תומכים בחקלאים וביצרנים מהצפון: שני מיזמים מרגשים

יוזמות חדשות שמות זרקור על האנשים שמאחורי הגידולים והמוצרים מהגליל והגולן • האחת היא יריד במרכז תל אביב, שבו ניתן לקנות מהם באופן ישיר • השנייה - התאגדות שמאפשרת להכיר אותם, את האדמה ואת היצירה הגסטרונומית המקומית שלנו, יותר לעומק

גבינות מקומיות ביריד גליל גולן. צילום: אליאב ג'יאן

החודשים האחרונים מלמדים אותנו את מהותה של ערבות הדדית וקהילתית. בתחום הקולינרי, התמיכה וההתגייסות העוצמתיות התגלו כבר מיומה הראשון של המלחמה. מאחר שאנו יודעים כי קיום תחום הקולינריה מושתת על יצרנות וחקלאות מקומית - זה הזמן לתמוך במיזמים ופרויקטים המקדמים את האפיקים האלה.

שתי יוזמות מרגשות מאגדות במקביל את האנשים והנשמה שמאחורי הגידולים והמוצרים מהגליל והגולן. האחת, ששמה "יריד גליל גולן", מתקיימת במתחם גן עופר (הלוא הוא קניון גן העיר, לשעבר) בימי שישי ומביאה את התבואה והתוצרת מהאזורים הללו למרכז תל אביב. השנייה היא "טרואר גליל גולן" - התאחדות של חקלאים ויצרנים שמאפשרת לרכוש מהם ולהכיר אותם יותר לעומק, גם אם בימים אלו אנחנו לא מגיעים לאזור. 

דוכן ביריד, צילום: אליאב ג'יאן

יריד גליל גולן

היריד, שמתקיים בימי שישי בבוקר במהלך חודש יוני בלב הפועם של תל אביב, אפשר להגיע ולרכוש מוצרים ותוצרת ישירות מהיצרן או החקלאי. מגוון הדוכנים המציעים את מרכולתם, מאפשר ליהנות מסל מוצרים נפלא לקראת שבת הכולל: פירות, ירקות, עשבים, מרקחות, ריבות, ממרחים, יינות, גלידת לבנדר ועוד.
בנוסף מתקיימות בו פעילויות תוכן והרצאות בנושאים שונים בין השאר בנושא פודטק. בדוכנים אפשר לפגוש למשל את אנשי הפקאן מקיבוץ בית הלל, הפירות האדומים של משק חזיזה משעל אשר בגולן, מבחר גלידות של ״גלילאו״, ועוד ועוד.

ימי שישי במהלך חודש יוני בשעות 10:00 עד 15:00
אבן גבירול 71, תל אביב - יפו

פורלים מהצפון שלנו,

טרואר גליל גולן

התאחדות של חקלאים ויצרנים מהגליל והגולן שבין השאר הקימו לעצמם אתר אינטרנט ואינסטגרם כדי שנוכל להכיר אותם יותר לעומק ואף לרכוש מהם ישירות. אשכול רשויות גליל מזרחי יצר את המיזם בעקבות המלחמה כדי לתת זריקת עידוד לחקלאות וליצרנות המקומית.

הפרויקט שניתן להתרשם ממנו באתר, מספר את סיפורו של טרואר הגליל והגולן, שהוא ייחודי מסוגו ונוצר משילוב של אקלים, קרקע עשירה, קרבה למקורות מים וידע חקלאי מתקדם. אלה יוצרים תנאים מושלמים לגידול תוצרת חקלאית איכותית ומגוונת. "אנחנו מזמינים אתכם לצאת למסע מעורר תיאבון בין משקים וטעמים, בחבל הארץ הכי פורה בישראל", מסבירים מקימי המיזם. לפודיס שבינינו, חפשו גם את חוברת המתכונים היפיפיה שהופקה לצורך קידום היוצרים והחקלאים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר