מה זה בכלל טמפרור שוקולד? ככה תעשו את זה בבית

בלי מדחום ובלי ללכלך את השיש: בלוגרית האפייה, דיאנה גלבוב, ערכה ניסוי שבו המחישה לעוקביה את יתרונות השוקולד המטומפרר • על הדרך היא גם הציגה שיטה מהירה לקבלת הטבלה המושלמת

שוקולד מריר. צילום: Getty Images

רוצים לטמפרר שוקולד ואין לכם כוח לתהליך המסורתי, המורכב והדי מלכלך (יש לציין) שמצריך גם שימוש בכלי מקצועי כמו מדחום לאפייה? בלוגרית האפייה ומנחת סדנאות הבישול, דיאנה גלבוב, העניקה לעוקביה באינסטגרם טיפ מנצח שמייתר את הצורך בכל הבלגן ומעניק תוצאה מושלמת - שוקולד מתפצח, ובעל מראה מבריק ומגרה - וכל זאת, לא תאמינו, בשימוש במכשיר המיקרוגל בלבד.

בסרטון שהעלתה אמש (שני) לעמודה באינסטגרם היא המחישה לגולשים את ההבדל בין האיכויות של שוקולד מטומפרר לבין שוקולד שאינו מטומפרר. היא התחילה בכך שהציגה את שתי טבלאות השוקולד השונות ואחזה בכל אחת מידיה שוקולד אחר. כך היא הוכיחה כי השוקולד המטומפרר נמס באופן הדרגתי ואיטי יותר, בניגוד לשוקולד לא מטומפרר. בנוסף הוא גם בעל מרקם מתפצח ומראה מבריק.

@dianaglv_

אמאלה איזה הבדל!!🍫 בואו לאינסטגרם שלי!!

♬ צליל מקורי - dianaglv_

"התהליך הזה משפר תכונות פיזיקליות וכימיות בשוקולד, שכתוצאה מהן השוקולד הופך להיות מבריק, לא נמס בקלות, ובנוסף - לא תהיה עליו שכבה מכוערת ולבנה", הסבירה גלבוב.

אז מהו בכלל שוקולד מטומפרר? "טמפרור שוקולד הוא קודם כל תהליך שעושים עם שוקולד איכותי שמכיל בתוכו חמאת קקאו", כתבה גלבוב. "יש כל מיני שיטות לטמפרר שוקולד, בדרך כלל בעזרת שינוי הטמפרטורות בסדר מסוים (חימום, קירור, וחימום) וזה כדי לשלוט במבנה הגבישי של חמאת הקקאו שבתוך השוקולד", הסבירה ופירטה שיש שלוש שיטות עיקריות לעשות זאת. "שיטת השיש: מעבירים חלק מהשוקולד ומקררים על השיש לפני שמוסיפים בחזרה לשוקולד. שיטה שניה: שיטת המיקרוגל והזרעים (אותה הציגה גלבוב בסרטון):מוסיפים שוקולד קצוץ לשוקולד המומס, והשלישית היא הוספת אבקת מיקריו (אבקה העשויה מ-100% חמאת קקאו) השיטה היקרה ביותר", ציינה.

אפשר גם בבית, צילום: איתיאל ציון

בהמשך העניקה הסבר למי מהגולשים שיבחר בטמפרור השוקולד בשיטה המסורתית. "לכל שוקולד יש את המעלות שלו לטמפרור אידיאלי. כדי להצליח לטמפרר בצורה הטובה ביותר, צריך להקפיד על טמפרטורות", הבהירה ופירטה: "שוקולד מריר: המסה והגעה ל-45-50 מעלות, קירור ל-27-28 מעלות וחימום מחדש ל-31-32 מעלות. שוקולד חלב: המסה לטמפרטורה של 40-45 מעלות, קירור ל-26-27 מעלות, וחימום מחדש ל-29-30 מעלות. שוקולד לבן: המסה והגעה לטמפרטורה של 40-45 מעלות, קירור ל-26-27 מעלות, וחימום מחדש ל-28-29 מעלות".

שוקולד מטומפרר מבריק יותר,

ועכשיו לשיטה הפשוטה במיקרוגל

אחרי שהעניקה את כל ההסברים המלמדים, פירטה דיאנה כיצד היא בחרה לטמפרר את השוקולד שלה, בשיטת המיקרו. "השתמשתי בשוקולד חלב איכותי", הדגישה. "שקלתי את סך כל השוקולד שרציתי להשתמש בו וחילקתי לשליש ולשני שליש. את השליש קצצתי לחתיכות ממש קטנות והנחתי בצד. את שני השליש הנוספים חיממתי במיקרוגל, בפולסים של 30 שניות, פעמיים - בסך הכל דקה - וערבבתי עד שלא היו גושים. הכנסתי חצי מכמות השוקולד הקצוץ שהנחתי בצד וערבבתי עד להמסה מלאה. לאחר מכן הוספתי את החצי השני וערבבתי עד שהתקבל שוקולד ללא גושים כלל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר