בצל המלחמה: ההמבורגרייה המבטיחה בצפון תל אביב נסגרה

לפני שנה הקימה קבוצת המסעדנים הוותיקה של גל רווה, שעומדת בין השאר מאחורי "קפה זוריק" ו"אל וסינו" בתל אביב, את "ברגר" • הכל היה שם - מיתוג, מנות מושקעות, ביקורות חיוביות - ובכל זאת המקום נסגר • "חווים ירידה של עשרות אחוזים בהכנסות בעסקים"

ברגר של זוריק. צילום: מי-טל אזולאי

שנה לאחר פתיחת ההמבורגרייה "ברגר" במרכז שוסטר ברמת אביב, המקום של קבוצת המסעדנים הוותיקה בתל אביב, נסגר. מדובר בקבוצה, בבעלותו של גל רווה אשר מפעילה את שני סניפי בית הקפה הפופולריים בשם "זוריק" ברחוב יהודה המכבי ובשכונת נאות אפקה, את הבר "אל וסינו" ברחוב אבן גבירול ואת בר היין "תל א וין" בשדרות בן גוריון.

ברגר נפתחה, כאמור, לפני כשנה עם הבטחה גדולה לענות על צורך של האוכלוסיה באזור הזה של צפון תל אביב, והציעה המבורגרים עשויים מבשר פרימיום שהגיע מחוות בוטיק בהר תבור. אחת ממנות הדגל שהוצעו בה למשל, היו המבורגר דה ברגר עם קציצה של 200 גרם בקר, אננס צלוי ואווז מעושן.

ארוחה בברגר,

גל רווה סיפר היום (חמישי) ל"ישראל היום": "הקמנו את המקום כארבעה חודשים לפני המלחמה. במצב שנוצר כתוצאה מהמלחמה קשה היה לייצר יציבות לעסק חדש. מה גם שהמתחם לא הוכיח את עצמו מבחינת התנועה. מדובר בשכונה גדולה עם המון תושבים, אבל כנראה שאת הפנאי שלהם הם מעבירים במתחמים אחרים בשכונות קרובות".

רווה הוסיף ודיבר על הקושי אשר ליווה את העסק, שנפתח זמן קצר לפני פרוץ המלחמה: "עברנו מספר רב של חודשים עם עסק חדש ושכירות לא פרופורציונלית לטראפיק, בלי הקלות ומענקים, לא מצד המשכירים ולא מצד המתחם. ההוצאות נשארו גבוהות מאוד. לעומת זאת, אין סיוע מהמדינה לעסק שנפתח כארבעה חודשים לפני המלחמה".

אפשר עדיין למצוא את המנות בזוריק, צילום: הילה דודאל

רווה הסביר כי ההחלטה לסגור את העסק הגיעה דווקא בגלל הניסיון הרב שיש לקבוצה בתחום. "השקענו הרבה, כמה מאות אלפי שקלים בעסק. אני חושב שבגלל שאנחנו הרבה שנים בתחום, אנחנו לומדים לזהות אם העסק לא מתקדם לאן שאתה רוצה. ראינו שאין פוטנציאל ולא רואים אופק למלחמה".

חשוב לציין, מי שעדיין רוצה לאכול את המנות המיוחדות של המקום, יוכל למצוא אותן בבית קפה זוריק בנאות אפקה. "העברנו את זה לההמבורגרים לזוריק בנאות אפקה והקצינו לכך חלק מאזור בית הקפה . "אזור ישיבה מדליק עם שולחנות פק"ל פיקניק, שמשיות ומאווררים. אנחנו מציעים שם את אותן המנות כמו בשוסטר וזה כולל בין היתר ספיישל נאגטס, כריכי פילדלפיה ועוד. מדובר באותו תמחור ואותם דילים", אומר רווה.

תל א-וין, צילום: עמית אופק

אתם מתכננים סניפים נוספים של בית הקפה?

"יש דיבור על הרחבה, אבל בגלל המלחמה זה לא עיתוי נכון להתרחב מבחינה עסקית. אנחנו מנסים לשים דגש על כמה שיותר לשרוד. לאחר מכן, יש לזה פוטנציאל להיות מיני רשת, תחת קפה זוריק".

יש לכם בתי קפה ומקומות מצליחים. כמה הם מושפעים בשל המלחמה?

"מדובר בתנודות. יש עליות וירידות. הן תלויות במצב, ברוח ובחדשות של אותו היום. ככל שיש יותר הפגנות ויותר שיח על המלחמה, העסקים מתרוקנים בין רגע ומדובר בהשלכות ישירות. לקיים עסק קשה מאוד כשאין סטטוס קבוע ויציב. הפגיעה היא משמעותית. אנחנו יורדים בעשרות אחוזים בהכנסות. יש לנו המון עובדים במילואים וחלקם בכירים. במקומות של חיי הלילה - אין השפעה ישירה יותר מזאת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר