"עושקת את הציבור, עופי לחו"ל": לאחר דבריה בכנסת, הגולשים תוקפים את רותי ברודו

המסעדנית, שופטת מאסטר שף ענתה לטוקבקיסטים שתקפו אותה ברשת לאחר שאיימה בהעתקת עסקיה ליוון • "בואי נראה אם תמצאי את הפראיירים שמשלמים לך בחו"ל את מה שאת גובה מאיתנו פה", עקץ אחד הגולשים, "חבל שזו ההרגשה שלך", ענתה

רותי ברודו. זעמה בדיון בכנסת והותקפה על ידי גולשים ברשת בעקבות דבריה. צילום: אפרת אשל

רותי ברודו הפתיעה היום (ראשון), כשבחרה להגיב כאחת האדם לטוקבקיסטים רבים שביקרו אותה באופן קשה למדי על שלל דברים שאמרה במהלך דיון בכנסת שעסק בהכנסת עובדים זרים לטובת ענף המסעדנות. 

בסרטון ניתן לשמוע את ברודו מאיימת בסגירת עסקיה בארץ ומעבר ליוון, ומכריזה כי המדינה "על סף תהום". נראה שהגולשים מאוד לא אהבו את אופן ההתנסחות של ברודו, ובתגובה לכך ביקרו אותה בין היתר על התמחור בעסקיה, והאשימו אותה בניתוק.

"אנחנו לא נישאר בארץ, אין סיבה", אמרה ברודו בכנסת. "אנחנו אחרי לילה בלי שינה כי המדינה הזאת נמצאת על סף תהום. אנחנו צריכים עזרה ולא עוזרים לנו", טענה. "אין סיבה בעולם שנמשיך את העסקים שלנו בארץ. מה אני דפוקה? אתם מטלטלים אותנו, כואב לנו בלב. אני לא יכולה יותר, לי זה נשבר. אני אומרת 'פאק איט'. אני אעבור ליוון, למה לי להישאר? אנחנו מייצרים הכנסה למקום שלא עוזר לנו, שמבזבז את הכסף שלנו, זאת התחושה שלי".

בהמשך הוסיפה לאיים בסגירת עסקיה בארץ. "אני מבטיחה שאני אלך ולא אחזור לכאן. שנים שאנחנו במאבק, שנים מבטיחים לנו, הסיפור עם היטל עובדים זרים - עשקו אותנו, לקחו לנו את הכסף לחינם. אין לנו עובדים. אף אחד לא מגדל את הילד שלו להיות שוטף כלים, אבל מישהו חייב לעשות את זה. תעזרו לנו, בואו נפתור את זה", הפצירה במקבלי ההחלטות. "מיסים ואגרות אתם יודעים לקחת, מוצצים לנו את המיץ".

מגיבה לטענות: "עושה כמיטב יכולתי"

דבריה של ברודו, כאמור, יצרו סערה רבתי בתגובות לסרטון שפורסם בעמוד הרשמי של הכנסת. "וכשאת עושקת את הציבור במחירים מטורפים?!", האשימו. "לא עושקת, עושה כמיטב יכולתי", השיבה ברודו. גולש אחר התייחס לאיום העזיבה. "בואי נראה אם תמצאי את הפרייארים שמשלמים לך בחו"ל את מה שאת גובה מאיתנו פה", עקץ. "חבל שזו ההרגשה שלך", ענתה.

רותי ברודו בדליקטסן, צילום: טל סיוון ציפורי

אחרים ביקשו להכניס את שופטת הריאליטי לפרופורציות. "זה מה שכואב לך? 99% מהאזרחים לא ישנים בלילה, אבל מסיבות אחרות לגמרי! יש מילואימניקים שהעסק שלהם חצי שנה לא מנוהל! יש תושבים בצפון שחצי שנה כל המשפחה נמצאת בחדר אחד במלון בגלל המלחמה! ואת מתבכיינת שאין לך עובדים. וואו, הגזמת לגמרי!", כעסו.

על כך ענתה רותי: "כואב לי. כואב לי על הכל. הטיפשות שלנו האזרחים שמשלמים מיסים". לאחר מכן המשיכו הטוקבקיסטים לתקוף. "אנשים מתים, חטופים בעזה, כטב"מים מאיראן, וזו מדברת על עובדים במסעדות", נכתב לברודו שהסבירה: "מדברת על הכל. על מה שכולנו מקבלים. לא קשור לעובדים, קשור לעובדה שאנחנו חיים במקום קשוח והמדינה שותפה לעסקים שלנו, והיא אמורה הייתה להקשיב לי ולכולנו ולשתף פעולה, ולא להתעלם מאף אחד מהאזרחים שלה".

גולש אחר בחר לצטט מדבריה שבהם ביקרה את המצב במדינה. "'בגלל שהמדינה הזאת נמצאת על סף תהום'. פה איבדנו אותך. מי את שתגידי דבר כזה כשהחיילים נלחמים בחיים שלהם על המדינה הזאת? ואת בזמן הזה מבלבלת את המוח. טוסי, עופי", זעם. "מה הקשר, למה ככה?", התפלאה ברודו מסגנון דבריו.

רותי ברודו עם חבריה ל"מאסטר שף", צילום: קשת 12

גם ביקורת על השכר שמשלמת ברודו ומסעדנים אחרים לעובדים הייתה שם. "תשלמו כמו שצריך, אנשים ירצו לעבוד", ייעצו. "משלמים כמה שיכולים", הגיבה השופטת.

"רוצים אנשים שיעמדו 12 שעות על הרגליים, הפסקת אוכל זה בעמידה מעל הפח, אין סופי שבוע, אין חגים, מקבלים זלזול מלקוחות, מהבעלים של המקום, משתעבדים לעסק שלא שלהם וכל זה בתמורה לשכר עצוב של 35-40 שקלים לשעה. אז למה שיהיו עובדים?", נשאל רטורית. "זו לא המציאות", טענה ברודו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר