במסגרת ניסוי חברתי: מקדונלד'ס משכה לקוחות לסניפיה באמצעות הפצת ריחות

האם תזהו את הצ'יפס של החברה על ידי שימוש באפכם בלבד, גם ללא חשיפת הלוגו שלה? • כחלק ממהלך שיווקי, ענקית המזון הציבה שלטי חוצות ראשונים מסוגם בעולם - ללא כיתוב או סממנים ויזואליים • עוברי אורח שהגיבו לפרסום, תועדו לסרטון ביוטיוב

רונלד מקדונלד. צילום: GettyImages

אומרים שרובנו אוכלים עם העיניים, עוד הרבה לפני שהביס הראשון בכלל מגיע אל חלל הפה, אבל האם גם חוש הריח משפיע עלינו באותה צורה? ומה תגידו על שלט שמפיץ ריח במטרה למשוך לקוחות?

ענקית המזון המהיר "מקדונלד'ס", הציבה בימים האחרונים בהולנד שלטים ראשונים מסוגם. הם עצמם היו, כביכול, ריקים מתוכן והופיעו ללא כיתוב, אך הם הפיצו את ריח הצ'יפס של הרשת.

היוזמה השיווקית נוצרה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת פרסום בשם TBWANeboko ומשרד ההפקות Raúl&Rigel. המטרה שלה הייתה בין השאר לבדוק אם אנשים יכולים לזהות את הטוגנים המפורסמים של החברה רק מהריח שלהם.

צבעם של השלטים, שהוצבו במסגרת הניסוי החברתי-פרסומי ברחובות הערים אוטרכט וליידן במרחק של עד 200 מטרים מסניפי מקדונלד'ס, היה אדום או צהוב כצבעי הלוגו של החברה. למעשה, הם הכילו תאים נסתרים בהם אוכסנו הטוגנים המפורסמים.

מערכת ונטילציה פנימית, שהוסתרה אף היא בתוך התא החבוי, היא זו שהפיצה את הריח המוכר והממכר, והייתה אמורה להיות זו שתגרום לעוברי האורח לגשת ישירות אל הסניף הקרוב כדי להזמין מנת צ'יפס שתשביע את רעבונם.

למרבה הצער, לא מדובר כאמור בקמפיין מתמשך, אלא בכזה שנוצר כניסוי. עוברי האורח בעלי האף הרגיש, שלא הצליחו לעמוד בפיתוי, צולמו לסרטון קצר ביוטיוב שזכה לשם Smells like Mcdonalds ורואיינו לאחר מכן במטרה לגלות האם השלט אכן עבד ואם הם זיהו את הריח. ספוילר: זה עבד.

"הוכח שחוש הריח אפקטיבי יותר מאשר דימויים ויזואליים בעירורן של זכרונות ברורים ורגשיים", אמר סטיין מנטרופ-הוליסלאן, סמנכ"ל השיווק של מקדונלד'ס הולנד. הוא הוסיף וציין כי "הגירוי של חוש נוסף - הריח - במסגרת הקמפיינים הפרסומיים שלנו, היא דרך חדשה שבה אנחנו יכולים להזכיר לאנשים חוויות טובות שחוו במקדונלד'ס".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר