מטיילים בעולם? עם הספר הזה תגיעו למנות הכי משוגעות של מקדונלד'ס

צלם ועיתונאי אוכל זוכה פרס ג'יימס בירד, ביקר ב-55 מדינות שם הוא צילם 200 ארוחות מק מפתות ואיחד אותן לפרויקט בשם "מק אטלס" • הדגש הוא על היצירות המקומיות והלא שגרתיות של הרשת

דגש על מנות מקומיות. צילום: יח"צ

זו ככל הנראה המתנה הכי שווה לחובבי מקדונלד'ס - חוץ מאספקה שנתית שוטפת של ביג-מקים, כמובן. ספר עב כרס העונה לשם המחייב McAtlas יראה אור בהמשך השנה, וכשמו כן הוא: מעין אטלס של מקדונלד'ס.

על הפרויקט חתום גארי הא - צלם ועיתונאי אוכל זוכה פרס ג'יימס בירד - וגם חובב מושבע של רשת הפאסט פוד הגדולה בעולם, כך מתברר. מר הא ביקר ב-55 מדינות השוכנות בשש יבשות שונות, צילם 200 תמונות של מנות מק' מפתות ואיחד את כולן לפרויקט אחד.

מנות שהותאמו לחך המקומי, צילום: יח"צ

הדגש בספר הוא על מנות מקומיות ולא שגרתיות של הרשת, שפותחו במיוחד במדינות ספציפיות והותאמו לטעמי קהל היעד. למשל מק ספגטי בפיליפינים ומק בגט בצרפת.

בנוסף למנות, תמצאו בספר מידע על סניפי מקדונלד'ס יוצאי דופן - כמו המסעדה היחידה בעולם של הרשת שמומלץ להגיע אליה בסקי (בעיירת נופש ליד שטוקהולם, שבדיה); ומסעדה דמויית טיפת מים עם 460 חלונות זכוכית (בבטומי, גאורגיה).

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Gary He‎‏ (@‏‎garyhe‎‏)‎‏

את הרעיון לאטלס קיבל הא לפני כחמש שנים, לאחר שהתפנק על ארוחת מקדונלד'ס מותאמת לחג הרמאדן במרקש, מרוקו - ארוחה שכללה מרק חרירה, תמרים, מאפה שבקייה ומשקה יוגורט - הכי רחוק מהמבורגר עם צ'יפס וקולה שיש. אחרי שגילה כי הספר האחרון על עסקיה של מקדונלד'ס פורסם אי שם ב-1980, החליט הצלם להרים את הכפפה ולצאת למסע של תגליות וטעימות שמנוניות בינלאומיות.

עוד בתפריט: עצמות עוף במרינדה שאפשר להשיג רק במקדונלד'ס סין; הצצה מסקרנת להיסטוריה של ארוחת הילדים המפורסמת של הרשת, שהתחילה - ללא אישור המשרדים המרכזיים בשיקגו - דווקא בגואטמלה; והתייחסות לנסיקה המטורפת והמתוקשרת במחירי המנות בארה"ב - כמו ארוחות ביג מק במחיר הזוי של 18 דולר, שהוגשו לאחרונה ללא בושה בעיירה דריאן שבמדינת קונטיקט.

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Gary He‎‏ (@‏‎garyhe‎‏)‎‏


המק אטלס נוצר בהפקה עצמאית של הא והיא אינה מגובה על ידי הרשת. הוא יושק בנובמבר הקרוב ויוצע תמורת 49.95 דולר - ללא אפשרות הגדלה. אנחנו מחזיקים אצבעות שהספר יכיל ייצוג הולם גם למק קבב, למק פלאפל ולמק שווארמה הישראליים, כי מה הטעם אם לא?

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר