"אוטו אוכל" בירושלים

פסטיבל "אוטו אוכל" מגיע לטיילת ארמון הנציב בירושלים עם המסעדות המפורסמות של העיר, אבל לא רק. בהן: "המוציא" של אבי לוי, המסעדה האסייתית "סטיישן 9", "משק עפאים", "ג'קו סטריט"של ג'קי חוג'ה, "פופ אנד פופ" של שחף שבתאי, "סופר המזרח" האסייתית, "רחל בשדרה" של רחל בן אלול, ועוד ועוד. הם יציעו מנות שף במחיר 45-25 ש"ח, שבושלו במקום במשאיות האוכל. במקום יוקם גם הבר הארוך ביותר בישראל שיציע אלכוהול איכותי ושתייה קלה. בכל יום רביעי יהיו במתחם גם הופעות חיות לצד מופע הלייזר "היי-לייט ירושלים" שמתקיים בכל ערב.

25 ביוני עד 1 באוגוסט, שלישי-חמישי בשעות 18:00 עד 23:00

הכניסה חופשית, חנייה חינם בצמוד למתחם
רחוב דניאל ינובסקי ירושלים

פסטיבל "אוטו אוכל" ירושלים, צילום: נועם רומנו

MANGAL NIGHTS בקפה אירופה

קפה אירופה האייקונית, ששוכנת בשדרות רוטשילד בתל אביב, החליטה להוסיף טאץ' מלא בסטייל לאחת החוויות הקולינריות הכי ישראליות שיש. החצר היפה של המקום מארחת מדי יום רביעי במשך חודש החל מהיום (26.6 עד 24.7) חמישה מומחים מעולמות הבשר, העופות, הדגה והירקות - בכל פעם מישהו אחר. יונתן בורוביץ (M25), שלמה שיין (לולו עופות), שיראל ברגר (OPA), יוסוף זוזו חנא (מגדלנה) ואידי ישראלוביץ' מאימפריית הדגים של אשדוד (אידי דגים) יציתו שם את המנגל ויצרו מנות בפרשנויות מעניינות עם שף המקום, אריק שנברגר.

שדרות רוטשילד 9, תל אביב - יפו
ימי רביעי 26 ביוני עד 24 ביולי, 18:00-23:00

לילות של מנגל בקפה אירופה, צילום: איתמר כהן

שבוע ההמבורגר של Redefine Meat

חברת הפודטק Redefine Meat ממשיכה עם המסורת ומקיימת את שבוע ההמבורגר בעשרות מסעדות והמבורגריות מובילות ברחבי הארץ בתאריכים 4-11 ביולי. המקומות המשתתפים יציעו במסגרתו את מנות הדגל שלהן בשילוב המבורגר Redefine Meat, שהוא למעשה המבורגר מבשר חדש שלא מכיל רכיבים מן החי, לצד הנחות והטבות משתלמות. כך למשל במסעדת מרלן יגישו את הטראפל בורגר והפרנץ' בורגר עם קציצת רידיפיין מיט וברשת ההמבורגריות M32 יציעו ארוחת רידיפיין בורגר ב-10%. תהנו, בלי רגשות אשמה. 

לפרטים המלאים

כל מנות הדגל מבשר חדש, צילום: אפיק גבאי

ארוחה נצרתית-יפואית

מסעדת אונזה בשוק הפשפשים של יפו, אותה מוביל השף אליעד דנון, מארחת את הביסטרו הצפוני מנצרת של השפית לונא זרייק לערב אחד בלבד. לונא, מצדה, הציבה תנאי בודד: "תנו לאוכל לחבר, ותראו איך כל הרעש המכאיב משתתק בחוץ, לפחות לערב אחד". הארוחה החד פעמית תתקיים ביום רביעי (3 ביולי). בין השאר יהיו בתפריט: קובנייה עם חוסה ות'ומייה על בסיס בשר נא מהצד שלה, ליד טרטר דג נא עם קישוא שרוף וויניגרט עגבניות צהובות מהצד שלו, סלט טבולה נצרתי עם לאבנה של לונא (54 שקלים), פאתה מוח טלה (88 שקלים), ספיחה עם בשר מפורק (68 שקלים), ועוד.

רביעי, 3 ביולי
רבי חנינא 3, תל אביב - יפו

לונא זרייק ואליעד דנון, צילום: ולדה טרוגמן

תפריט אלבקור מיוחד

השף עידן בושארי (פומפי) מציין שנתיים למסעדת קילומטראז' ששוכנת מול הטיילת של תל אביב, בקומת הכניסה למלון בראון ברוט עם תפריט מיוחד שעושה כבוד לענף הדייג הישראלי ולים התיכון - תפריט שבמרכזו טונה אלבקור. הדג שמגיע לחופי הארץ רק לתקופה קצרה בחודשי הקיץ.

"טונה אלבקור היה הדג הראשון שתפסתי", משחזר בושארי, "ומאז לי ולו יש סיפור משותף, קשר מיוחד". החיבור החזק לים ויום ההולדת של המסעדה הובילו אותו ליצירת התפריט המיוחד. הוא יהיה תלוי דגה וזמינות, יוגש עד סוף העונה ויעשה שימוש בכל חלקי הטונה הלבנה, כולל האדרה, כמובן. הוא כולל שש מנות ובהן מיקס של אלבקור וטונה אדומה בכבישה זריזה עם סקורדליה על לחם (68 שקלים), טאטקי אלבקור עם פונזו סויה-הדרים, פילה תפוז ועלי פלפל סצ'ואן (71 שקלים) או אלבקור על עצם שאוכלים עם כפית ומלא עשבים בהרכבה אישית (81 שקלים).

פרופסור יחזקאל קויפמן 6, תל אביב

פומפי והדג, צילום: אפיק גבאי
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר